MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

The Hanging Garden scoort een gemiddelde van 7,900. Daarmee komt deze song terecht op een 226e plaats. Dat is laag voor Cure-begrippen. Zijn we klaar met Robert Smith?

The Chills komen van Nieuw-Zeeland. Uit Dunedin om precies te zijn. Front runners van de zogenaamde Dunedin Sound, een wat donkere indie lo-fi muziek, die opkwam begin jaren 80. Beïnvloed door de post-punk, dat zonder meer. Eigenlijk is de band een solo-project van Martin Philllipps, die tot op de dag van vandaag werkt met steeds wisselende bezetting. Hier is zijn, naar mijn bescheiden mening, beste nummer, dat vooral opvalt door het goede Johnny Marr-achtige gitaarwerk.

481. The Chills - Pink Frost

dix
Het intro is nog even mijn ringtone geweest.

Briljante song, 10.

dix
Wat een hoogvlieger

dix
Nou daalt ie weer

We hebben weer een top 20 song erbij! The Chills scoren met Pink Frost een gemiddelde van maar liefst 8,955. Dat levert Martin Phillipps en bandleden een keurige 15e plek op. Wellicht dat The Chills nog kunnen stijgen door wat extra stemmers.

Natuurlijk is Peter Gabriel New Wave. Het avontuur zit in zijn muziek. Creatief en vooruitstrevend is hij altijd geweest. Hij past dan ook feilloos in de tijdgeest. Zijn eerste vier albums vind ik het beste. Opvallend is het veelvuldige gebruik van de drum machine. Rond 1985 ging hij een meer commerciële kant op. Maar ook op de LP's SO en US staan nog veel sterke songs. Dit is er eentje.

482. Peter Gabriel - In Your Eyes

Tja, new wave?

Wel goed: 10

dix
Rodajc schreef:
We hebben weer een top 20 song erbij!

Maar ook eentje eraf neem ik aan ...

dix schreef:
(quote)

Maar ook eentje eraf neem ik aan ...

Talk Talk - Life's what You Make It eraf

The Chills 8,3
Peter Gabriel. 6,8

In Your Eyes: 8

dix
Chameleon Day schreef:
Tja, new wave?

Ik kijk even opzij naar de jury en die schudt het hoofd.

Nog stemmers?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.