Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2025, 14:51 uur
dix schreef:
Dat heet gewoon ruim voldoende.
Dat heet gewoon ruim voldoende.
Misschien dat jij er echt een ruim voldoende van kunt maken?

4
geplaatst: 27 augustus 2025, 15:08 uur
Deze band uit Sydney staat alleen met hun tweede album uit 1987 op MM en daar staan geen berichten bij en er is ook niet op gestemd. We kunnen dus met recht zeggen dat Gravity Pirates een onbekende band is.
Hun eerste EP verscheen in 1983 op hun eigen label, Backtrack Records, en dit nummer daarvan heet niet heel toevallig Backtrack.
Hun eerste EP verscheen in 1983 op hun eigen label, Backtrack Records, en dit nummer daarvan heet niet heel toevallig Backtrack.
0
geplaatst: 27 augustus 2025, 21:38 uur
Premonition schreef:
Een schamele 7,18 voor Peter Hoeks....
Een schamele 7,18 voor Peter Hoeks....
Mijn dochters noemen zo’n (school)cijfer “excellent”. .. En sommige leraren vinden een 6 al heel goed.

1
geplaatst: 31 augustus 2025, 05:28 uur
Ik geef een schamele 6,7 voor Gravity Pirates....
Maar ook dat heet (afgerond) gewoon ruim voldoende.
Maar ook dat heet (afgerond) gewoon ruim voldoende.
4
geplaatst: 6 september 2025, 01:53 uur
Tijd voor wat bekender werk, gezien de waarderingen.
Robert Smith heeft Siouxsie and the Banshees tweemaal uit de brand geholpen. De eerste keer in 1979, toen McKay en Morris plotseling de groep verlieten en in 1982 toen McGeoch door een burnout de groep moest verlaten. Technisch is McGeoch ongetwijfeld de betere gitarist, maar deze live opname van Melt uit november 1982, laat horen dat Uncle Bob zijn eigen fraaie stempel op dit nummer drukt.
Robert Smith heeft Siouxsie and the Banshees tweemaal uit de brand geholpen. De eerste keer in 1979, toen McKay en Morris plotseling de groep verlieten en in 1982 toen McGeoch door een burnout de groep moest verlaten. Technisch is McGeoch ongetwijfeld de betere gitarist, maar deze live opname van Melt uit november 1982, laat horen dat Uncle Bob zijn eigen fraaie stempel op dit nummer drukt.
2
geplaatst: 6 september 2025, 12:32 uur
Ik heb altijd een zwak gehad voor de uberkitch van Melt.
9
Overigens zingt Siouxsie hier goed. Hadden ze toen al autotune?
Nog een 7,53 voor Gravity Pirates en een 7,18 voor Peter Hoeks
9
Overigens zingt Siouxsie hier goed. Hadden ze toen al autotune?
Nog een 7,53 voor Gravity Pirates en een 7,18 voor Peter Hoeks
1
geplaatst: 6 september 2025, 13:53 uur
Premonition schreef:
Technisch is McGeoch ongetwijfeld de betere gitarist...
Technisch is McGeoch ongetwijfeld de betere gitarist...
Daar valt over te twisten, niet mee eens uiteraard.

9,8
0
geplaatst: 6 september 2025, 20:12 uur
dix schreef:
Overigens zingt Siouxsie hier goed.
Overigens zingt Siouxsie hier goed.
Zeer goed zelfs. Ben vaak niet zo gecharmeerd van haar zang. Geregeld te geëxalteerd. Daar wil ik dan autotune overheen.
0
geplaatst: 6 september 2025, 23:21 uur
Chameleon Day schreef:
Zeer goed zelfs. Ben vaak niet zo gecharmeerd van haar zang. Geregeld te geëxalteerd. Daar wil ik dan autotune overheen.
En dan toch maar 7,5?

0
geplaatst: 7 september 2025, 00:20 uur
Chameleon Day neemt uw kennelijke kritiek zeer serieus en zal een commissie ter herwaardering instellen die diepgaand onderzoek zal doen naar het nummer ‘Melt’ en de bijdrage op gitaar van de heer R. Smith (die de gitaar, zoals zichtbaar is op het ter beschikking gestelde beeldmateriaal, ter hand heeft genomen in stede van de heer McGeoch). Daarbij zal wederom in het bijzonder aandacht worden geschonken aan de kwaliteit van het ten toon gespreide gitaarspel (waarbij het technische kunnen van de heer Smith minutieus vergeleken zal worden met het kunnen van de heer McGeoch), de zang van vrouwe Siouxie, het drum- en baswerk en in het bijzonder de algehele compositie. Dat laatste stuitte bij de aanvankelijke beoordeling door Chameleon Day toch wel op wat bezwaren, in de zin van: niet zo heel bijzonder.
0
geplaatst: 7 september 2025, 00:24 uur
Chameleon Day schreef:
en in het bijzonder de algehele compositie. Dat laatste stuitte bij de aanvankelijke beoordeling door Chameleon Day toch wel op wat bezwaren, in de zin van: niet zo heel bijzonder.
en in het bijzonder de algehele compositie. Dat laatste stuitte bij de aanvankelijke beoordeling door Chameleon Day toch wel op wat bezwaren, in de zin van: niet zo heel bijzonder.
Ik dacht dat je wel van "überkitsch" hield....
0
geplaatst: 7 september 2025, 23:06 uur
Mijn beoordeling betreft de versie op A Kiss in the Dreamhouse, met McGeoch op gitaar.
De live versie met Smith is meer dan okee, rekening houdend met zijn snelle invalbeurt eind '82.
Op YT vind ik vreemd genoeg geen latere live versies terug. Van John Carruthers had ik graag eens gehoord hoe hij het gitaarspel op dit nummer aanpakte omdat zijn spel toch dicht aanleunde bij John McGeoch.
De live versie met Smith is meer dan okee, rekening houdend met zijn snelle invalbeurt eind '82.
Op YT vind ik vreemd genoeg geen latere live versies terug. Van John Carruthers had ik graag eens gehoord hoe hij het gitaarspel op dit nummer aanpakte omdat zijn spel toch dicht aanleunde bij John McGeoch.
1
geplaatst: 8 september 2025, 18:31 uur
pygmydanny schreef:
Toch wel....
En dat leunt meer op het gitaarspel van Smith imo.
1
geplaatst: 8 september 2025, 19:24 uur
Siouxsie: 8.3
Gravity Pirates: 6
(Zijn er Down Under niet wat betere New Wave/Postpunk bands te vinden)?
Gravity Pirates: 6
(Zijn er Down Under niet wat betere New Wave/Postpunk bands te vinden)?
0
geplaatst: 8 september 2025, 19:51 uur
koosknook schreef:
Zijn er Down Under niet wat betere New Wave/Postpunk bands te vinden?
Zijn er Down Under niet wat betere New Wave/Postpunk bands te vinden?
Nou, zo slecht is het toch ook weer niet? Voor zo'n groot continent is het qua postpunk wel spaarzaam idd.
* denotes required fields.