MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1970meter

zoeken in:
Ik hoor my generation toch liever in een korte versie.

6

Ik had deze Live uitvoering van My Genaration op een verzamelaar staan (ontbreekt hier op mm)....was mijn eerste Who plaat ,ook Magic Bus stond er live op
Later dan Live at Leeds aangeschaft en ook Live at the Isle of Wight Festival 1970
Een 8 voor deze uitvoering

Een lange zit, maar als song natuurlijk goud. Live was The Who toendertijd geweldig.

8.4

91e plek en 7,286 voor het universiteitsoptreden van The Who met my generation.

koosknook
Paranoid van Black Sabbath staat bij koosknook op 1. De nummer 2 wordt gedeeld door the Stooges, Cat Stevens, Ten years after en Jimi Hendrix. Opvallend en waarschijnlijk toevallig is dat er bij al deze nummers bewegende beelden zijn getoond.
De gekozen Country-nummers van Lynn en George kunnen beter gemeden worden. Evenals the Last Poets die het algemeen ook niet best deden.
Aan het profiel van koosknook vallen twee dingen bijzonder op: Zwollywood en de Avatar.

De avatar toont een albumhoes die vlakbij Hollywood is gefotografeerd. We zien een klein jong meisje in een buitenscene dat naar een venster stapt. Haar is verteld dat als ze goed kijkt er ergens wel dieren te zien zijn. Haar moeder is verleid met 100 dollar voor deze foto-shoot.
Vijftien jaar later gebruikt het meisje dezelfde foto op feestjes om jongens te verleiden. (klik).

Boogie nights, een zwoele Hollywood film. We zien een kleine jongedame die naar een feestje stapt. Haar wordt verteld dat als ze goed kijkt er ergens wel coke is te vinden. Ze wordt verleid met veel te veel coke.
Deze buitenscene toont ons verder allerlei andere verleidingen (klik).

Herkennen jullie de muziek uit deze Hollywood film? Eric Burdon & War. We horen de (naar eigen zeggen) kleine zanger zelf in zo'n film figureren. Wederom één groot zwoel verleidingsfeest in de buitenlucht. Hij ziet een meisje dat op hem af stapt. Ze vertelt hem om te doen wat zij vraagt. In ruime mate.
De keuze valt op deze bewegende beelden (klik).

Maar omdat de bewegende beelden hier niet embedded te vertonen zijn doe ik deze erbij zodat je niet (weer) verleid wordt om uit dit topic te stappen:

147. Eric Burdon and War - Spill the wine
Genre Psychedelic rock

Bedankt Marzipaintree, mooie associaties weer. En dit vind ik inderdaad een prima nummer.

8.5

Who 7
War 8

Excuus voor mijn traagheid. Ik was dit keer veel te lang uit musicmeter inclusief dit topic gestapt. Ik wil minimaal elke zondag een bijdrage plaatsen.

Spill the wine scoort een 33e plaats in de lijst met een 7,782.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:40 uur

geplaatst: vandaag om 03:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.