menu

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:


avatar van nelis
8,2

Arbeidsdeskundige
7,5



catchup
Rip Rig and Panic ontstond in de Britse scene rondom The Pop Group, The Slits - en later Mark Stewart and the Maffia, New Age Steppers, met Adrian Sherwood als centrale figuur. De invloed van reggae en dub werd groter, zoals je ook hoort in het onvolprezen Sandinista van The Clash.
Geen dub, maar jazz en Afrikaanse muziek is de invloed bij Rip Rig and Panic. Verfrissende, virtuoze muziek. Zangeres Neneh Cherry was 17 toen het album God uitkwam, in het fantastische popjaar 1981.
Haal je elleboog uit de soep!

160. Rip Rig and Panic - Those Eskimo Women Speak Frankly (1981)




toegift: Neneh Cherry rapping


avatar van 50tracks
Sugarcubes 5,5
Rip Rig and Panic 6,5

avatar van Poek
6,5


Arbeidsdeskundige
6,5


avatar van E40
E40
5



avatar van andré
5.5

avatar van Rodajc
3 Mozes kriebel


avatar van Rudi S
8,5


catchup
Met jullie welnemen ga ik nog even door. Ook de volgende band werd tot mijn verbazing niet genoemd tot nu toe. Tuxedomoon is een Amerikaanse band, met Blane L Reininger als bekendste figuur. Hij is solo nog steeds actief als muzikant. De band trad veel op met Pere Ubu, Cabaret Voltaire en Devo.
Een nummer kiezen voor dit spelletje is lastig, 10 studio albums maakt de keuze niet gemakkelijk.
Een post-punk klassieker is No Tears (1978)



Maar van hun vierde album 'Holy wars' (1985) komt de smartlap In A Manner Of Speaking. Op Youtube staat het nummer met beelden uit het prachtige Der Himmel uber Berlin. Dat klopt niet, want Wim Wenders gebruikte Some Guys (ook mooi!) in de film. Evengoed een fijne clip bij het nummer.
Sorry Wendy, ook hier kies ik de bekende single...

161. Tuxedomoon - In A Manner Of Speaking (1985)


avatar van Poek
7,3


avatar van nelis
7,6

Arbeidsdeskundige
7


avatar van divart
7,75

avatar van E40
E40
6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 07:27 uur

geplaatst: vandaag om 07:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.