MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
6,8

wibro schreef:
Er zijn wel meer nummers genomineerd waarvan ik mij afvraag of ze in dit topic wel thuishoren.

Klopt. Het nummer an sich heeft niet veel met post-punk te maken. Bowie an sich des te meer. En an sich was er dat bandje uit Machester dat zich vernoemde naar Warszawa...

“An sich”, het was idd zijn Berlijnse periode.

1

(Bowie heeft wel goede nummers gemaakt, maar deze, net als zijn hele laatste, vreselijke album, hoort daar niet bij, echt verschrikkelijke zeurmuziek)

Arbeidsdeskundige
7

The Clash - 7
David Bowie - 3 (ben best een liefhebber van Bowie maar dit trek ik niet)

Hm best appart dat het meest populaire nummer hier op de site na Sound and Vision van het album Low (4.14) hier er best beroerd afkomt.
Tja ik vind het prachtig ( overigens niet echt new wave ).

Het is ook eigenlijk geen new wave maar ik was gewoon benieuwd hoe men dit zou waarderen. Dit uiterst depri nummer past trouwens wel uitstekend bij het paniekgedoe om dat Corona virus.

In de Song van het jaar editie 1977 heeft het trouwens wel de finale gehaald. Weliswaar geëindigd op plek 12 maar twee andere nummers van Bowie komen nog aan bod.

wibro schreef:
Het is ook eigenlijk geen new wave

Ach, hoewel mijn opmerking ook wel weer kort door de bocht is want als het album Low door een nieuw beginnende band zou zijn uitgebracht het vast in het new wave hokje gepropt was.
Joe Jackson en Elvis Costello kwamen daar destijds ook o.a. terecht.

Slechts een gemiddelde van 7,169 voor Warszawa van Bowie en dat is natuurlijk ver beneden zijn stand. Kom, liefhebbers van Bowie, waar blijven jullie. Slechts 13 stemmen voor dit prachtnummer is natuurlijk schandalig laag

Mocht er trouwens nog twijfel over zijn of Warszawa new wave is of niet, het volgende nummer is 100% new wave.

154.

The Associates - Skipping (1982)

9
Martha Ladly in uniform
Waar is Alan Rankine?

David Bowie - 9
The Associates - 6

6,7

Bowie: 9,5
Associates: 9,25

Gast
geplaatst: vandaag om 03:41 uur

geplaatst: vandaag om 03:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.