MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
zaaf
herman schreef:
Die hebben 1 single die ik ook heel leuk vind. En blijkkaar nog 4 of 5 die ik niet ken... zal eens een stem uitdelen.
dat is allemaal mooi en aardig, maar het laatste lijstje krijg je er blijkbaar niet meer uitgeperst

zaaf
met na een marathon van 42 km een struikelaar over de laatste 195 meter, nemen we afscheid van dit topic met een deelnemersaantal van 32 aan de 2019-editie.

nivellering en (over-)emancipatie staan centraal in de eindlijst. de nummer 1 werd 10x genoemd - het laagste percentage over het hele spel. deze behaalde een bescheiden 239 p.
de nr 20 werd tenminste nog 6x gekozen en haalde hiermee 114 puntjes op.

zaaf schreef:
(quote)
dat is allemaal mooi en aardig, maar het laatste lijstje krijg je er blijkbaar niet meer uitgeperst

Helaas, alle edities meegedaan maar in het zicht van de finish gestruikeld Had er vanochtend niet aangedacht en ben de hele middag aan het wandelen geweest. Zal mijn lijstje na afloop nog wel posten voor spek en bonen. Ik bied alvast mijn excuses aan o.a. Duiuik, Peggy, Kieran, Malcolm en Jarvis.

edit: dank voor het duwtje tijdens de eindsprint!

dix
Gestruikeld door een duwtje

zaaf
en de struikelaar komt, met de derrie nog uit de broek, met clementie van de jury over de finish gestrompeld.

dix
Het is de jury die de users voor de bezemwagen uit over de finish duwt. Een mooi tafereel bij de laatste etappe.

zaaf
hier en daar nog een haasje over, de top 20 blijft door dezelfden bevolkt, maar de posities worden iets anders, zoals de nr 1

zaaf
neem me maar niet kwalijk als ik qua onderwerp een beetje haasje-over van afsluiten van het spel naar de 2019 uitslag. ik doe mijn best...

hierbij de rangschikking van de bijdragen per deelnemer, wat me in de gelegenheid brengt iedereen te bedanken voor de bijdragen - hoe groot of klein ook.

1. DjFrankie: 60 lijsten
1. EttaJamesBrown: 60 lijsten
1. herman: 60 lijsten
1. johan de witt: 60 lijsten
1. Rudi S: 60 lijsten
1. Superbitch: 60 lijsten
1. west: 60 lijsten
1. zaaf: 60 lijsten
9. wendyvortex: 59 lijsten (59 aaneengesloten)
10. Film Pegasus: 58 lijsten (58 aaneengesloten)
10. ranja: 58 lijsten (58 aaneengesloten)
12. nico1616: 58 lijsten (41 aaneengesloten)
13. Poek: 57 lijsten (57 aaneengesloten)
13. remcodulac: 57 lijsten (57 aaneengesloten)
15. GrafGantz: 56 lijsten (56 aaneengesloten)
15. jordidj1: 56 lijsten (56 aaneengesloten)
15. Salvadore: 56 lijsten (56 aaneengesloten)
18. andré: 55 lijsten (55 aaneengesloten)
18. ArthurDZ: 55 lijsten (55 aaneengesloten)
20. motel matches: 55 lijsten (39 aaneengesloten)
21. Koenr: 55 lijsten (17 aaneengesloten)
22. dix: 54 lijsten (39 aaneengesloten)
23. Johnny Marr: 54 lijsten (38 aaneengesloten)
24. nelis: 53 lijsten (38 aaneengesloten)
25. vigil: 52 lijsten (52 aaneengesloten)
26. wibro: 52 lijsten (42 aaneengesloten)
27. Bonk: 51 lijsten (29 aaneengesloten)
28. Bucquoy: 50 lijsten (50 aaneengesloten)
29. J.J. Wever: 49 lijsten (49 aaneengesloten)
30. luigifort: 48 lijsten (48 aaneengesloten)
31. Frenkie!: 46 lijsten (46 aaneengesloten)
32. 50tracks: 44 lijsten (14 aaneengesloten)
33. Arno: 43 lijsten (43 aaneengesloten)
34. stardust_be: 43 lijsten (38 aaneengesloten)
35. Marzipaintree: 42 lijsten (27 aaneengesloten)
36. Lukas: 41 lijsten (41 aaneengesloten)
37. Justus18: 38 lijsten (38 aaneengesloten)
38. likeahurricane: 29 lijsten (29 aaneengesloten)
39. Arbeidsdeskundige: 28 lijsten (24 aaneengesloten)
40. shinybeast: 27 lijsten (25 aaneengesloten)
41. Gretz: 26 lijsten (10 aaneengesloten)
42. aerobag: 25 lijsten (25 aaneengesloten)
42. esteban: 25 lijsten (25 aaneengesloten)
42. JoaMuse: 25 lijsten (25 aaneengesloten)
42. musician: 25 lijsten (25 aaneengesloten)
46. ForWhomThePeteTolls: 23 lijsten (19 aaneengesloten)
47. yeahyeahyeah: 21 lijsten (13 aaneengesloten)
48. catchup: 21 lijsten (4 aaneengesloten)
49. rudolphS: 20 lijsten (20 aaneengesloten)
50. Edgar18: 17 lijsten (11 aaneengesloten)
51. Manfield: 12 lijsten (8 aaneengesloten)
52. Casartelli: 8 lijsten (7 aaneengesloten)
53. Hacker: 8 lijsten (3 aaneengesloten)
54. 123poetertjes: 5 lijsten (4 aaneengesloten)
55. Teunnis: 5 lijsten (3 aaneengesloten)
56. Arrie: 3 lijsten (2 aaneengesloten)
57. dazzler: 1 lijst
57. Poeha: 1 lijst

Krijg ik nu een kusje, zaaf??

zaaf schreef:
1 lijsten

Na alle tijd, moeite en nauwgezetheid kun je deze incongruentie ook nog wel corrigeren.

dix
(1 aaneengesloten)

Het spel pas in de jaren 90 ontdekt en meteen gebombardeerd tot mijn favoriete thread.

esteban schreef:
Het spel pas in de jaren 90 ontdekt en meteen gebombardeerd tot mijn favoriete thread.

Onmogelijk. Het loopt pas sinds 2019.

Vreemd, ik dacht dat ik alleen 2018 en 2019 zou gaan missen, maar blijkbaar nog 2 edities gemist in het verleden

zaaf
GrafGantz schreef:
Vreemd, ik dacht dat ik alleen 2018 en 2019 zou gaan missen, maar blijkbaar nog 2 edities gemist in het verleden
de eerste 2

Oh, waren dat die prehistorische afleveringen? Daar zit toch niemand op te wachten

Casartelli (moderator)
Nou zaaf, van harte met het afronden van weer een titanenklus. Als de volgende over een format gaat waar ik wat meer mee kan dan singles, sluit ik misschien weer aan.

GrafGantz schreef:
Oh, waren dat die prehistorische afleveringen? Daar zit toch niemand op te wachten

Een stuk of 9 Flinstones zijn het blijkbaar niet met jou eens

De allerlaatste keer videoclips van het jaar! De nummer 3 kent iedereen wel. Het is een soort van minifilm. Iets met tijdreizen of zo.

Bij de nummer twee is blijkbaar een wilde nacht geweest. De halfwakkere zombieachtige feestgangers lukt het niet hun broek op een correcte manier aan te doen en dat ziet er best grappig uit. De sample zou je kunnen kennen van een hit van de SOS-band.

De nummer één is op zich niet een heel bijzondere video, maar het is in de mooiste stad ter wereld opgenomen en ook nog een aardig liedje.

Poek schreef:
De nummer één is op zich niet een heel bijzondere video, maar het is in de mooiste stad ter wereld opgenomen en ook nog een aardig liedje.

(embed)

Wat een heerlijk liedje en dito clip!

Stella stond wel op m'n longlist maar toch veel te veel concurrentie om in de buurt van de top 20 te komen.

Mechanical Bull had het in 2017 misschien wel kunnen halen als dat als single zou kunnen worden beschouwd ipv ep track.

Superbitch schreef:
(quote)

Onmogelijk. Het loopt pas sinds 2019.

Die heb ik bewust uitgelokt.

zaaf
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/102933483_3127471450633012_4715099525056597733_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=virQ8KcmiLAAX_hB7j4&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=ce1778a9ee17e0433c1e1a5d7741e903&oe=5F037083

Zeer gevarieerd, maar de mannen moeten flink hun best doen om te wedijveren met de op zich vrij rustige dames. T Moet toch niet gekker worden… en dat wordt het dan ook niet.

Maarrrrrr, om er toch een feestelijk tintje aan te geven wil ik ook de individuele nummers 1 gaandeweg even belichten. Bij iedere vertrouwde drop, komen er wat persoonlijke nrs 1 langs. Het wordt dus wat drukker, maar daarna kunnen jullie lang uitrusten

zaaf
107 Julien Baker - The Modern Leper
https://youtu.be/rNbky7yy38c

1x genoemd

RYM's #691 voor 2019
Indie Rock

De nr 1 van Arbeidsdeskundige.
Julien Rose Baker (born September 29, 1995) is an American singer and guitarist from Bartlett, Tennessee. She is a member of the alternative rock band Forrister, formerly known as The Star Killers. She learned to play on her father's guitar, and attended Middle Tennessee State University, where she studied audio engineering and later majored in literature with a double minor in Spanish and secondary education before leaving school to tour full-time.
The Modern Leper is een cover van Frightened Rabbit.

107 Automatic - Too Much Money
https://youtu.be/oTvnDAlc-jM

1x genoemd

RYM's #?? voor 2019
Post-Punk, Minimal Synth

De nr 1 van DjFrankie.
Automatic is Izzy Glaudini (synths, vocals), Lola Dompé (drums, vocals) and Halle Saxon (bass, vocals). The band first met while immersed in L.A.'s DIY music scene and started jamming together in 2017. Once they started playing out, word quickly spread about their explosive live shows and they became a mainstay on the L.A. club circuit.

107 Glen Hansard - Fool's Game
https://youtu.be/aiGtdADaozw

1x genoemd

RYM's #?? voor 2019
Singer/Songwriter, Chamber Folk

De nr 1 van likeahurricane.
Glen Hansard (born 21 April 1970) is an Irish songwriter, actor, vocalist and guitarist for the Irish group The Frames, and one half of folk rock duo The Swell Season. He is also known for his acting, having appeared in the BAFTA-winning film The Commitments, as well as starring in the film Once, which earned him a number of major awards, including the Academy Award for Best Original Song for "Falling Slowly", with co-writer and co-star Markéta Irglová.

en misschien is het leuk om de nrs 1 uit de voorgaande jaren die de top 20 niet hebben gehaald ook even te doen.

Wat een traktatie, wat een overvloed

zaaf
Rudi S schreef:
en misschien is het leuk om de nrs 1 uit de voorgaande jaren die de top 20 niet hebben gehaald ook even te doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.