MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

dix
Leuk toch

7,5

House of Love 7,8
Zounds 6,7

7,8

Weinig stemmen uitgebracht op Zounds, slechts 12. Maar wellicht volgen nog een paar stuks. Het gemiddelde blijft hangen op een 7+. 7,225 met een voorlopige 485e plaats in het klassement.

Ik plaats vandaag een song van een van de betere live-albums aller tijden, Stop Making Sense van de Talking Heads. (Eigenlijk een film soundtrack) Wat maakt deze verzamelaar nou zo goed? In de eerste plaats natuurlijk de serie topnummers, die erop staan. Groots was deze band destijds. Wat de LP nog beter maakt is de twist, die David Byrne en co aan elk liedje hebben gegeven. De meeste tracks winnen hierdoor aan kracht en klinken beter dan het origineel. Zoals deze, die verrassend genoeg nog niet eerder is geplaatst in dit forumpje.

589. Talking Heads - Slippery People - Live

Zounds - 7,8
Talking Heads - 10+

8,5

10

Wel een vol punt beter dan de studio productie. En dat terwijl ik doorgaans de studioopnames beter vind.

Zounds: 6
Talking Heads: 10

Zack
9

dix
Nou Ton, daar denk ik deze keer toch anders over

7

Ook ik vind deze vlammende versie zeker een vol punt beter dan de studioversie.
9

dix schreef:
Nou Ton, daar denk ik deze keer toch anders over

7

7 intrinsieke waarde

Emotionele waarde voor mij ( je had erbij moeten zijn)
de live uitvoering is ook andere beleving

dix
Ik was erbij, in de bioscoop

Een surrealistische ervaring. Nagenoeg uitverkocht en iedereen zittend. Als je ging staan dan mopperde je achterbuurman je wel weer terug in je stoel. Iemand begon mee te klappen, elders in de zaal klonk het van 'sssssjjjt'. Die 7 is eigenlijk best ruimhartig

dix schreef:
Ik was erbij, in de bioscoop
Talking Heads live gezien, vanop weide Torhout

Een surrealistische ervaring.

Stel dat bij het bewuste nummer "Christina Hendricks" voor je staat te dansen
Dat beeld blijft hangen

Senses working overtime

beïnvloedt stemgedrag

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.