MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:
6,3

Is er al een darter die dit nummer gebruikt bij zijn walk-on? Een typisch geval van darteritus, of...oh nee, juist niet. Die broek staat hem niet. Zijn stem is er in de jaren wel op vooruit gegaan.

Meer vermakelijk dan goed.

6.2

Geen hoge score voor Georgie ( 5,944) en komt op nr.81 terecht.

Een uiteindelijk heel succesvolle band uit L.A nu. Opgericht in 1985 en die pakten met alle facetten van de beruchte rockscene behoorlijk uit.
In 1987 brengen ze hun debuutalbum Appetite For Destruction uit en daar verschijnen nogal wat singles van.
In 1988 gaat Europa ook overstag en is de band binnen no-time erg hot over de hele wereld.
Hair/glam metal in pure vorm en Sweet Child o' Mine is tot op de dag van vandaag een rockclassic van jewelste. Ik heb het natuurlijk over Guns 'N Roses.

Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Official Music Video) - YouTube

91. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (1988)

Zal ik dan maar het goede voorbeeld geven?

9,7

Poeha schreef:
Zal ik dan maar het goede voorbeeld geven?

9,7

Uitstekende start

Mssr Renard
Geen liefhebber, vind het ook geen glam, maar ik kan de goede gitaarpartij en conpositie niet ontkennen.
Vind de Axl ook buitengewoon slecht als zanger.

7

Ik ga volledig met je mee...

7

Mssr Renard schreef:
Geen liefhebber, vind het ook geen glam, maar ik kan de goede gitaarpartij en conpositie niet ontkennen.
Vind de Axl ook buitengewoon slecht als zanger.

7

Het wel of geen glam is wel eens lastig te bepalen. Zeker als je met een song of band meerdere kanten op kan.
De 80's met name, gaf een beeld van de hairbands met vaak ook veel bling bling, dus de link met glam werd snel gelegd. Het leunde wel meer tegen hardrock/metal aan.
Glam metal dus. Maar ik geef ruiterlijk toe dat er zeker twijfelgevallen in mijn lijst zijn.

8

Glamt toch prima hoor.

9,5
Wat een intro!

19e positie in de lijst voor Guns 'N Roses met een stemgemiddelde van 7,927. Niet slecht.

Amerika is in rep en roer betreft Donald Trump die besmet is geraakt met het coronavirus. Maar het ziet er naar uit dat hij wel weer snel opgelapt is. Hilarisch was in ieder geval het debat tussen Trump en Biden... Only In America .
Misschien in het achterhoofd met dat ik nog altijd bezig ben met dit topic, moest ik denken aan Alice Cooper die als voorbode van het album Billion Dollar Babies in September 1972 de single Elected uitbracht.
Alice Cooper was toen nog een band en de heren steken behoorlijk de draak met de verkiezingen in de VS. De bijhorende promoclip zegt voldoende (vermakelijk).
Verder kan ik nog melden dat dit eigenlijk een opgelapte versie is van de debuutsingle Reflected. Deze staat op het album Pretties For You. Alice Cooper staat overigens al in de lijst met School's Out.

Alice Cooper - "Elected" (Official Video) - YouTube

92. Alice Cooper - Elected (1972)

GN'R: 9,8
Alice Cooper: 8

Mssr Renard
Ik vind Alice echt geen goede zanger.
Zo moeilijk om een nummer uit te luisteren van hem.

Prima song verder.
Maar misschien zit ik in de verkeerde topic, hahaha.

Geen cijfer.

Mssr Renard schreef:
Ik vind Alice echt geen goede zanger.
Zo moeilijk om een nummer uit te luisteren van hem.

Prima song verder.
Maar misschien zit ik in de verkeerde topic, hahaha.

Geen cijfer.

Lage cijfers mogen ook hoor Michiel

Gast
geplaatst: vandaag om 14:03 uur

geplaatst: vandaag om 14:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.