MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
dix
8,8

Acht komma vijfenzeventig

The Jam doet het hier altijd goed. 8,250 is een mooi gemiddelde. Het levert Town Called Malice de 120e plaats op in de tussenstand.

Vandaag aandacht voor The Blue Nile. Deze Schotse band uit Glasgow, rondom zanger componist Paul Buchanan, was redelijk populair in het midden van de jaren 80. Nou ook weer niet om van de daken te schreeuwen, maar hun new wave hitje Tinseltown in the Rain is toch wel een klassiekertje geworden met een vaste plek in de top 2000. Verder weinig meer vernomen van deze jongens. In 2009 is de boel opgeheven. Hun sound is erg verzorgd en jazzy. Met daarbij een hoofdrol voor bassist Robert Bell en Buchanan, een uitstekende lead zanger.

473. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain

dix
idd erg verzorgd

7

Rodajc schreef:
Verder weinig meer vernomen van deze jongens.

Ik gelukkig wel: vier prachtige albums!

4

Sorry, maar ik vind het een irritant nummer.

Tinseltown in the Rain haalt een gemiddelde van 8,567. Dat is erg hoog, zeker gezien de 4 van koosknook, anders had het nummer in de top 10 gestaan. Maar de nu behaalde 63e plek mag er ook zijn.

In mijn zoektocht naar geschikte songs, kwam ik deze intrigerende titel tegen. Eine Symphonie des Grauens. Natuurlijk gebaseerd op Nospheratu, de filmklassieker van F.W. Murnau uit 1922. Het was de allereerste Dracula-film. Vanuit dat opzicht sluit de titel naadloos aan bij de donkere en morbide sfeer, die de vroege post-punk kenmerkt. Het is een nummer van The Monochrome Set, een Engelse band, die hier al eens eerder voorbij kwam. Met hun track Karma Suture scoorden ze slechts 7,154 punten. (404e)
Misschien doen ze het hiermee beter.

474. The Monochrome Set - Eine Symphonie des Grauens

Eine Symphonie des Grauens: 7

Gast
geplaatst: vandaag om 14:42 uur

geplaatst: vandaag om 14:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.