Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2023, 10:30 uur
Lekker nummer en dan vooral om de bas en gitaar. De clip is hilarisch met de onderkoelde blikken en volgens mij rookt de toetsenist ook nog een sigaretje aan het begin. De zang is wat minder, niet slecht maar ook niet dat ik denk wow. Een cijfer, hmmm een 7,5 denk ik
1
geplaatst: 16 oktober 2023, 23:46 uur
De eerste band van Simon Raymonde, The Drowning Craze, met Trance een nummer uit 1981.
Klinkt als een mix van PiL en The Danse Society.
Klinkt als een mix van PiL en The Danse Society.
0
geplaatst: 17 oktober 2023, 12:57 uur
Voeg aan de mix ook maar ACR toe. Behoorlijk funky dit. Nice.
8,2
8,2
0
geplaatst: 20 oktober 2023, 12:38 uur
Als het intro met zulke superlekkere basloopjes wordt gevuld kán een nummer al niet meer verkeerd.
Dat doet het dan ook niet.
Al stijgt het ook weer niet naar nóg hogere hoogtes.
Maar hoog genoeg voor een 8.
Jammmer dat het bij deze band maar bij een paar singles is gebleven.
Dat doet het dan ook niet.
Al stijgt het ook weer niet naar nóg hogere hoogtes.
Maar hoog genoeg voor een 8.
Jammmer dat het bij deze band maar bij een paar singles is gebleven.
0
geplaatst: 23 oktober 2023, 01:52 uur
0
geplaatst: 23 oktober 2023, 10:53 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 18:45 uur
We gaan voor het volgende nummer naar Scandinavië, Zweden om precies te zijn.
Deze band bestaat nog steeds en mixt op dit nummer uit 1984, het geluid van krakend poolijs met dreigende postpunk klanken.
Deze band bestaat nog steeds en mixt op dit nummer uit 1984, het geluid van krakend poolijs met dreigende postpunk klanken.
1
geplaatst: 27 oktober 2023, 00:35 uur
Alweer iets volkomen onbekends (voor mij). Leuk hoor.
Ook wel knap dat ik het niet ken, want de band blijkt nog altijd te bestaan en heeft al een slordige 20 albums uitgebracht (!).
Ik heb dus nog heel wat luisterwerk voor de boeg.
Lekker naargeestig, gespannen sfeertje.
Zang is een beetje de zwakke schakel, maar dat mag de depri-pret niet drukken, want het past wel bij de sound.
8
Ook wel knap dat ik het niet ken, want de band blijkt nog altijd te bestaan en heeft al een slordige 20 albums uitgebracht (!).
Ik heb dus nog heel wat luisterwerk voor de boeg.
Lekker naargeestig, gespannen sfeertje.
Zang is een beetje de zwakke schakel, maar dat mag de depri-pret niet drukken, want het past wel bij de sound.
8
1
geplaatst: 30 oktober 2023, 17:53 uur
2
geplaatst: 30 oktober 2023, 19:46 uur
Zeer bijzondere band (nog steeds) en dit album heb ik veel gedraaid in de jaren 80. Staat hier nog steeds te pronken in de schappen. Scandinavische ijzige sferen uit de jaren 80. Voor mij een vette 8
* denotes required fields.