MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi

zoeken in:
jordidj1 schreef:
ik kom woensdag alleen als Don Cappuccino ook komt. anders is zo'n metaltip compleet nutteloos

Dan moet ik je helaas teleurstellen.

Ik zal er ook niet bij zijn woensdag, heb die avond les. Maar wel erg de moeite, dit album!

Het kan ook dinsdagavond of een andere avond hoor als mensen dat beter schikt, voor mij maakt het niet echt uit wanneer het doorgaat.

Wat prefereert men, vanavond 21u of toch liever morgen?

Mij is het om het even, ik kan beide avonden

Ik ga even piepen vanavond om 21u in de BeatSense-room, is er (bijna) geen volk dan doe ik het morgen.

Johnny Marr schreef:
Wat prefereert men, vanavond 21u of toch liever morgen?

Ha, ik was van plan de plaat vandaag nog 'ns te draaien rond een uur of 8. Straks geen tijd meer, en morgen ook niet, helaas.

De nieuwe tip van de week had ik al een aantal malen beluisterd. Vanavond nog maar 'ns gedaan, en er ook maar meteen een berichtje bij neergeschreven. Prachtplaat!

8,9

Vanavond om 21u een nieuwe kans. Be there or be square.

Voor het album van Beverly Glenn-Copeland heb ik trouwens nog een 8,1 veil.

De laatste tips waren toch zonder uitzondering top, moet ik zeggen!

Heb trouwens de spreadsheet aangevuld met de drie laatste tips en mijn eigen score voor die tips. Deze kan dus ook verder worden ingevuld!

Ik volg m'n maatje AOVV:

8,9

Loss en het titelnummer Prachtige, sfeervolle, relaxte doom/sludge/death/vanallesenogwat.

Nee sorry, dit was het hem niet voor mij. Ben over het algemeen niet zo'n metalliefhebber, en al zeker niet van dit type metal: dat slepende met af en toe een uitbarsting raakt me meestal niet en word ik al snel moe, en dit soort van ver komende wraaaaahhhh's zijn het al helemaal niet voor mij.

Maar om nu net op het eerste album hier dat ik in zijn geheel niet kan smaken niet te stemmen, vind ik ook maar flauw, als een tip je niet kan smaken mag je dat hier ook gewoon zeggen, vind ik. 2* dus, of omgerekend een 4/10.

En nu maar hopen dat Johnny Marr dit niet persoonlijk neemt, want mijn Twin Peaks-DVD's liggen nog bij hem.

Voordat ik aan het metalgeweld van ons aller JM begin, eerst nog even het huiswerk van de afgelopen weken afmaken.

Unwound - Fake Train (1993): 7,5
Goede posthardcoreplaat van Unwound, die over de gehele lengte van drie kwartier weet te boeien. Favoriete nummers zijn de briljante drie-eenheid Valentine Card / Kantina / Were, Are and Was Or Is. en Nervous Energy. Ik heb een uitgebreider stukje op de albumpagina geschreven.

Rokia Traoré - Bomwboï (2003): 8,2
Werk van andere Malinese artiesten als Oumou Sangaré, Fatoumata Diawara en Amadou & Mariam kende ik al, maar van Rokia Traoré had ik nog maar één nummer gehoord (Dounia). Dit eerste album is me erg goed bevallen, vooral de combinatie van zangstem en instrumentatie. Favoriete nummers zijn Sara en Kanou.

Rowland S. Howard - Teenage Snuff Film (1999): 6,8
Van deze man had ik nog nooit gehoord, ik had geen idee dat hij samen met Nick Cave in The Birthday Party zat. Met dit album weet ik het niet zo. Het is een heel degelijke rockplaat en ik hoor de kwaliteit wel, maar hij weet me niet echt bij de kladden te pakken. Sleep Alone, het slotnummer, is mijn favoriet.

Carl Craig - More Songs About Food and Revolutionary Art (1997): 6,2
Een groot kenner of liefhebber van techno uit Detroit ben ik niet, dus dan is een techno-album van vijf kwartier nog best een kluif. Maar ik heb hem inmiddels een aantal keer beluisterd en het moet gezegd, dat was geen onaangename ervaring. De plaat heeft een wat duistere sfeer, die me om de een of andere manier wel bevalt. Toch zijn er ook net wat teveel momenten dat er naar mijn idee te weinig gebeurt om te blijven boeien. Het middenstuk is het sterkste, pakweg van Butterfly tot As Time Goes By (Sitting Under a Tree). Attitude vind ik wel een grappige onderbreking, die me een beetje doet denken aan Bobby McFerrins improvisaties.

Beverly Glenn-Copeland - Beverly Glenn-Copeland (1970): 9,5
Bloedmooie plaat, die ik de afgelopen weken alleen nog maar meer ben gaan waarderen. Voor een uitgebreidere bespreking, zie op de vorige pagina en bij het album zelf.

- 20/11: jordidj1
- 27/11: TIPROULETTE WEEK
- 04/12: Koenr
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz
- 15/01: madmadder
- 22/01: Poek
- 29/01: korenbloem
- 05/02: ArthurDZ
- 12/02: Johnny Marr
- 19/02: Choconas

Tips genoeg, dus ik sluit weer netjes achteraan.

Oei, ik zie dat ik zo aan de beurt ben. Ik kom er niet aan toe, dus iemand anders mag mijn plekje wel overnemen

jordidj1 schreef:
Oei, ik zie dat ik zo aan de beurt ben. Ik kom er niet aan toe, dus iemand anders mag mijn plekje wel overnemen

Mag ik?

jordidj1 schreef:

Ach Jordi, plaats hier gewoon een album en maak je dan weer uit de voeten als het je deze keer niet zo uitkomt, of heb je zelfs geen drie seconden tijd ofzo?

Ik wil je ook even niet meer op BeatSense zien dan, jordidj1.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ach Jordi, plaats hier gewoon een album en maak je dan weer uit de voeten als het je deze keer niet zo uitkomt, of heb je zelfs geen drie seconden tijd ofzo?

Jaaa ik heb wel tijd, maar voel me zo lullig als ik niet elke week actief meedoe

Johnny Marr schreef:
Ik wil je ook even niet meer op BeatSense zien dan, jordidj1.

Ok dan verzin ik wel wat

jordidj1 schreef:
(quote)

Jaaa ik heb wel tijd, maar voel me zo lullig als ik niet elke week actief meedoe

Ah hoeft helemaal niet joh, zonder zorgen vrijblijvend kunnen meedoen is juist één van de pijlers van dit topic. En lullig ben je sowieso toch al. Maar als je echt niet wil kunnen we altijd de tiproulette nog eens van zolder halen natuurlijk

Ik tip vanavond.

Oh ja, dat moet ik natuurlijk wel doen

Jullie krijgen voor je kiezen:

STIKSTOF - Overlast (2018) - MusicMeter.nl

Dit schreef ik twee jaar terug daar:

jordidj1 schreef:
OK, toch wel een harde plaat eigenlijk. Waar het waar mij in mei nog niet echt kon imponeren, komt het nu wel binnen. De lome, industriële en eigentijdse sfeer die deze plaat uitstraalt is in mijn opinie erg sterk. Zelfs de MC's irriteren mij niet meer en hun manier van rappen past goed op de productie. Bovendien is het vooral de lengte van de plaat die er boven uit steekt: het duurt geen seconde te lang.

En hij is nog lang niet uitgegroeid! Dinsdagavond CSL, boys?!

21:00 is prima hoor. Album staat in zn geheel op YouTube, alsof ik het heb uitgezocht

Toffe tip, hier was ik zelf niet zo snel achteraan gegaan. Die Brusselse accenten blijven nog even wennen, maar de productie, flows en teksten zijn allemaal dik in orde.

7,4 voor nu, met een optie op meer in de toekomst.

Niet helemaal mijn ding, hoewel ik het zeker ook niet slecht vind ofzo. Maar de rappers doen het niet helemaal voor me, idd hier en daar sterke teksten maar hun flow en delivery ben ik niet zo'n fan van, ik voel hun energie niet echt ofzo. Ze liggen ook alle drie nogal in elkaars verlengde qua stijl, dat helpt dus ook niet echt voor mij.

Blijven over de beats, die vond ik vaak wel geslaagd, maar opnieuw, soms wat low-energy.

Achtergrondplaatje voor mij dus. De eerste Belgische hiphopplaat die me van mijn sokken blaast, moet nog gemaakt worden vermoed ik.

6

ArthurDZ schreef:

De eerste Belgische hiphopplaat die me van mijn sokken blaast, moet nog gemaakt worden vermoed ik.

Nee hoor, is al lang gemaakt, in 1998 om precies te zijn:

't Hof van Commerce - En in Izzegem (1998)

Johnny Marr schreef:
(quote)

Nee hoor, is al lang gemaakt, in 1998 om precies te zijn:

't Hof van Commerce - En in Izzegem (1998)

OK boomer

Nog stemmers voor Stikstof? Vanavond kiest de tiproulette de nieuwe tip van de week!

ArthurDZ schreef:
Nog stemmers voor Stikstof? Vanavond kiest de tiproulette de nieuwe tip van de week!

Ik kon er deze week niet bij zijn tijdens de CSL-sessie, maar hou deze nog tegoed! Ik zou het niet op mijn kerfstok willen hebben een tip van ons aller Jordi te missen.

Moet nog een paar tips beoordelen, zie ik. Die zal ik dan ook maar 'ns mee proberen pikken..

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.