Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2021, 21:31 uur
De rockabilly punk van The Cramps haalt een gemiddelde van 7,758. Een paar lage punten verijdelden een echt hoge score. Nu komt Human Fly niet verder dan een 276e positie in het tussenklassement.
The Clash hoort zeer thuis in dit topic. Ze zijn nu al zes keer eerder voorbij gekomen. Een overzichtje:
126. The Clash - London Calling - 8,256
142. The Clash - The Guns of Brixton - 8,200
218. The Clash - Spanish Bombs - 7,953
275. The Clash - Train in Vain (Stand by Me) - 7,764
349. The Clash - The Call Up - 7,485
356. The Clash - Clampdown - 7,460
Dat valt een beetje tegen, vind ik. Daarom vandaag een van hun allerbekendste songs. Met dit nummer werd hun definitieve doorbraak in Amerika bewerkstelligd. Het is een aanklacht tegen de Arabische politieke kopstukken, die op grond van de Islam Westerse muziek uitbannen.
498. The Clash - Rock the Casbah
The Clash hoort zeer thuis in dit topic. Ze zijn nu al zes keer eerder voorbij gekomen. Een overzichtje:
126. The Clash - London Calling - 8,256
142. The Clash - The Guns of Brixton - 8,200
218. The Clash - Spanish Bombs - 7,953
275. The Clash - Train in Vain (Stand by Me) - 7,764
349. The Clash - The Call Up - 7,485
356. The Clash - Clampdown - 7,460
Dat valt een beetje tegen, vind ik. Daarom vandaag een van hun allerbekendste songs. Met dit nummer werd hun definitieve doorbraak in Amerika bewerkstelligd. Het is een aanklacht tegen de Arabische politieke kopstukken, die op grond van de Islam Westerse muziek uitbannen.
498. The Clash - Rock the Casbah
0
geplaatst: 16 december 2021, 14:30 uur
8,5 past niet echt in het topic, maar wel een lekker nummer
0
geplaatst: 16 december 2021, 14:39 uur
Ik ben wel benieuwd wat een nummer als 'White Riot' hier zou scoren. Bij mij in ieder geval een héél stuk hoger dan het nogal saaie en eentonige Rock The Ca$h-bah.
Misschien ook te vaak gehoord. Het gordeldier in de grappige videoclip is nog het leukst.
Een benauwde voldoende, toch nog.
6
Misschien ook te vaak gehoord. Het gordeldier in de grappige videoclip is nog het leukst.
Een benauwde voldoende, toch nog.
6
0
geplaatst: 17 december 2021, 21:52 uur
Met een gemiddelde van 7,679 blijft The Clash toch weer achter bij de hoge verwachtingen van mijn kant. Rock the Casbah komt niet verder dan een voorlopige 294e plaats. Laten we het de volgende keer maar eens met een wat "punkiger" nummer van de heren proberen.
Zonder Kraftwerk had dit topic niet bestaan. Zoveel is zeker. De synthesizer speelt toch wel een essentiële rol in de post-punk. Deze Duitsers zijn trend settend geweest in het gebruik ervan. Hun invloed mag niet onderschat worden. Daarom laat ik ze van tijd tot tijd hier voorbij komen. Mijn keuze van vandaag is het titelnummer van hun zesde album uit 1977. De sound is behoorlijk minimalistisch. Daarom verwacht ik uiteenlopende scores.
499. Kraftwerk - Trans-Europe Express
Zonder Kraftwerk had dit topic niet bestaan. Zoveel is zeker. De synthesizer speelt toch wel een essentiële rol in de post-punk. Deze Duitsers zijn trend settend geweest in het gebruik ervan. Hun invloed mag niet onderschat worden. Daarom laat ik ze van tijd tot tijd hier voorbij komen. Mijn keuze van vandaag is het titelnummer van hun zesde album uit 1977. De sound is behoorlijk minimalistisch. Daarom verwacht ik uiteenlopende scores.
499. Kraftwerk - Trans-Europe Express
0
geplaatst: 17 december 2021, 23:44 uur
Goh, ik had ze juist niet in dit topic verwacht. Van de andere kant: op welk genre zijn ze niet van invloed geweest? Tot zelfs in de metal loopt men weg met deze band.
En terecht.
Voor de puristen: dit is de Duitstalige versie.
Kraftwerk - Trans Europa Express (original) - YouTube
Ook een 8,5
En terecht.
Voor de puristen: dit is de Duitstalige versie.

Kraftwerk - Trans Europa Express (original) - YouTube
Ook een 8,5
* denotes required fields.