MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

The Cars halen 7,5 gemiddeld. Dat lijkt me wel redelijk voor deze track. Een gedeelde 268e positie is onderkant middenmoot.

Wat is nu zo kenmerkend aan New Wave muziek? Wat maakt deze sound nou zo bijzonder? Pff..niet gemakkelijk om aan te geven. Wat ik aantrekkelijk vind, zijn vooral de vernieuwende ritmes en akkoorden. Er wordt volop geëxperimenteerd met gitaar en synthesizer, maar het is bijna altijd in dienst van de song. Ik bedoel, het moet wel aantrekkelijk blijven om naar te luisteren. Niet ontaarden in zinloos gepriegel.
In dat kader vind ik mijn keuze van vandaag een goed voorbeeld van het bovenstaande. In eerste instantie denk je, wat heb ik dan nu aan mijn fiets hangen? Maar al naar gelang de song vordert, pakt het ritme je bij de lurven en laat je nooit meer los.

395. Talking Heads - Crosseyed and Painless

9,8

Net niet het niveau van 'The Great Curve'.

Ik had heel wat in te halen in dit mooie topic. Vandaar dat ik met terug werkende kracht vanaf de eerste dag van dit jaar weer ben gaan beoordelen. Aankomende periode hoop ik hier weer wat actiever te kunnen zijn.

Roda jc Kijk maar even of je zin hebt om alle beoordelingen te verwerken. Ik snap het als het teveel werk is

Pere Ubu – Final Solution : 8,3
New Order – Bizarre Love Triangle : 7,5
The Stranglers – Golden Brown : 6,7
Wire – Outdoor Miner : 8,8
The Undertones – It's Going to Happen! : 8,4
Bad Brains – Banned in D.C. : 7,7
The Fall – Totally Wired : 9,2
The Sound – Missiles : 10
This Heat – A New Kind of Water : 9
The Cure – Primary : 9,7
OMD – Souvenir : 7,6
Kraftwerk – Radioaktivität : 7
The Damned – Life Goes On : 7,8
Simple Minds – I Travel : 8,7
Hüsker Dü – Diane : 7,4
The B-52's – Planet Claire : 7,2
Stiff Little Fingers – Suspect Device : 7,3
Depeche Mode – Black Celebration : 9,3
Joy Division – Twenty Four Hours : 10
DEVO – Mongoloid : 7,3
The Fixx – Less Cities, More Moving People : 8,2
Siouxie and the Banshees – Dazzle : 8
The Cars – Just What I Needed : 7,5
Talking Heads – Crosseyed and Painless : 8,8

Zo. Alle punten zijn weer bijgewerkt, inclusief de lijst van Manfield. Welcome back!
De Talking Heads halen veel punten binnen met Crosseyed and Painless. Het gemiddelde is 8,850 geworden. Daarmee bereikt deze track de 21e plaats in het tussenklassement.

Iedereen weet wie Morrissey en Johnny Marr zijn. Veel minder bekend is de ritmesectie van The Smiths. Allereerst is daar bassist Andy Rourke. Jeugdvriend van Marr, speelde met hem in verschillende bandjes. Was een logische keuze bij de oprichting van The Smiths. Maar hij was ook een junkie. Toen Morrissey daar achter kwam, gooide hij Rourke uit de groep. Pas na een afkickperiode werd hij weer toegelaten. Na het uiteenvallen van The Smiths werkte hij nog mee aan een aantal soloalbums van Morrissey om daarna in de vergetelheid te geraken. Drummer Mike Joyce was van begin tot eind lid. Na de break up werkte hij samen met gekende namen als Sinéad O'Connor, Suede, PIL en Julian Cope. Won een rechtszaak over de royalties van alle Smiths-songs, kreeg 1 miljoen pond en 25% van de rechten. (Net als Rourke trouwens) Zeer tot ongenoegen van Morrissey. In mijn keuze van vandaag, een van mijn favoriete nummers van The Smiths, zijn beide heren retestrak bezig.

396. The Smiths - What Difference Does It Make?

dix
Da's wel een van de betere ...

9

396. The Smiths - What Difference Does It Make?: 10
395. Talking Heads - Crosseyed and Painless: 7
394. The Cars - Just What I Needed: 5
393. Siouxsie and The Banshees - Dazzle: 8

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.