MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Ik vermoed dat Rodajc op wereldreis is zonder wifibereik....

Het is een drukke tijd geweest. Vandaar dat mijn aandacht voor dit topic sterk verslapte. En dan presteert mijn favoriete voetbalclubje ook nog eens dramatisch slecht. Ik pak vanaf vandaag de draad weer op.

XTC haalt met Generals and Majors een gemiddelde van 7,750. Dat levert de Britten een 319e plek in de middenmoot op.

The Psychedelic Furs werden in 1977 opgericht door de gebroeders Butler te Londen. Begonnen als typisch donkere vleermuisact uit die dagen, ontwikkelden zij zich positief richting de New Wave, waar ze in de eerste helft van de jaren 80 tot volle bloei kwamen. Succesvol ook. Maar waar bands als U2 en Simple Minds het momentum wisten vast te houden, zakten de Furs weg in zwakke hard rock. De band treedt anno nu nog steeds op. In 2020 brachten ze sinds lange tijd nog eens een nieuw album uit.
Vandaag een track uit hun glorietijd.

585. The Psychedelic Furs - The Ghost in You

Rodajc schreef:

En dan presteert mijn favoriete voetbalclubje ook nog eens dramatisch slecht.

Nu ben ik toch wel benieuwd geworden welke club dat dan mag zijn

7

7.4

Ik heb liever hun donkere vleermuisactsound van de eerste paar platen, maar dit nummer is ook nog pretiig genietbaar.
7

Nou zo donker heb ik ze nooit gevonden en dit nummer is gewoon pop (lijkt wel op wat op the Wild Swans).

7,6

Premonition schreef:
Nou zo donker heb ik ze nooit gevonden en dit nummer is gewoon pop (lijkt wel op wat op the Wild Swans).

7,6

Nee, het is geen 154 dat ik nu beluister (o.i.d). … Maar wel aangenaam.

The Psychedelic Furs 8
XTC nog een 7,8

Een zeven, dat was zo’n beetje het eensgezinde oordeel over de Furs. Dankzij een handvol hogere scrores komt het gemiddelde uit op een bescheiden (voor dit draadje) 7.267 met een gedeelde 464e positie in het klassement.

Het wordt weer eens tijd voor The Smiths. Het is al een poos gelden, dat ze hier nog eens voorbij kwamen. Nu weet ik dat de zangstem van Morrissey voor verdeeldheid kan zorgen. De een kan er niet naar luisteren, de ander vindt deze hemels en briljant. Ik behoor tot de tweede categorie. Luister maar eens naar deze werkelijk schitterend gezongen ballade. Toch?

586. The Smiths - I Know It’s Over

The Smiths 8
The Psychedelic Furs 8,3
XTC 8,1

10+++

Misschien wel beste nummer ooit.

Johnny Marr schreef:
10+++

10

8

Johnny Marr schreef:
10+++
Soms begrijpen we elkaar, soms staan we diametraal tegenover elkaar. Met name als mijn achternaamgenoten weer eens voorbijdrammen.
Hemeltergend lethargisch en van een lamlendige, sufkutterige labbekakkerigheid die uitstekend dienst doet als een auditieve pil van Drion.

3

EvilDrSmith schreef:
Hemeltergend lethargisch

De fijne baslijn van Rourke (RIP) redt het nummer nog enigzins.

5

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.