Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 9 oktober 2021, 19:17 uur
The Hanging Garden scoort een gemiddelde van 7,900. Daarmee komt deze song terecht op een 226e plaats. Dat is laag voor Cure-begrippen. Zijn we klaar met Robert Smith?
The Chills komen van Nieuw-Zeeland. Uit Dunedin om precies te zijn. Front runners van de zogenaamde Dunedin Sound, een wat donkere indie lo-fi muziek, die opkwam begin jaren 80. Beïnvloed door de post-punk, dat zonder meer. Eigenlijk is de band een solo-project van Martin Philllipps, die tot op de dag van vandaag werkt met steeds wisselende bezetting. Hier is zijn, naar mijn bescheiden mening, beste nummer, dat vooral opvalt door het goede Johnny Marr-achtige gitaarwerk.
481. The Chills - Pink Frost
The Chills komen van Nieuw-Zeeland. Uit Dunedin om precies te zijn. Front runners van de zogenaamde Dunedin Sound, een wat donkere indie lo-fi muziek, die opkwam begin jaren 80. Beïnvloed door de post-punk, dat zonder meer. Eigenlijk is de band een solo-project van Martin Philllipps, die tot op de dag van vandaag werkt met steeds wisselende bezetting. Hier is zijn, naar mijn bescheiden mening, beste nummer, dat vooral opvalt door het goede Johnny Marr-achtige gitaarwerk.
481. The Chills - Pink Frost
0
geplaatst: 9 oktober 2021, 23:50 uur
Het intro is nog even mijn ringtone geweest.
Briljante song, 10.
Briljante song, 10.
1
geplaatst: 11 oktober 2021, 20:16 uur
We hebben weer een top 20 song erbij! The Chills scoren met Pink Frost een gemiddelde van maar liefst 8,955. Dat levert Martin Phillipps en bandleden een keurige 15e plek op. Wellicht dat The Chills nog kunnen stijgen door wat extra stemmers.
Natuurlijk is Peter Gabriel New Wave. Het avontuur zit in zijn muziek. Creatief en vooruitstrevend is hij altijd geweest. Hij past dan ook feilloos in de tijdgeest. Zijn eerste vier albums vind ik het beste. Opvallend is het veelvuldige gebruik van de drum machine. Rond 1985 ging hij een meer commerciële kant op. Maar ook op de LP's SO en US staan nog veel sterke songs. Dit is er eentje.
482. Peter Gabriel - In Your Eyes
Natuurlijk is Peter Gabriel New Wave. Het avontuur zit in zijn muziek. Creatief en vooruitstrevend is hij altijd geweest. Hij past dan ook feilloos in de tijdgeest. Zijn eerste vier albums vind ik het beste. Opvallend is het veelvuldige gebruik van de drum machine. Rond 1985 ging hij een meer commerciële kant op. Maar ook op de LP's SO en US staan nog veel sterke songs. Dit is er eentje.
482. Peter Gabriel - In Your Eyes
0
geplaatst: 11 oktober 2021, 21:54 uur
Rodajc schreef:
We hebben weer een top 20 song erbij!
We hebben weer een top 20 song erbij!
Maar ook eentje eraf neem ik aan ...
0
geplaatst: 11 oktober 2021, 22:14 uur
0
geplaatst: 12 oktober 2021, 22:13 uur
Chameleon Day schreef:
Tja, new wave?
Tja, new wave?
Ik kijk even opzij naar de jury en die schudt het hoofd.
* denotes required fields.