menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2020) FINALE

zoeken in:
avatar van sj0n88
esteban schreef:
Als er komend weekend ook zoveel nieuwkomers zijn in deze hitlijsten, zal ik toch eens enkele keren in duo's moeten posten. Anders raken we nooit rond.


Wat mij betreft prima!

avatar van esteban
Ik kan de song veel beter hebben als ik niet naar de clip kijk. De 90s spoof is best leuk, maar slaat ook als een tang op een varken.

5.5




Arbeidsdeskundige
4

avatar van esteban
Het ziet er naar uit dat dit een 5-je gaat worden als gemiddelde.


avatar van esteban
Weinig stemmen voor de dames van The Big Moon.

▸ Khruangbin & Leon Bridges - Texas Sun ◂ 22 votes - 7,04
▸ Kaytranada ft. Kali Uchis - 10% ◂ 14 votes - 6,62
▸ Klangstof - New Congress, New Father ◂ 14 votes - 6,29
▸ Rufus Wainwright - Trouble in Paradise ◂ 13 votes - 6,21
▸ The Voidz - Did My Best ◂ 16 votes - 5,86
▸ Paul McCartney - Home Tonight ◂ 17 votes - 5,64
▸ The Big Moon - Take a Piece ◂ 6 votes - 5,16
▸ Oliver Tree - Cash Machine ◂ 12 votes - 4,85

Outlaw 41 had deze in petto ...



▾ Sam Fender - All Is On My Side


PS: Iedere stem is van belang, aan het eind van dit jaar zullen we namelijk met de TOP 100 aan de slag gaan. In totaal zullen er, schat ik, zo'n 300 nummers voorbij gekomen zijn tegen dan.

avatar van LucM
The Big Moon - Take a Piece
Dit klinkt poppy en radiovriendelijk, in de jaren '70 bv. zou men dit als mainstream bestempeld hebben. Maar het is zeker niet slecht.
6,5

Sam Fender - All Is On My Side
Wederom een behoorlijk nummer met mooie stem waarbij die gitaar op het einde nog het meeste opvalt.
7


avatar van esteban
Ik was niet meteen verkocht, maar na een week luisteren is dat wel gekeerd. Muziek, stem en de combinatie ervan zitten goed. Dat stuk aan het eind doet het hem ook wel. Dan komt het nummer echt op gang, alleen is het dan ook meteen gedaan. Qua ritme of aanstekelijkheid mis ik toch dat beetje extra. Voordeel van de twijfel dan maar? Een heel nipte ...

7

avatar van stardust_be
The Big Moon: 6,5
Sam Fender: 7

Arbeidsdeskundige
7,5

avatar van Simon77
The Big Moon: 7,0
Sam Fender: 8,0

avatar van esteban
Opnieuw relatief weinig stemmen uitgedeeld. Weekend-fenomeen?

Afgelopen weekend kwam Black Box Revelation de VOX binnen met Yellow Belly. Die beoordeelden we reeds in the 2019-thread. Gisteren was School is Cool met Close de hoogste nieuwkomer in de OUTLAW 41, dat was het allerlaatste nummer dat beoordeeld werd in de 2019-thread. Doen we niet opnieuw, er staan te veel nieuwe nummers in de rij. Ik neem de behaalde score dus gewoon over en neem het nummer op in het overzicht.

Gisteren zijn er 3 nummers De Afrekening binnen gekomen, 3 de Outlaw 41 en 2 de VOX-lijst. Deze namiddag volgt De Graadmeter nog. Dat zullen dus een paar duo's worden deze week. Vandaag alvast een duo om de groep van vorig weekend af te sluiten.

Late stemmen voor The Big Moon zijn alsnog verwerkt.

Eens we aan 20 nummers zitten, verander ik onderstaande overzicht in de TOP 10 en FLOP 10 lijst.

▸ School is cool - Close ◂ 6 votes - 7.33
▸ Sam Fender - All is On My Side ◂ 6 votes - 7.25
▸ Khruangbin & Leon Bridges - Texas Sun ◂ 22 votes - 7.04
▸ Kaytranada ft. Kali Uchis - 10% ◂ 14 votes - 6.62
▸ Klangstof - New Congress, New Father ◂ 14 votes - 6.29
▸ Rufus Wainwright - Trouble in Paradise ◂ 13 votes - 6.21
▸ Black Box Revelation - Yellow Belly ◂ 6 votes - 5.91
▸ The Voidz - Did My Best ◂ 16 votes - 5.86
▸ The Big Moon - Take a Piece ◂ 9 votes - 5.77
▸ Paul McCartney - Home Tonight ◂ 17 votes - 5.64
▸ Oliver Tree - Cash Machine ◂ 12 votes - 4.85

Vorig weekend kwam Tape Toy met Ching Ching de Outlaw 41 binnen. Ik kan geen YT-video vinden (iemand?), dus hier moeten we het doen met de Spotify link.


Ching Ching by TAPE TOY on Spotify - open.spotify.com

▾ Tape Toy - Ching Ching

En in De Afrekening deed Glints zijn intrede, hij heeft het over Lemonade Money.




▾ Glints - Lemonade Money

avatar van jorro
Ching Ching : 6.6
Lemonade Money : 5

avatar van esteban
Ching Ching : 6
Lemonade Money : 5.5

avatar van JoaMuse
Ik ga nog even het hoogste cijfer geven aan Take a Piece. Ik vind het best leuk, precies HAIM dat de Backstreet Boys covert of zo.

The Big Moon - Take a Piece: 7
Sam Fender - All Is On My Side: 6
Tape Toy - Ching Ching: 6
Glints - Lemonade Money: 5,5

avatar van esteban
Ja, zo kan je het eigenlijk wel omschrijven.

Arbeidsdeskundige
4

Arbeidsdeskundige
Die is voor Glints - Lemonade Money waar een video bijzit.

Ik heb zojuist gezien dat ook Tape Toy - Ching Ching mag worden beoordeeld. Deze heb ik zojuist beluisterd en krijgt van mij het cijfer 5,5.

avatar van esteban
3 votes. Ik wacht nog even af met uitrekenen.

Wie graag de Spotify lijst volgt, dat kan. Samen met het nummer(s) dat nu beoordeeld moet worden, zal ook wat in de eerstvolgende ronde volgt reeds toegevoegd zijn. Voor sommigen misschien handiger op deze manier.

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2020 ◂ MusicMeter (Open in Spotify On Web)

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2020 ◂ MusicMeter (Open List Only in Browser)




Nieuwe week. Nieuwe lichting. Heden verse platen!



(VOX) ▾ Alice Boman - Don't Forget About Me




(Outlaw 41) ▾ I Am Oak - Tundra

avatar van jorro
Alice Boman - Don't Forget About Me: 8.3
I Am Oak - Tundra : 7

avatar van andré
Beetje slappe hap allemaal:

The Big Moon: 5.5
Sam Fender: 5.5
Tape Toy: 6.5
Glints: 5
Alice Boman: 6.5
I Am Oak: 6

avatar van Johnny Marr
Glints: 7
Alice Boman: 7,5
I Am Oak: 6

Arbeidsdeskundige
Alice Boman - Don't Forget About Me: 7,5
I Am Oak - Tundra : 6,5

avatar van chevy93
Alice Boman - Don't Forget About Me: 6
Interessant, maar klinkt toch een beetje als tweede garnituur van wat er de afgelopen jaar al veelvuldig is uitgebracht. Niet altijd beter, maar wel vaak genoeg om dit toch wat gewoontjes te vinden.

I Am Oak - Tundra: 6,5
I Am Oak volg ik nu al heel wat jaren met een (heel) schuin oog sinds het mooie I Am Oak - Nowhere or Tammensaari (2012) - MusicMeter.nl . Sindsdien ontbreekt het toch wel aan wat eigen smoel en ook dit nummer is illustratief daarvoor. Er is helemaal niets mis met deze muziek en dat is precies waar het wat aan schort: het is nergens écht spannend of écht tegendraads. Je zult er geen buil aan vallen bij je schoonmoeder zullen we maar zeggen.

avatar van chevy93
In de Spotify-lijst staan overigens ook nog de volgende platen:

The Weeknd - Blinding Lights: 6
Vaart rustig mee op de synthpop-hype van de afgelopen jaren. Lekker up-tempo, maar ook wel wat simpel. Maar wie weet, dit zijn ook wel het soort nummers dat je als een oorwurm nestelt in je hoofd en waar je over een half jaar volledig verslaafd aan kunt raken. Wie weet...

Atmosphere ft. Nikkie Jean - Lovely: 5
Atmosphere bracht met Southsiders nog een van de beste albums van het jaar, maar sindsdien hebben ze mijn aandacht verloren. Met deze gaan ze die ook niet terugwinnen helaas. Blikken productie en een niet-noemenswaardige beat. Dan ben je mij toch al gauw kwijt.

avatar van esteban
Ja, chevy93, maar die zijn voor morgen hé. Laten we gewoon de huidige ronde beoordelen, anders gaat het hier iets te dolletjes / onoverzichtelijk worden. Die twee nummers komen morgen dus langs. In de afspeellijst staan de kandidaten voor de eerstvolgende ronde ook al, zo kunnen zij die dat willen al eens luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:22 uur

geplaatst: vandaag om 11:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.