Muziek / Muziekgames / 1970meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2020, 12:51 uur
Black Night: 8 (djuu, die had ik klaarstaan voor Ooit in de Top 40-meter voor volgende week Marzipaintree, ik ga 'm vervangen)
Tears in the Morning: 8
Tears in the Morning: 8
0
geplaatst: 5 december 2020, 14:58 uur
Black Night: 9
Tears in the Morning: 8 (als ik het nummer op de radio hoorde dacht ik altijd dat het een Beatles nummer was; nu weet ik beter)
Tears in the Morning: 8 (als ik het nummer op de radio hoorde dacht ik altijd dat het een Beatles nummer was; nu weet ik beter)
0
geplaatst: 5 december 2020, 19:54 uur
Shaky schreef:
Black Night: 8 (djuu, die had ik klaarstaan voor Ooit in de Top 40-meter voor volgende week Marzipaintree, ik ga 'm vervangen)
Die zal toch ooit nog wel eens in die meter verschijnen.Black Night: 8 (djuu, die had ik klaarstaan voor Ooit in de Top 40-meter voor volgende week Marzipaintree, ik ga 'm vervangen)
0
geplaatst: 6 december 2020, 09:46 uur
Marzipaintree schreef:
Die zal toch ooit nog wel eens in die meter verschijnen.
Die zal toch ooit nog wel eens in die meter verschijnen.
ja dat klopt. Ooit moet ie wel een keer voorbijkomen. Over 'ooit weer voorbijkomen' gesproken.... je bent meer dan welkom om daar ook weer aan te sluiten en mee te stemmen.
0
geplaatst: 8 december 2020, 23:08 uur
Het ligt weer heel dicht bij elkaar. De ochtend wint het nipt van de nacht.
21 Beach Boys - Tears in the Morning - 7,910
22 Deep Purple - Black Night - 7,900
21 Beach Boys - Tears in the Morning - 7,910
22 Deep Purple - Black Night - 7,900
1
geplaatst: 8 december 2020, 23:53 uur
Shaky schreef:
[Over 'ooit weer voorbijkomen' gesproken.... je bent meer dan welkom om daar ook weer aan te sluiten en mee te stemmen.
Dat heb ik zojuist gedaan. [Over 'ooit weer voorbijkomen' gesproken.... je bent meer dan welkom om daar ook weer aan te sluiten en mee te stemmen.
Zojuist, ooit, nacht en morgen zijn tijdwoorden. Maar in het volgende nummer wordt de tijd gedood door the Band. Dat betekent dat ze eigenlijk aan het niksen zijn.
In 1970 waren de damslapers beroemd die bij het beroemde monument in Amsterdam hele dagen aan het niksen waren. Feitelijk waren ze er aan het blowen, muziek maken, discussiëren en de liefde bedrijven. Maar er waren in Nederland veel mensen die dat geen echte werkwoorden vonden. Bovendien werd het monument van de dodenherdenking ontheiligd door deze tijddoders.
Daar werd door een groep mariniers in 1970 een eind aan gemaakt. Dat gebeurde volgens mij in hun vrije tijd want die mannen waren op dat moment niet officieel aan het werk.
Maar over damslapers gaat het nummer van the Band niet direct alhoewel het nummer wel de damslaapfilosofie lijkt te omarmen. Dit is een ode aan het vrije tijdverdrijf met je geliefde waarbij je verder weinig nodig hebt.
133 The Band - Time to kill
Genre Roots Rock
De volgende band heeft nog geen beurt gehad. Die hebben het over hun band met een bepaalde band uit een vroegere tijd. Die van oom John.
Uncle John's band zijn the New Lost City Ramblers waar Uncle John Cohen in speelde begin jaren 60. John Cohen was een cultuurhistoricus en antropoloog die geld niet belangrijk vond en genoeg had aan een goede discussie over een betere wereld en muziek maken.
Uiteraard kiezen we voor de langere elpee versie want van die verknipte singleversie hebben ze veel te veel tijd vanaf gehaald.
134 Grateful dead - Uncle John's Band
Genre Folk Rock
0
geplaatst: 12 december 2020, 21:53 uur
Dit waren geen toppertjes, qua aantal stemmen zitten we met 10 op een dieptepunt.
The Band haalt ternauwernood de top 100 met een 99e plek en een 7,07 gemiddeld.
Uncle John's Band staat nog eens 20 plaatsen lager met een duivelse 6,66.
The Band haalt ternauwernood de top 100 met een 99e plek en een 7,07 gemiddeld.
Uncle John's Band staat nog eens 20 plaatsen lager met een duivelse 6,66.
0
geplaatst: 12 december 2020, 22:14 uur
De filosofie van de vorige twee nummers gaat nog even verder in het volgende nummer. Alleen draaien ze het om in duivels cynisme. Een man is een gelukkig mens als hij van alles heeft wat het leven mooi maakt. Hij is bovendien gelukkig als hij is uitverkoren te vechten voor vorst en vaderland.
Maar het nummer eindigt honend als hij dodelijk getroffen wordt. Ooooh, wat was hij toch een geluksvogel.
Geschreven door Greg Lake op 12-jarige leeftijd op zijn net gekregen gitaar en gespeeld door Keith Emerson op zijn net aangeschafte Moog. Ze konden destijds hun geluk niet op.
Bovendien staan deze drie mannen met het nu volgende nummer in alle uitgezonden edities van de radio 2 top 2000.
Dit jaar staan ze er voor het eerst niet meer in de nog uit te zenden editie. Zijn wij daar gelukkig mee?
135 Emerson, Lake & Palmer - Lucky man
Genre Prog Rock
Gelukszoekers. Zo worden ze regelmatig genoemd, de immigranten. Zelden heten ze ongeluksmijders. Het zijn hier de IJslandse Vikingen die het geluk afdwingen met strijd en landverovering. Maar eigenlijk bestaat er geen ongeluk want als ze dodelijk getroffen worden dan komen ze in het Walhalla wat letterlijk Zaal voor de Gesneuvelden betekent. In die hemel zullen ze mogen zijn bij hun god. Daar hadden ze er meerdere van, in dit geval Odin. Die zorgt aldaar voor lekker vlees en zoete wijn.
Dit nummer stond in totaal 12 edities bij de bovenste helft van de radio 2 top 2000. Maar ook dit nummer schijnt dit jaar gesneuveld te zijn.
Wanneer draaien ze op radio 2 op nieuwjaarsdag weer eens de hele dag de nummers die de top 2000 net niet haalden? Voor mij was dat een Walhalla aan mooie muziek.
136 Led Zeppelin - Immigrant song
Genre Hard Rock
Maar het nummer eindigt honend als hij dodelijk getroffen wordt. Ooooh, wat was hij toch een geluksvogel.
Geschreven door Greg Lake op 12-jarige leeftijd op zijn net gekregen gitaar en gespeeld door Keith Emerson op zijn net aangeschafte Moog. Ze konden destijds hun geluk niet op.
Bovendien staan deze drie mannen met het nu volgende nummer in alle uitgezonden edities van de radio 2 top 2000.
Dit jaar staan ze er voor het eerst niet meer in de nog uit te zenden editie. Zijn wij daar gelukkig mee?
135 Emerson, Lake & Palmer - Lucky man
Genre Prog Rock
Gelukszoekers. Zo worden ze regelmatig genoemd, de immigranten. Zelden heten ze ongeluksmijders. Het zijn hier de IJslandse Vikingen die het geluk afdwingen met strijd en landverovering. Maar eigenlijk bestaat er geen ongeluk want als ze dodelijk getroffen worden dan komen ze in het Walhalla wat letterlijk Zaal voor de Gesneuvelden betekent. In die hemel zullen ze mogen zijn bij hun god. Daar hadden ze er meerdere van, in dit geval Odin. Die zorgt aldaar voor lekker vlees en zoete wijn.
Dit nummer stond in totaal 12 edities bij de bovenste helft van de radio 2 top 2000. Maar ook dit nummer schijnt dit jaar gesneuveld te zijn.
Wanneer draaien ze op radio 2 op nieuwjaarsdag weer eens de hele dag de nummers die de top 2000 net niet haalden? Voor mij was dat een Walhalla aan mooie muziek.
136 Led Zeppelin - Immigrant song
Genre Hard Rock
* denotes required fields.