Muziek / Muziekgames / 1970meter
zoeken in:
1
geplaatst: 22 november 2020, 14:09 uur
Weer een inhaalrondje:
6,5 Trees - The Garden of Jane Delawney
9,0 Joni Mitchel - Big Yellow Taxi
6,5 Van der Graaf Generator - Refugees
7,5 Elton John - Border Song
6,5 The Moody Blues- Question
7,0 Pacific Gas And Electric - Are You Ready
8,0 B.J. Thomas - Raindrops keep fallin on my head
6,5 The Mash - Suicide Is Painless
5,0 Jethro Tull - With you there to help me
4,0 Kris Kristofferson - Sunday morning coming down
Joni springt er voor mij bovenuit - geweldig nummer. Sowieso begin ik haar muziek - en Blue in het bijzonder - steeds meer te waarderen. Ik zag dat dit album over de jaren heen ook steeds hoger staat in de fameuze album allertijden lijst van Rolling Stone (inmiddels zelfs top 10 meen ik). Elton John en BJ Thomas ook erg goed. De nummer van Trees en VDGG had ik nog niet eerder gehoord voor zover ik me herinner - klinkt alsof ik die na verloop van tijd wel meer zou kunnen gaan waarderen.
6,5 Trees - The Garden of Jane Delawney
9,0 Joni Mitchel - Big Yellow Taxi
6,5 Van der Graaf Generator - Refugees
7,5 Elton John - Border Song
6,5 The Moody Blues- Question
7,0 Pacific Gas And Electric - Are You Ready
8,0 B.J. Thomas - Raindrops keep fallin on my head
6,5 The Mash - Suicide Is Painless
5,0 Jethro Tull - With you there to help me
4,0 Kris Kristofferson - Sunday morning coming down
Joni springt er voor mij bovenuit - geweldig nummer. Sowieso begin ik haar muziek - en Blue in het bijzonder - steeds meer te waarderen. Ik zag dat dit album over de jaren heen ook steeds hoger staat in de fameuze album allertijden lijst van Rolling Stone (inmiddels zelfs top 10 meen ik). Elton John en BJ Thomas ook erg goed. De nummer van Trees en VDGG had ik nog niet eerder gehoord voor zover ik me herinner - klinkt alsof ik die na verloop van tijd wel meer zou kunnen gaan waarderen.
0
geplaatst: 23 november 2020, 01:57 uur
Het was een spannende strijd tussen het paard en de varkens.
Chestnut Mare eindigt op 47 met een 7,6
War Pigs op 48 eindigt op 48 met een 7,597.
Chestnut Mare eindigt op 47 met een 7,6
War Pigs op 48 eindigt op 48 met een 7,597.
1
geplaatst: 23 november 2020, 03:10 uur
Sirenen waren mythologische wezens, half vogel half vrouw die ook een beetje de toekomst konden voorspellen. Zij zongen zo betoverend mooi dat elke zeeman die met hun stem geconfronteerd werd schipbreuk leed en verdronk.
Odysseus, een Griekse held uit een ver verleden, wist te ontsnappen aan hun gezang door de oren van zijn bemanning af te schermen en zichzelf vast te laten binden aan de mast van het schip. Hij kon op deze wijze de liederen van deze nimfen horen terwijl zijn bemanning door de kunstmatige doofheid zich niet liet verleiden te dicht in de buurt van de rotsen te varen.
Tim Buckley lijkt in dit nummer de verleiding van de Sirenen niet te kunnen weerstaan.
Uiteindelijk zal hij in het echte leven veel te jong sterven aan de verleiding van verdovende middelen. Zijn misschien nog wel beroemdere zoon zal zich later laten verleiden door de aantrekkingskracht van het water en ook niet oud worden.
Ik hoor de spookachtige lokroep van zijn vader: "Swim to me, swim to me, let me enfold you."
Genre Avant-Folk
125 Tim Buckley - Song to the Siren
Het is alsof ze niet naar elkaar willen luisteren, vader en zoon. Terwijl ze allebei goede adviezen hebben lijken ze kunstmatig doof voor elkaars woorden.
Ondanks hun familiaire band lijkt hun relatie schipbreuk te leiden en de zoon wil uiteindelijk ontsnappen aan zijn vader.
126 Cat Stevens - Father and Son
Genre Folk
Odysseus, een Griekse held uit een ver verleden, wist te ontsnappen aan hun gezang door de oren van zijn bemanning af te schermen en zichzelf vast te laten binden aan de mast van het schip. Hij kon op deze wijze de liederen van deze nimfen horen terwijl zijn bemanning door de kunstmatige doofheid zich niet liet verleiden te dicht in de buurt van de rotsen te varen.
Tim Buckley lijkt in dit nummer de verleiding van de Sirenen niet te kunnen weerstaan.
Uiteindelijk zal hij in het echte leven veel te jong sterven aan de verleiding van verdovende middelen. Zijn misschien nog wel beroemdere zoon zal zich later laten verleiden door de aantrekkingskracht van het water en ook niet oud worden.
Ik hoor de spookachtige lokroep van zijn vader: "Swim to me, swim to me, let me enfold you."
Genre Avant-Folk
125 Tim Buckley - Song to the Siren
Het is alsof ze niet naar elkaar willen luisteren, vader en zoon. Terwijl ze allebei goede adviezen hebben lijken ze kunstmatig doof voor elkaars woorden.
Ondanks hun familiaire band lijkt hun relatie schipbreuk te leiden en de zoon wil uiteindelijk ontsnappen aan zijn vader.
126 Cat Stevens - Father and Son
Genre Folk
0
geplaatst: 24 november 2020, 00:52 uur
I was today years old when I learned dat Tim en Jeff Buckley verwant zijn. En dat terwijl het, los van de naam op zich, zo voor de hand ligt. Mijn voorkeur gaat naar de zoon.
Tim Buckley: 7
Cat Stevens: 7
Tim Buckley: 7
Cat Stevens: 7
0
geplaatst: 26 november 2020, 23:37 uur
Ze ontliepen elkaar deze keer weer nauwelijks in score.
Tim wint nipt met een 8,077 op 12e plek. Cat staat 13e met een 8,07.
Tim wint nipt met een 8,077 op 12e plek. Cat staat 13e met een 8,07.
0
geplaatst: 26 november 2020, 23:46 uur
Twee vrouwen gaan we vandaag inzetten, beiden in 1970 uitsluitend op album te vinden, vrouwennamen getypeerd door een bepaald kenmerk.
De eerste vrouw vormt een liefdespaar met Jack in een nummer dat aanvankelijk bedoeld lijkt om de sekseverschillen te doorbreken. Jack trekt dan ook een korset aan en Jane een vest. Maar daarna voltrekt zich een schouwspel vol met schijnbare tegenstellingen zoals bijvoorbeeld tussen mensen die werken en mensen die dansen. Werk blijkt sowieso belangrijk, zij is een kantoorklerk, hij een bankier.
Uiteindelijk lijken ze een fles wijn open te trekken.
Dit nummer mag ik niet overslaan omdat het in een heleboel best of lijstjes terug komt. Van Greatest Guitar Tracks tot Greatest Guitar Solos tot Greatest Songs of All Time.
127 The Velvet underground - Sweet Jane
Genre Pop rock
De tweede vrouw kennen we al van CCR maar die is ouder dan 1970. Een heel bekende versie kennen we van een liefdespaar. Opvallend zijn in deze versie de tegenstellingen zoals tussen "easy" en "rough".
Het nummer staat op het album "Workin together". Werk blijkt sowieso hier een belangrijk startpunt in het nummer te zijn.
Mary zelf is een harde werkster, ze blijkt te stomen en te rollen. Uiteindelijk wordt ons hier een rad voor de ogen gedraaid. Deze vrouw is een raderstoomboot.
128 Ike and Tina Turner - Proud Mary
Genre Funk rock
De eerste vrouw vormt een liefdespaar met Jack in een nummer dat aanvankelijk bedoeld lijkt om de sekseverschillen te doorbreken. Jack trekt dan ook een korset aan en Jane een vest. Maar daarna voltrekt zich een schouwspel vol met schijnbare tegenstellingen zoals bijvoorbeeld tussen mensen die werken en mensen die dansen. Werk blijkt sowieso belangrijk, zij is een kantoorklerk, hij een bankier.
Uiteindelijk lijken ze een fles wijn open te trekken.
Dit nummer mag ik niet overslaan omdat het in een heleboel best of lijstjes terug komt. Van Greatest Guitar Tracks tot Greatest Guitar Solos tot Greatest Songs of All Time.
127 The Velvet underground - Sweet Jane
Genre Pop rock
De tweede vrouw kennen we al van CCR maar die is ouder dan 1970. Een heel bekende versie kennen we van een liefdespaar. Opvallend zijn in deze versie de tegenstellingen zoals tussen "easy" en "rough".
Het nummer staat op het album "Workin together". Werk blijkt sowieso hier een belangrijk startpunt in het nummer te zijn.
Mary zelf is een harde werkster, ze blijkt te stomen en te rollen. Uiteindelijk wordt ons hier een rad voor de ogen gedraaid. Deze vrouw is een raderstoomboot.
128 Ike and Tina Turner - Proud Mary
Genre Funk rock
* denotes required fields.