Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi
zoeken in:
1
geplaatst: 19 juni 2020, 19:03 uur
Ik heb heel veel plezier beleefd aan Love Zombies van The Monochrome Set, een erg mooie ontdekking! Veel referenties aan post-punk en jangle pop rolden hier al over tafel, zelf moest ik regelmatig aan Wire, XTC en in iets mindere mate Devo denken. Ik denk dat dit album wel een blijvertje is.
8,2
8,2
1
geplaatst: 19 juni 2020, 23:05 uur
ArthurDZ schreef:
Klopt! Whenever you're ready, west! divart kan jij het gemiddelde voor Love Zombies uitrekenen aub?
Klopt! Whenever you're ready, west! divart kan jij het gemiddelde voor Love Zombies uitrekenen aub?
Aarde aan west en divart

1
geplaatst: 19 juni 2020, 23:09 uur
De aanbeveling van west is zo obscuur dat die hem zelf nog moet ontdekken 

0
geplaatst: 20 juni 2020, 01:26 uur
Holy moses: eindelijk was ik niet thuis, moet ik juist iets doen. Ik kom morgenochtend met mijn album drop. Excuus!
2
geplaatst: 20 juni 2020, 10:42 uur
Ik ga voor een plaat die past bij het mooie warme weer wat we deze week (gaan) krijgen. Vol met overheerlijke funk en soul. Spirit komt uit de tijd dat Earth, Wind & Fire op zijn hoogtepunt was: wat een geweldige muziek maakte de band toen! Mijn vrienden en ik waren er in ieder geval helemaal lijp van en draaide DE zes albums regelmatig. Dan gaat het over Gratitude, That's the Way of the World, via dit Spirit naar All 'N All, I Am naar Faces.
https://img.discogs.com/UY-h31IsZE9wOsUdKq_gVoReff4=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-501949-1301365939.jpeg.jpg
Dit Spirit is daarvan de minst bekende met een stuk minder stemmen hier op Musicmeter. Dat is jammer, want het is echt een geweldige plaat, zeker van het niveau van de andere platen. De twee bekende nummers hierop zijn fantastisch: het swingende Getaway & het briljante Saturday Nite. Maar geen nummer is niet minstens erg goed, zoals ballad Spirit, prachtig gezongen door Philip Bailey en het oh zo fraaie Biyo, met een Maurice White in topvorm. Ook de band speelt zeer geïnspireerd en met veel flair. Dit is voor mij een heerlijke plaat. Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten.
https://img.discogs.com/UY-h31IsZE9wOsUdKq_gVoReff4=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-501949-1301365939.jpeg.jpg
Dit Spirit is daarvan de minst bekende met een stuk minder stemmen hier op Musicmeter. Dat is jammer, want het is echt een geweldige plaat, zeker van het niveau van de andere platen. De twee bekende nummers hierop zijn fantastisch: het swingende Getaway & het briljante Saturday Nite. Maar geen nummer is niet minstens erg goed, zoals ballad Spirit, prachtig gezongen door Philip Bailey en het oh zo fraaie Biyo, met een Maurice White in topvorm. Ook de band speelt zeer geïnspireerd en met veel flair. Dit is voor mij een heerlijke plaat. Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten.
2
geplaatst: 20 juni 2020, 10:45 uur
Weer iets helemaal anders. Dank west! Wie maandag CSL, opnieuw rond 21u?
Kan jordidj1 of cosmic kid de topictitel aanpassen?
Kan jordidj1 of cosmic kid de topictitel aanpassen?
0
geplaatst: 20 juni 2020, 12:23 uur
ArthurDZ schreef:
Ga ik dit weekend doen. Ik geef zelf een 8,25.
0
geplaatst: 21 juni 2020, 18:22 uur
Daarnet Spirit beluisterd en dit is helaas niet bepaald een album waar ik vrolijk van wordt. Voor mij een zeer generiek album zonder hoogtepunten, waarbij de middelmaat steeds gehandhaafd wordt. De vocalen storen eerder dan ze raken en muzikaal klink het vrij 13-in-een-dozijn. Het wordt nergens echt slecht, maar geen topper voor mij: 5.5
1
geplaatst: 21 juni 2020, 18:25 uur
Overzicht en waardering
gedeelde 6e plaats voor The Monochrome set
01. Gene Clark - No Other (1974): 7,91 / 25 stemmers / Edgar18
02. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974): 7,77 / 17 stemmers / jordidj1
03. Terry Callier - The New Folk Sound of Terry Callier (1964): 7,58 / 15 stemmers / Choconas
04. Ichiko Aoba - 0 (2013): 7,57 / 17 stemmers / hoi123
05. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul (2015): 7,56 / 14 stemmers / Johnny Marr
06. Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again (2020): 7,43 / 19 stemmers / ArthurDZ
06. The Monochrome Set - Love Zombies (1980): 7,43 / 16 stemmers / Divart
08. Os Novos Baianos - Acabou Chorare (1972): 7,42 / 18 stemmers / Koenr
09. Fishmans - Uchu Nippon Setagaya (1997): 7,13 / 19 stemmers / Aerobag
10. Actors - It Will Come to You (2018) : 6,37/ 11 stemmers / DjFrankie
gedeelde 6e plaats voor The Monochrome set
01. Gene Clark - No Other (1974): 7,91 / 25 stemmers / Edgar18
02. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974): 7,77 / 17 stemmers / jordidj1
03. Terry Callier - The New Folk Sound of Terry Callier (1964): 7,58 / 15 stemmers / Choconas
04. Ichiko Aoba - 0 (2013): 7,57 / 17 stemmers / hoi123
05. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul (2015): 7,56 / 14 stemmers / Johnny Marr
06. Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again (2020): 7,43 / 19 stemmers / ArthurDZ
06. The Monochrome Set - Love Zombies (1980): 7,43 / 16 stemmers / Divart
08. Os Novos Baianos - Acabou Chorare (1972): 7,42 / 18 stemmers / Koenr
09. Fishmans - Uchu Nippon Setagaya (1997): 7,13 / 19 stemmers / Aerobag
10. Actors - It Will Come to You (2018) : 6,37/ 11 stemmers / DjFrankie
0
geplaatst: 22 juni 2020, 21:05 uur
0
geplaatst: 23 juni 2020, 08:05 uur
Ik lees dat in België een 0 het laagste cijfer is en daardoor 5 een voldoende. #vijfjescultuur
E, W & F staat pas op 1 luisterbeurt, mijn Nederlandse cijfer volgt later.
E, W & F staat pas op 1 luisterbeurt, mijn Nederlandse cijfer volgt later.
0
geplaatst: 23 juni 2020, 11:43 uur
MVW schreef:
Ik lees dat in België een 0 het laagste cijfer is en daardoor 5 een voldoende. #vijfjescultuur
Wat een landje, hé. "Rare jongens, die Belgen" zei Obelix nog.
0
geplaatst: 23 juni 2020, 11:55 uur
Ik snapte eigenlijk nooit zo goed waarom je nog een 1 kreeg als je niks goed had. Voor het correct spellen van je naam ofzo?
In Frankrijk tellen ze dan weer tot 20. Rare jongens.
In Frankrijk tellen ze dan weer tot 20. Rare jongens.
0
geplaatst: 23 juni 2020, 14:16 uur
Earth, Wind & Fire kende ik vooralsnog alleen van naam, maar ergens stond het door de tag soul/funk nog wel ergens op een lijstje om te proberen. Hierbij dan de eerste goede kennismaking.
Best een aardig plaatje, en inderdaad past het goed bij het huidige weer. De soul en funk invloeden die ik hoor spreken me ook het meest aan, maar zo nu en dan gaat het muzikaal net iets te veel richting disco, en daar heb ik dan weer niet veel mee. Daardoor is het hele album een beetje stuivertje wisselen tussen 'wel lekker' en 'net niet'. De zang zorgt er dan ook nog eens voor dat het net wat te vaak naar 'net niet' gaat, want dat is mijn tweede minpunt. Ik kan die hoge zang hier niet zo goed hebben. Van mijn kant daarom een 6.
Best een aardig plaatje, en inderdaad past het goed bij het huidige weer. De soul en funk invloeden die ik hoor spreken me ook het meest aan, maar zo nu en dan gaat het muzikaal net iets te veel richting disco, en daar heb ik dan weer niet veel mee. Daardoor is het hele album een beetje stuivertje wisselen tussen 'wel lekker' en 'net niet'. De zang zorgt er dan ook nog eens voor dat het net wat te vaak naar 'net niet' gaat, want dat is mijn tweede minpunt. Ik kan die hoge zang hier niet zo goed hebben. Van mijn kant daarom een 6.
0
geplaatst: 23 juni 2020, 17:34 uur
VladTheImpaler schreef:
Earth, Wind & Fire kende ik vooralsnog alleen van naam, maar ergens stond het door de tag soul/funk nog wel ergens op een lijstje om te proberen. Hierbij dan de eerste goede kennismaking.
De zang zorgt er dan ook nog eens voor dat het net wat te vaak naar 'net niet' gaat, want dat is mijn tweede minpunt. Ik kan die hoge zang hier niet zo goed hebben.
De zang zorgt er dan ook nog eens voor dat het net wat te vaak naar 'net niet' gaat, want dat is mijn tweede minpunt. Ik kan die hoge zang hier niet zo goed hebben.
Ai, de hoge zang komt van Philip Bailey. Ja als je zijn stem niet zo goed kan hebben, dan waardeer je dit minder. Ik vind het juist een bijzonder fraaie stem, zo zie je.
1
geplaatst: 23 juni 2020, 17:35 uur
Het is musicmeter......... .NL: hier is een voldoende een 6 ja!

0
geplaatst: 23 juni 2020, 20:05 uur
Koenr schreef:
Ik snapte eigenlijk nooit zo goed waarom je nog een 1 kreeg als je niks goed had. Voor het correct spellen van je naam ofzo?
Omdat een 10-puntsschaal begint bij de 1,0.Ik snapte eigenlijk nooit zo goed waarom je nog een 1 kreeg als je niks goed had. Voor het correct spellen van je naam ofzo?
0
geplaatst: 23 juni 2020, 20:31 uur
Nouja, de Belgen en de Fransen zijn het alvast niet met je eens, die beginnen gewoon bij 0. En wat is er mis met een 11-puntsschaal?
0
geplaatst: 23 juni 2020, 20:54 uur
De Belgen en Fransen hebben dan ook een ander onderwijssysteem dan Nederland. In Nederland is er lang geleden voor gekozen schoolwerk te beoordelen met een cijfer tussen de 1,0 en 10,0. E.e.a. is zelfs bij wet vastgelegd.
De logica erachter is dat je met deze schaal honderd punten kunt verdelen. Rekent toch net wat lekkerder dan honderdtien punten. Zeker daar de meeste toetsen bestaan uit (een veelvoud van) tien vragen.
De logica erachter is dat je met deze schaal honderd punten kunt verdelen. Rekent toch net wat lekkerder dan honderdtien punten. Zeker daar de meeste toetsen bestaan uit (een veelvoud van) tien vragen.
1
geplaatst: 23 juni 2020, 22:09 uur
Earth, Wind & Fire - Spirit
Ik heb wel een zwak voor deze band. Fantasy vind ik een van de fijnste singles ever. Ook op dit album staan weer een aantal fraaie liedjes. Spirit, Imagination, Saturday Nite zijn voorlopig favoriet.
7
Ik heb wel een zwak voor deze band. Fantasy vind ik een van de fijnste singles ever. Ook op dit album staan weer een aantal fraaie liedjes. Spirit, Imagination, Saturday Nite zijn voorlopig favoriet.
7
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 24 juni 2020, 22:01 uur
Mijn eerste cijfer in dit topic. Een 6 en ik had de hoop dat ik er meer aan kwijt kon, soul en funk heeft steeds meer mijn interesse. Helaas glijdt dit teveel het ene oor in en het andere uit
0
geplaatst: 25 juni 2020, 10:42 uur
De singles van EW&F vind ik over het algemeen best leuk, dus een heel album zou ik ook moeten pruimen. Vreemd genoeg is dat (in ieder geval met dit album) geen plezierige ervaring voor me.
5
5
0
geplaatst: 25 juni 2020, 10:50 uur
EW&F doet me vrij weinig, en ook met de hits heb ik geen band, hoewel ik ook geen liedje van hen kan aanwijzen dat ik echt slecht vind. Een heel album van hen uitzitten is dus vooral een grote 'mhaw, gaat wel'-beleving voor mij, zo blijkt nu.
5,5
5,5
0
geplaatst: 25 juni 2020, 10:51 uur
Grappig om eens een heel album van ze te luisteren want dat zou ik uit mezelf waarschijnlijk nooit doen. Verder eens met m'n voorgangers:
5,5
5,5
* denotes required fields.