Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 21 juni 2025, 16:48 uur
Langhout heeft na The Visitor ook nog wat aardige folk albums uitgebracht en wat niet onverdienstelijk Dylan covers ( in het Fries).
0
geplaatst: 21 juni 2025, 17:56 uur
Rudi S schreef:
Langhout heeft na The Visitor ook nog wat aardige folk albums uitgebracht en wat niet onverdienstelijk Dylan covers ( in het Fries).
Klopt, maar voor The Visitor zat hij ook al in de folk. Bij het starten van The Visitor was hij al 25 jaar, de rest 18/19 jaar.
1
geplaatst: 21 juni 2025, 20:58 uur
Die toespraak was nog tot daar aan toe, tegenwoordig ben ik hem compleet kwijt geraakt met zijn complot theorieën.
0
geplaatst: 21 juni 2025, 22:34 uur
Premonition schreef:
Die toespraak was nog tot daar aan toe, tegenwoordig ben ik hem compleet kwijt geraakt met zijn complot theorieën.
Nou zit ik niet dagelijks met een opengeslagen Telegraaf bij het ontbijt, maar doet ie tegenwoordig aan complottheorieën? Vet.
1
geplaatst: 21 juni 2025, 22:41 uur
7
De band laat een mooi donker post-punk geluid horen.
Over de zang ben ik iets minder enthousiast.
De band laat een mooi donker post-punk geluid horen.
Over de zang ben ik iets minder enthousiast.
1
geplaatst: 21 juni 2025, 23:44 uur
dix schreef:
Nou zit ik niet dagelijks met een opengeslagen Telegraaf bij het ontbijt, maar doet ie tegenwoordig aan complottheorieën? Vet.
(quote)
Om één of andere duistere reden krijg ik al maanden elke dag de Telegraaf samen met het NRC in de bus. Heb er niet om gevraagd. De onderbuik van NL vindt het kennelijk van belang mij te beïnvloeden. Ik ben uiteraard een cruciaal scharnierpunt voor de meningsvorming in het land. Dat zal het wel zijn. Maar dat doet er allemaal niet toe, ik kan je vraag bevestigend beantwoorden….
2
geplaatst: 21 juni 2025, 23:58 uur
Ah, ik doe het met de Trouw en Volkskrant, waarbij ik die laatste vaak hoofdschuddend terzijde leg. Aan de hand van de columns van Ephimenco in Trouw heb ik echter regelmatig mijn mening kunnen aanscherpen of moeten herzien. Kortom, ik wantrouw rechtse opiniemakers niet direct, zeker niet als ze goed kunnen bassen.
0
geplaatst: 22 juni 2025, 00:06 uur
dix schreef:
…zeker niet als ze goed kunnen bassen.
…zeker niet als ze goed kunnen bassen.
Daar had hij het bij moeten houden…en ik bas zelf ook (7 en 5 snaar) dus ik luister vooral naar me zelf. “Ik heb altijd gelijk”, is de gevleugelde uitspraak hier in huis.

0
geplaatst: 22 juni 2025, 00:14 uur
voskat schreef:
Die Wierdo op bas? Ok, dit moet ik horen...
Die Wierdo op bas? Ok, dit moet ik horen...
Zeker, en hij was best goed …. met de bas.
1
geplaatst: 22 juni 2025, 00:29 uur
Maar niet op dit nummer, Tjeerd Folmer is de bassist. Duk kwam er pas in de zomer van 1984 bij.
Tjeerd Folmer heeft trouwens een interessante solo carriere als Transfolmer en ook zijn werk met Daswerk is zeer de moeite waard....
Tjeerd Folmer heeft trouwens een interessante solo carriere als Transfolmer en ook zijn werk met Daswerk is zeer de moeite waard....
0
geplaatst: 22 juni 2025, 00:39 uur
2
geplaatst: 29 juni 2025, 23:00 uur
De albums van Cabaret Voltaire zijn over het algemeen niet constant van kwaliteit imo (Ja, Chameleon Day, dat geldt ook voor Red Mecca). Ik kan echter gemakkelijk een 4/5* album van ze samenstellen van verschillende albums. Dit nummer, The Operative uit 1984, staat daar dan zeker op.
1
geplaatst: 30 juni 2025, 12:57 uur
Cabaret Voltaire - The Operative - 8
Heerlijke muziek, zoals ze heden ten dage niet meer wordt gemaakt. Fijne keuze!
Heerlijke muziek, zoals ze heden ten dage niet meer wordt gemaakt. Fijne keuze!
* denotes required fields.