Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2023, 21:16 uur
Premonition schreef:
Een verdienstelijke 7,96 voor de Zweden bij 9 stemmen.
Een verdienstelijke 7,96 voor de Zweden bij 9 stemmen.
Ik tel 10 stemmen (Rainmachine wellicht over het hoofd gezien? - al is een “vette acht” wat onduidelijk: kan ook een 8,8 zijn
).
1
geplaatst: 30 oktober 2023, 21:21 uur
Ik zoek het bij het volgende nummer heel dicht bij huis, het Groningse La Danza Moderna timmerde vanaf begin 1982 behoorlijk aan de weg in mijn eigen stad. Begonnen op een studentenkamertje, werd de band al snel professioneler. Zelfs een eigen fotograaf en kledingstylist kwamen de entourage versterken. De groep werd dan ook vlot bij de Duran Duran's en Spandau Ballet's van deze wereld ingedeeld, maar de muziek was veel meer dan dat. Ik vind de band veel meer als Simple Minds van destijds klinken. Vele malen live gezien in de periode van 1983/84. Dit nummer komt van de EP Main Theme uit 1983 (Top Hole Records, Rainmachine wel bekend
)
)
0
geplaatst: 30 oktober 2023, 21:25 uur
Chameleon Day schreef:
Ik tel 10 stemmen (Rainmachine wellicht over het hoofd gezien? - al is een “vette acht” wat onduidelijk: kan ook een 8,8 zijn
).
). Foutje, 10 stemmen. Eindcijfer blijft 7,96
1
geplaatst: 30 oktober 2023, 21:36 uur
Ja de Regenmasjien kent dit zeker. Ik heb hier twee versies van deze prima LP staan waaronder een Italiaanse persing waar met een grote sticker op staat dat hier de Nederlandse radiohit single Heaven op staat en een extended version van Moments In Time. Nooit geweten dat dit een radiohit in Nederland was maar die Italianen zullen het wel weten. Als cijfer geef ik 'm een 7,5
1
geplaatst: 30 oktober 2023, 21:46 uur
Rainmachine schreef:
Nooit geweten dat dit een radiohit in Nederland was maar die Italianen zullen het wel weten.
Nooit geweten dat dit een radiohit in Nederland was maar die Italianen zullen het wel weten.
Het nummer eindigde in de onderste middenmoot van de Verrukkelijke 15 en de band was even op TV te zien in het Vara programma Je Ziet Maar, een hit is dus zeker overdreven.....
0
geplaatst: 3 november 2023, 16:41 uur
0
geplaatst: 3 november 2023, 16:54 uur
Mijn stem komt…even Luka Bloom afluisteren en de soep voorbereiden.
1
geplaatst: 3 november 2023, 17:54 uur
Zojuist tijdens de afronding van de pompoensoep herhaalde malen loeihard in de keuken gedraaid. Heel fijn nummer! Doet me het meest denken aan Opposition (maar dan wat vlakker, zit hem in de productie denk ik). Die link leg ik vanwege de zang. Ik ga op zoek naar meer van deze band! De romantische school van de wave, daar houd ik van….
8,5!
8,5!
0
geplaatst: 3 november 2023, 18:10 uur
Premonition schreef:
Alicia, Chameleon Day, EvilDrSmith, dix, Arrie, shinybeast, Johnny Marr, niet vergeten te stemmen!
Alicia, Chameleon Day, EvilDrSmith, dix, Arrie, shinybeast, Johnny Marr, niet vergeten te stemmen!
En Rainmachine!
0
geplaatst: 3 november 2023, 18:14 uur
Die was de eerste stemmer
(begrijp dat je de pompoensoep ook in de gaten moet houden)
0
geplaatst: 3 november 2023, 18:17 uur
Rmachine mag twee keer stemmen toch? (Oké, blame it on the pompoensoep - en hij was lekker!).
0
geplaatst: 5 november 2023, 22:03 uur
Zo, 13 stemmen!
Gemiddeld scoren de Groningers een 7,1462.
Omdat ik maandag en dinsdag geen tijd heb, volgt vanavond een nieuwe....
Gemiddeld scoren de Groningers een 7,1462.
Omdat ik maandag en dinsdag geen tijd heb, volgt vanavond een nieuwe....
1
geplaatst: 5 november 2023, 23:55 uur
Onze zuiderburen hadden in 1980 niet alleen TC Matic en Jo Lemaire, maar opeens ook “out of the blue”, The Names. Deze band uit Brussel nam in Engeland in het najaar van 1980 de single Nightshift op met Joy Division producer Martin Hannett en er werd zelfs een clip gemaakt.
* denotes required fields.