Muziek / Muziekgames / 1970meter
zoeken in:
1
geplaatst: 15 december 2020, 21:42 uur
ff inhalen,
Deep Purple - 7
Beach Boys - 7,2
The Band - 8,5
Grateful Dead - 8
ELP - 8,1
Led Zep - 9
Deep Purple - 7
Beach Boys - 7,2
The Band - 8,5
Grateful Dead - 8
ELP - 8,1
Led Zep - 9
0
geplaatst: 15 december 2020, 23:26 uur
ELP - Lucky Man haalt de 37e plaats met gemiddeld 7,732.
Led Zeppelin - Immigrant song haalt de 59e plaats met 7,568.
Led Zeppelin - Immigrant song haalt de 59e plaats met 7,568.
0
geplaatst: 15 december 2020, 23:40 uur
Van de zoete gaven van een god uit het noorden naar de zoete verschijning van een god uit het oosten. Volgens een blog van de zanger van The Waterboys, Mike Scott, is dit nummer een grensnummer voor een periode (1967-1971) waarin we veel nummers met een specifiek karakter zien. In al die nummers spelen spiritualiteit, mededogen, onvoorwaardelijke liefde en verhevenheid een min of meer belangrijke rol. Het is alsof we vier jaar lang in een soort van gewijde kerststemming zitten.
George komt op de rand van 1970-71 met een dubbelelpee waarop dit nummer staat en nog meer fraaie muziek passeert. Hij wil ons duidelijk maken dat hij muzikaal makkelijk verder kan leven zonder The Beatles. Helaas duurde zijn leven veel te kort waardoor het niet heel lang geduurd heeft om zijn "Sweet Lord" te ontmoeten. Als die God bestaat.
137 George Harrison - My Sweet Lord
Genre: Pop rock
Onlangs sprak ik op mijn werk met iemand die zijn leidinggevende vergeleek met God. Ik vermoedde een almachtige vorm van leidinggeven maar het bleek wat anders. Deze manager had zichzelf onzichtbaar gemaakt, hij was er nooit.
Deze vergelijking vormt de overgang naar een groep waarvan hun bekendste nummer “Without you” is. Dit nummer is vooral bekend door anderen. Nilsson en Maria Carey bijvoorbeeld. Die laatste scoorde er de grootste hit mee van 1994.
De makers van dit nummer vonden al ruim eerder dat ze teveel onzichtbaar waren gemaakt. Ze werden te veel buitengesloten van nieuwe plaatopnames, waardering, succes en royalties. Vooral hun manager die steeds maar weer hun inkomsten onzichtbaar wist te maken speelde een grote rol.
Het is wrang dat dit nummer er mede voor heeft gezorgd dat op een bepaald moment twee leden van deze groep niet meer verder wilde leven en daad bij het woord zetten.
138 Badfinger - Without you
Genre: Power pop rock
George komt op de rand van 1970-71 met een dubbelelpee waarop dit nummer staat en nog meer fraaie muziek passeert. Hij wil ons duidelijk maken dat hij muzikaal makkelijk verder kan leven zonder The Beatles. Helaas duurde zijn leven veel te kort waardoor het niet heel lang geduurd heeft om zijn "Sweet Lord" te ontmoeten. Als die God bestaat.
137 George Harrison - My Sweet Lord
Genre: Pop rock
Onlangs sprak ik op mijn werk met iemand die zijn leidinggevende vergeleek met God. Ik vermoedde een almachtige vorm van leidinggeven maar het bleek wat anders. Deze manager had zichzelf onzichtbaar gemaakt, hij was er nooit.
Deze vergelijking vormt de overgang naar een groep waarvan hun bekendste nummer “Without you” is. Dit nummer is vooral bekend door anderen. Nilsson en Maria Carey bijvoorbeeld. Die laatste scoorde er de grootste hit mee van 1994.
De makers van dit nummer vonden al ruim eerder dat ze teveel onzichtbaar waren gemaakt. Ze werden te veel buitengesloten van nieuwe plaatopnames, waardering, succes en royalties. Vooral hun manager die steeds maar weer hun inkomsten onzichtbaar wist te maken speelde een grote rol.
Het is wrang dat dit nummer er mede voor heeft gezorgd dat op een bepaald moment twee leden van deze groep niet meer verder wilde leven en daad bij het woord zetten.
138 Badfinger - Without you
Genre: Power pop rock
1
geplaatst: 16 december 2020, 08:15 uur
Lennon - 8,5
Santana - 9,5
Deep Purple - 8,2
ELP - 7,8
The Band - 7
Grateful Dead - 7,1
Led Zeppelin - 7,9
George Harrison - 9
Badfinger - 7,2 (veel minder dan de versies van Harry en Mariah, die hadden dicht tegen een 10 gezeten)
Zullen mijn stemmen nog worden meegenomen, Marzipaintree? Ik ben dit fijne topic helaas even uit het oog verloren
Santana - 9,5
Deep Purple - 8,2
ELP - 7,8
The Band - 7
Grateful Dead - 7,1
Led Zeppelin - 7,9
George Harrison - 9
Badfinger - 7,2 (veel minder dan de versies van Harry en Mariah, die hadden dicht tegen een 10 gezeten)
Zullen mijn stemmen nog worden meegenomen, Marzipaintree? Ik ben dit fijne topic helaas even uit het oog verloren

0
geplaatst: 16 december 2020, 12:19 uur
George Harrison - 8.4
Badfinger: Mooie wat minder bombastische versie. Ik ben iets meer gecharmeerd van de zang van Harry Nilson op zijn versie, maar dat was me dan ook wel een geweldig vocalist.
Voor deze een 7.8
Badfinger: Mooie wat minder bombastische versie. Ik ben iets meer gecharmeerd van de zang van Harry Nilson op zijn versie, maar dat was me dan ook wel een geweldig vocalist.
Voor deze een 7.8
1
geplaatst: 16 december 2020, 13:01 uur
bikkel2 schreef:
Ik ben iets meer gecharmeerd van de zang van Harry Nilson op zijn versie, maar dat was me dan ook wel een geweldig vocalist.
Ik ben iets meer gecharmeerd van de zang van Harry Nilson op zijn versie, maar dat was me dan ook wel een geweldig vocalist.
Geen slechte versie maar vind Nilson ook veel mooier en gevoeliger gezongen dan dit orgineel
Mariah Carey kan er wel de grootste hit mee hebben gehad,vind het 3xniks
Badfinger 7.5
Harrison 7
0
geplaatst: 16 december 2020, 14:05 uur
George H: 8
Badfinger: 7
Fijne versie ook, maar iets minder dan die van Nilsson en zeker minder dan die van Mariah
Badfinger: 7
Fijne versie ook, maar iets minder dan die van Nilsson en zeker minder dan die van Mariah

1
geplaatst: 18 december 2020, 20:06 uur
My Sweet Lord: 7,5
Without You: 6 --> nee, dit moet gewoon echt met lange uithalen. Mee blèren tot en met, dat gaat helaas niet met deze matige versie.
Without You: 6 --> nee, dit moet gewoon echt met lange uithalen. Mee blèren tot en met, dat gaat helaas niet met deze matige versie.
* denotes required fields.