MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
8

The Police: 8
Mission of Burma: 7,9

Mission of Birma: 9
Big Country : 7

MVW
Smaakt me stukken beter dan U2 zelf (had me daar maar van stemmen onthouden):

8,6

Mijn favo van Big Country!

9.3

8,5

Chance van Big Country is al langs geweest. Genomineerd door Premonition op 21 januari j.l. Haalde toen een gemiddelde van 7,34. Je mag een nieuwe benoemen Rodajc
De volgende 5 nummers (211 t/m 215) wil ik trouwens wel weer eens doen. Ik heb een paar hele mooie in petto.

wibro schreef:
Chance van Big Country is al langs geweest. Genomineerd door Premonition op 21 januari j.l. Haalde toen een gemiddelde van 7,34. Je mag een nieuwe benoemen Rodajc
De volgende 5 nummers (211 t/m 215) wil ik trouwens wel weer eens doen. Ik heb een paar hele mooie in petto.

Oei, gemist. Ik heb het bericht verwijderd. Als vervanger kies ik voor The Pretenders, die mij vooral in hun beginperiode goed konden bevallen. Ze haalden toen regelmatig uit met stevige punk. Dit is een goed voorbeeld.

210. Pretenders - Precious

Arbeidsdeskundige
5

7.0

MVW
7,5

7,2

7

6,5

E40
8

dix
Goed dat The Pretenders langs komen

8,2

Om 21:30 uur wil ik het overnemen tenzij er mensen zijn die graag hun favorieten willen plaatsen.

Voordat wibro het overneemt, hebben jullie van mij nog de scores van de laatste vijf nummers te goed.

206. The Chameleons - Swamp Thing - 8,005 uit 19
207. Ramones - Sheena Is a Punk Rocker - 8,183 uit 18
208. The Police - Message in a Bottle - 7,932 uit 17
209. Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver - 8,144 uit 16
210. Pretenders - Precious - 7,407 uit 14

@wibro wellicht een goed moment om nog eens een totaalstand te plaatsen?

Wil ik wel doen, maar niet vanavond denk ik. Is best wel veel werk omdat ik het al een tijdje niet meer heb bijgehouden.

Gaan we beginnen met een stukje (proto)punk.

LucM schreef over dit album het volgende:

Het debuut van ..?.. wordt vaak beschouwd als het eerste punkalbum en ik kan hierin mee gaan. Het klinkt opmerkelijk ruig met gruizige gitaren, snerende zang en onheilspellend geluid. De songs gaan over verveling en verloren idealen en stralen anarchie uit wat ook kenmerkend is voor de punk. Met hun fuck-you-houding gaan ze een stap verder dan de hippiebeweging.

Over welke band het gaat hoor je bij het beluisteren van deze klassieker.

211.

The Stooges - I Wanna Be Your Dog (1969)

Gast
geplaatst: vandaag om 00:27 uur

geplaatst: vandaag om 00:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.