Muziek / Muziekgames / 1970meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 september 2020, 13:50 uur
Terry Kath, die zichzelf bij een spelletje Russisch roulette door het hoofd doodschoot is hier fantastisch op dreef op z'n gitaar, alleen daarom en vanwege de lange versie, een 10 voor Chicago.
Shocking Blue 7,5
Shocking Blue 7,5
0
geplaatst: 29 september 2020, 20:19 uur
Chicago haalt net geen top 10 en komt op nr. 12 met een 8,041.
Shocking Blue haalt net geen top 30 en staat nu op nr. 33 met 7,656.
Shocking Blue haalt net geen top 30 en staat nu op nr. 33 met 7,656.
0
geplaatst: 29 september 2020, 21:13 uur
Vijftig jaar geleden waren de opnames van de bioscoopfilm "Two-lane Blacktp" Een film die in de aller tijden top 40 van Road movies op MovieMeter staat. Deze film kwam uiteindelijk in 1971 uit. Voor de film wilde regisseur Monte Hellman ook niet-acteurs.
Op auditie kwam de volgende zanger. Uiteindelijk werd hij niet gekozen voor de film.
De eerste keuze is hier de LP-track die in 1970 niet op single verscheen.
Een liedje over keuzes en eenzaamheid met een open einde. Gaat de aangesproken persoon hem helpen?
Net als de film. Wie is daar uiteindelijk de winnaar?
97. Help me make it trough the night - Kris Kristofferson
Genre Outlaw Country
Op auditie kwam ook een andere zanger. Uiteindelijk werd hij gekozen.
Net als actrice Laurie Bird die zijn vriendinnetje in de film speelde. En niet alleen het vriendinnetje van hem. Ze pleegde in 1979 uiteindelijk zelfmoord toen ze in werkelijkheid het vriendinnetje was van Art Garfunkel.
Het eerste couplet van het nu volgende liedje gaat ook over zelfmoord maar van een ander vriendinnetje van James Taylor Susanne Schnerr.
Een liedje over keuzes en eenzaamheid met een open einde. Zou hij nog altijd denken dat hij de aangesproken persoon ooit weer ziet?
98. James Taylor - Fire and rain
Genre Folk rock
Op auditie kwam de volgende zanger. Uiteindelijk werd hij niet gekozen voor de film.
De eerste keuze is hier de LP-track die in 1970 niet op single verscheen.
Een liedje over keuzes en eenzaamheid met een open einde. Gaat de aangesproken persoon hem helpen?
Net als de film. Wie is daar uiteindelijk de winnaar?
97. Help me make it trough the night - Kris Kristofferson
Genre Outlaw Country
Op auditie kwam ook een andere zanger. Uiteindelijk werd hij gekozen.
Net als actrice Laurie Bird die zijn vriendinnetje in de film speelde. En niet alleen het vriendinnetje van hem. Ze pleegde in 1979 uiteindelijk zelfmoord toen ze in werkelijkheid het vriendinnetje was van Art Garfunkel.
Het eerste couplet van het nu volgende liedje gaat ook over zelfmoord maar van een ander vriendinnetje van James Taylor Susanne Schnerr.
Een liedje over keuzes en eenzaamheid met een open einde. Zou hij nog altijd denken dat hij de aangesproken persoon ooit weer ziet?
98. James Taylor - Fire and rain
Genre Folk rock
0
geplaatst: 30 september 2020, 13:29 uur
Kris: 7,5 (vind een aantal covers beter dan dit origineel)
James: 7 (an sich vind ik dit wel een mooie plaat, maar die stem van Taylor...oef... niet mijn ding)
James: 7 (an sich vind ik dit wel een mooie plaat, maar die stem van Taylor...oef... niet mijn ding)
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 17:20 uur
Voor de liefhebbers van feitjes. Naast James Taylor speelde ook Dennis Wilson van the Beach Boys in die film.
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 22:55 uur
James haalt voorlopig de 41e plek met 7,572.
Kris de 78e plaats met een 7,013.
Kris de 78e plaats met een 7,013.
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 23:17 uur
Ik had nu eigenlijk Iron man van Black Sabbath speciaal voor esteban willen inzetten.
Maar we gaan nu naar twee nummers waarin de zangers er nog veel zwaarder aan toe lijken te zijn. Ik bedoel dat ook weer in vergelijking tot James en Kris. Beiden maken ze onderdeel uit van eveneens heavy bands.
Zanger Ozzy Osbourne is hier een paranoïde man die geen licht meer in zijn leven ziet. Hij lijkt een vrouw aan te spreken maar dat komt door de openingszins " Finished with my woman 'cause she couldn't help me with my mind".
Eigenlijk heeft hij een depressie maar dat maakt het niet minder heftig.
Ik wordt zelf wel wat paranoide van de informatie op youtube. Opgenomen in België.
Dit zijn volgens mij de beelden uit de Toppop studio van het Amsterdamse Theater Bellevue. Toch?
99 Black Sabbath - Paranoid
Genre Hard Rock
De LP-track is dit keer van een beroemd live album uit 1970: "Get yer yaya's out". Zanger Mick Jagger is hier een sluipende verkrachter, een moordenaar met een scherp mes.
Hij lijkt een vrouw aan te spreken en dat komt door de slotzin " I'll stick my knife right down your throat baby, and it hurts".
Is dit de Boston seriemoordenaar Albert DaSalvo? Niet helemaal en dat maakt deze tekst voor mij behoorlijk paranoïde. Maar dat is niet de enige reden voor deze keuze. Ik heb gekozen voor deze track omdat die duidelijk de meest favoriete track is van het beroemde live-album op musicmeter.
100 The Rolling Stones - Midnight |Rambler
Genre Blues Rock
Maar we gaan nu naar twee nummers waarin de zangers er nog veel zwaarder aan toe lijken te zijn. Ik bedoel dat ook weer in vergelijking tot James en Kris. Beiden maken ze onderdeel uit van eveneens heavy bands.
Zanger Ozzy Osbourne is hier een paranoïde man die geen licht meer in zijn leven ziet. Hij lijkt een vrouw aan te spreken maar dat komt door de openingszins " Finished with my woman 'cause she couldn't help me with my mind".
Eigenlijk heeft hij een depressie maar dat maakt het niet minder heftig.
Ik wordt zelf wel wat paranoide van de informatie op youtube. Opgenomen in België.
Dit zijn volgens mij de beelden uit de Toppop studio van het Amsterdamse Theater Bellevue. Toch?
99 Black Sabbath - Paranoid
Genre Hard Rock
De LP-track is dit keer van een beroemd live album uit 1970: "Get yer yaya's out". Zanger Mick Jagger is hier een sluipende verkrachter, een moordenaar met een scherp mes.
Hij lijkt een vrouw aan te spreken en dat komt door de slotzin " I'll stick my knife right down your throat baby, and it hurts".
Is dit de Boston seriemoordenaar Albert DaSalvo? Niet helemaal en dat maakt deze tekst voor mij behoorlijk paranoïde. Maar dat is niet de enige reden voor deze keuze. Ik heb gekozen voor deze track omdat die duidelijk de meest favoriete track is van het beroemde live-album op musicmeter.
100 The Rolling Stones - Midnight |Rambler
Genre Blues Rock
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 23:35 uur
Omdat ik een Iron Giant heb, right? 
Black Sabbath - 8.5
Rolling Stones - 5.5

Black Sabbath - 8.5
Rolling Stones - 5.5
* denotes required fields.