Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 6 oktober 2022, 21:20 uur
The Damned scoren een gemiddelde van 7,367. Wat mij betreft stelt de 419e plek in de tussenstand nogal teleur. Jammer voor een dergelijk gerenommeerde punk band.
Zoals beloofd starten we een reeks Nederwave, Polder Wave, Stamppot Punk of hoe je het verder ook wil noemen. Vandaag wordt het spits afgebeten door The Gentry, een post-punk band uit Wormer. Ze brachten 2 albums en een cassette uit in de jaren 80, werden even bekend door mediaaandacht van John Peel om daarna weg te zakken in de obscuriteit. In 1991 viel de band uit elkaar om in 2010 nog een reunie album te maken. Ik vind hun muziek erg lijken op The Chameleons. Uit mijn mond is dat een groot compliment.
557. The Gentry - The Desert
Zoals beloofd starten we een reeks Nederwave, Polder Wave, Stamppot Punk of hoe je het verder ook wil noemen. Vandaag wordt het spits afgebeten door The Gentry, een post-punk band uit Wormer. Ze brachten 2 albums en een cassette uit in de jaren 80, werden even bekend door mediaaandacht van John Peel om daarna weg te zakken in de obscuriteit. In 1991 viel de band uit elkaar om in 2010 nog een reunie album te maken. Ik vind hun muziek erg lijken op The Chameleons. Uit mijn mond is dat een groot compliment.
557. The Gentry - The Desert
1
geplaatst: 7 oktober 2022, 01:03 uur
The Gentry is samen met The Visitor mijn favoriete postpunk band uit Nederland. Jammer dat er niet meer aandacht (en geld) aan de productie van hun albums is besteed. Heb ze in 1986 nog live gezien, uitstekende live band met een geweldige gitarist (net als bij The Visitor trouwens).
1
geplaatst: 8 oktober 2022, 19:22 uur
8,6
Productie / geluidskwaliteit is idd zeer matig. Kan deels ook aan YouTube liggen. Het gitaarwerk doet me sterk denken aan de sound van U2 ten tijde van October. Die ruimtelijkheid. Hou ik van.
Productie / geluidskwaliteit is idd zeer matig. Kan deels ook aan YouTube liggen. Het gitaarwerk doet me sterk denken aan de sound van U2 ten tijde van October. Die ruimtelijkheid. Hou ik van.
1
geplaatst: 9 oktober 2022, 14:40 uur
Fraai, desolaat sfeertje. Misschien net iets te lang (of te weinig variatie) om de urgentie op beklemmende wijze vast te houden.
7,8
7,8
2
geplaatst: 13 oktober 2022, 17:38 uur
Bedankt voor de Gentry melding Premonition. Volgens mij hebben we het hier al een keer eerder over gehad? Klinkt prima, ik hou erg van deze sferen inderdaad. The Visitor vind ik iets stabieler/strakker klinken. Maar ik hoor dit nu en deze opnames zijn natuurlijk al 40 jaar oud. Ik zie dat er cijfers gegeven worden, dan zet ik 'm eerst even 7,5. Mooi sfeervol (bas)gitaarwerk.
0
geplaatst: 13 oktober 2022, 17:53 uur
Klopt, dit nummer is nogal op sfeer ingestoken met ruimtelijke gitaargolven. Into Fears en Suburban Rain zijn veel puntiger en urgenter van hetzelfde album.
3
geplaatst: 13 oktober 2022, 22:12 uur
The Gentry doet het best aardig hoor. Het voorlopige gemiddelde bedraagt 7,682 en daarmee staan ze nu op een 328e plek. Weinig stemmen tot nu toe, maar wellicht komen er nog een paar binnen, waarna ze nog wat kunnen stijgen,
Frozen Ducks was een duo bestaande uit de broertjes Hans en Lex Grauwen. Hans nam de zang voor zijn rekening, terwijl Lex zorgde voor een indrukwekkende syhthesizer en gitaar muur. Ze bestonden slechts een jaartje of twee en maakten zo’n 50 nummers. Pas veel later, nadat Hans Grauwen plotseling en onverwacht was overleden, bracht Lex een CD uit met hun “ bekendste “ songs. Deze is nu te vinden op Spotify.
558. Frozen Ducks - Beginnings
Frozen Ducks was een duo bestaande uit de broertjes Hans en Lex Grauwen. Hans nam de zang voor zijn rekening, terwijl Lex zorgde voor een indrukwekkende syhthesizer en gitaar muur. Ze bestonden slechts een jaartje of twee en maakten zo’n 50 nummers. Pas veel later, nadat Hans Grauwen plotseling en onverwacht was overleden, bracht Lex een CD uit met hun “ bekendste “ songs. Deze is nu te vinden op Spotify.
558. Frozen Ducks - Beginnings
1
geplaatst: 14 oktober 2022, 00:57 uur
0
geplaatst: 14 oktober 2022, 12:35 uur
Nooit van gehoord. Heel fijn dit. Ik hoor er in de verte 'This Earth That You Walk Upon' van Simple Minds in.
8,8
8,8
0
geplaatst: 14 oktober 2022, 19:34 uur
Lekker hoor!
Fijn, dit soort obscure bandjes die nog toffer klinken dan hun stilistisch vergelijkbare, maar veel bekendere bands. Meer van dit!
Toffe clip heeft de uploader er ook aan toegevoegd (ik verwacht in ieder geval niet dat dit de oorspronkelijke video is van de band).
Zonde van de suffe bandnaam, daar hadden de broertjes iets langer en beter over na mogen denken.
8,4
Fijn, dit soort obscure bandjes die nog toffer klinken dan hun stilistisch vergelijkbare, maar veel bekendere bands. Meer van dit!
Toffe clip heeft de uploader er ook aan toegevoegd (ik verwacht in ieder geval niet dat dit de oorspronkelijke video is van de band).
Zonde van de suffe bandnaam, daar hadden de broertjes iets langer en beter over na mogen denken.
8,4
0
geplaatst: 14 oktober 2022, 21:04 uur
Het album dat op de site hier staat vermeldt België. Ben ik in geïnteresseerd.
0
geplaatst: 14 oktober 2022, 23:36 uur
EvilDrSmith schreef:
Bandnaam is idd erg suf. Die clip daarentegen weet de sfeer perfect te verbeelden. Fraai!
* denotes required fields.