Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi
zoeken in:
2
geplaatst: 28 november 2020, 19:31 uur
Komende week gaan we met zijn allen naar de Maneige, snobs die we zijn! Fotoshoot met je paard mogelijk! 
Barney Rubble, kan jij een paar woorden kwijt bij dit plaatje? En jordidj1, kan je de topictitel aanpassen?
Dinsdag weer CSL wat mij betreft, 21.00 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/51000/51186.jpg?cb=1580406760

Barney Rubble, kan jij een paar woorden kwijt bij dit plaatje? En jordidj1, kan je de topictitel aanpassen?
Dinsdag weer CSL wat mij betreft, 21.00 uur

https://www.musicmeter.nl/images/cover/51000/51186.jpg?cb=1580406760
4
geplaatst: 28 november 2020, 19:48 uur
Maneige- Les Porches bevat symfo met lange, slepende spanningsbogen waarin de aandachtige luisteraar invloeden van jazz en folk herkent. De muziek heeft een zwierig karakter met een ietwat melancholieke afdronk. De afwisselende arrangementen maken goed gebruik van blazers, maar ook percussie-elementen, als xylofoon en marimba's passeren de revue. De meest voor de hand liggende stijlassociatie is Harmonium, maar deze artiest is nog net even wat exclusiever. Het is kortom de perfecte plaat om de blits te maken bij de lokale progminnende, vierogige, speciaalbier-drinkende, slecht geschoren progsnob. 

2
geplaatst: 28 november 2020, 19:50 uur
Barney Rubble schreef:
Het is kortom de perfecte plaat om de blits te maken bij de lokale progminnende, vierogige, speciaalbierdrinkende, slecht geschoren progsnob.
Het is kortom de perfecte plaat om de blits te maken bij de lokale progminnende, vierogige, speciaalbierdrinkende, slecht geschoren progsnob.
Oei bedankt voor de waarschuwing, ik geef de roulette nog maar eens een draai denk ik

Haha nee kom maar op, Pink Floyd, Genesis, Marillion met Fish en Mike Oldfield kunnen toch niet de enige progdino's zijn waar ik iets mee kan?
1
geplaatst: 28 november 2020, 19:55 uur
De muziek lijkt niet op een van de namen die je hierboven noemt. Ik hou mijn hart vast. 

2
geplaatst: 28 november 2020, 20:53 uur
Barney Rubble schreef:
De meest voor de hand liggende stijlassociatie is Harmonium, maar deze artiest is nog net even wat exclusiever.
De meest voor de hand liggende stijlassociatie is Harmonium, maar deze artiest is nog net even wat exclusiever.
Les Cinq Saisons van de genoemde band vind ik fantastisch, dus ik kijk er alvast naar uit!

0
geplaatst: 1 december 2020, 21:39 uur
Toch geen album-CSL blijkbaar? Ik ben wel in de Beatroom te vinden.
0
geplaatst: 1 december 2020, 21:40 uur
Don Cappuccino schreef:
We luisteren Ladder: MuMeLadder 2020 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
1
geplaatst: 1 december 2020, 22:57 uur
Lekker speelse plaat met genoeg folky en jazzy elementen om mij bij de les te houden, ook als de nummers 19 minuten duren.
7,3
7,3
1
geplaatst: 1 december 2020, 22:58 uur
Van sommige progrock word ik erg kriegelig en nerveus. Gelukkig is Les Porches van het Canadese Maneige niet zo'n soort progrock. Mooie sfeerschepping, mooie melodieën en de hele band ten dienste van de muziek, in plaats van dat elk bandlid de rest onder tafel probeert te spelen. Een mooie 7,1 krijgt deze van mij
1
geplaatst: 2 december 2020, 00:10 uur
Als Harmonium gerefereerd wordt, is mijn interesse gewekt
zal hem van de week eens luisteren.
zal hem van de week eens luisteren.
1
Mssr Renard
geplaatst: 2 december 2020, 09:39 uur
Wat geweldig dat er eens zo een mooie Quebecoise progrock-plaat wordt gedraaid.
Voor de geïnteresseerden: ik zie mijzelf als een kenner van de Quebecoise progrock-scene en er is nog heel veel moois dat daar vandaan komt:
Mijn Albums
Voor de geïnteresseerden: ik zie mijzelf als een kenner van de Quebecoise progrock-scene en er is nog heel veel moois dat daar vandaan komt:
Mijn Albums
0
Mssr Renard
geplaatst: 2 december 2020, 09:40 uur
ArthurDZ schreef:
Van sommige progrock word ik erg kriegelig en nerveus. Gelukkig is Les Porches van het Canadese Maneige niet zo'n soort progrock. Mooie sfeerschepping, mooie melodieën en de hele band ten dienste van de muziek, in plaats van dat elk bandlid de rest onder tafel probeert te spelen. Een mooie 7,1 krijgt deze van mij
Het is ook meer jazzfusion met folk-invloeden (vind ik).
1
Mssr Renard
geplaatst: 2 december 2020, 10:21 uur
Bij deze moest ik huilen, zo mooi: Contraction - Contraction [French Version] (1972)
Ik zet het gelijk maar weer eens op (hij is te spotifyen).
Impressie:
1
geplaatst: 6 december 2020, 12:43 uur
Oei mijn excuses, dit topic even helemaal vergeten. Sorry topic!
Koenr is aan zet om ons te verblijden met een plaatje. Inclusief CSL dinsdag om het MuMeLadder-gat op te vullen?
Koenr is aan zet om ons te verblijden met een plaatje. Inclusief CSL dinsdag om het MuMeLadder-gat op te vullen?
0
geplaatst: 6 december 2020, 14:00 uur
Ik zal dinsdag niet aanwezig zijn dan, maar ik kijk uiteraard wel uit naar wat onze Brazilië-Japan-weetikwatnogallemaalkenner in petto zal hebben voor ons. 

6
geplaatst: 6 december 2020, 21:31 uur
De komende week mogen jullie luisteren naar (w.m.b.) het hoogtepunt uit het oeuvre van één van de beste maar veel te weinig besproken gitaristen aller tijden: de blinde singer/songwriter Doc Watson. Zijn oeuvre houdt ergens het midden tussen Country, Bluegrass en Folk, gekenmerkt door Doc's warme voordracht en een heerlijk gevoel voor timing. Een aanrader voor iedereen die ook maar enige affiniteit met deze genres heeft.
Johnny Marr, stof die cowboyhoed maar weer even af.
Doc Watson - Southbound (1966)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/73000/73122.jpg
Johnny Marr, stof die cowboyhoed maar weer even af.
Doc Watson - Southbound (1966)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/73000/73122.jpg
1
geplaatst: 8 december 2020, 16:26 uur
Vermits ik deze avond helaas geen tijd heb, heb ik de tip van Koenr deze namiddag alreeds door de boxen laten schallen. Ik heb Doc Watson eerder dit jaar leren kennen dankzij Doc Watson and Gaither Carlton, een fraai archiefdocument van Watson samen met zijn schoonvader (op fiddle).
Dit album van Doc Watson weet me echter meer te imponeren. Vooral op de instrumentaaltjes laat de blinde gitarist horen een ongekend snarenwonder te zijn. Zijn vingervlugheid is indrukwekkend, en daarnaast beschikt hij ook nog eens over een warme stem.
Ik ga nog geen finaal oordeel vellen, maar dit vind ik erg mooi!
Dit album van Doc Watson weet me echter meer te imponeren. Vooral op de instrumentaaltjes laat de blinde gitarist horen een ongekend snarenwonder te zijn. Zijn vingervlugheid is indrukwekkend, en daarnaast beschikt hij ook nog eens over een warme stem.
Ik ga nog geen finaal oordeel vellen, maar dit vind ik erg mooi!
0
geplaatst: 9 december 2020, 10:42 uur
Ik had gisteravond ook geen tijd (ik weet niet of er nog een luistersessie plaats heeft gevonden?), maar vanavond zou ik eventueel wel kunnen.
0
geplaatst: 9 december 2020, 11:00 uur
Ik zou vanavond ook kunnen. Gisteren is er geen luistersessie geweest.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 december 2020, 12:46 uur
Veel te druk nu, dus 11/12 staat open of AOVV mag een week eerder.
- 11/12:
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz
- 15/01: madmadder
- 22/01: Poek
- 29/01: korenbloem
- 05/02: ArthurDZ
- 12/02: Johnny Marr
- 19/02: Choconas
Tips genoeg, dus ik sluit weer netjes achteraan
- 11/12:
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz
- 15/01: madmadder
- 22/01: Poek
- 29/01: korenbloem
- 05/02: ArthurDZ
- 12/02: Johnny Marr
- 19/02: Choconas
Tips genoeg, dus ik sluit weer netjes achteraan
1
geplaatst: 9 december 2020, 13:10 uur
Volgende week komt me eigenlijk minder goed uit dan deze week omwille van enkele projectdeadlines, dus wil ik wel doorschuiven naar vrijdag 11/12. 

1
geplaatst: 9 december 2020, 18:30 uur
Johnny Marr schreef:
O, dus niemand heeft naar de tien uur durende versie van Trololo geluisterd?

0
geplaatst: 9 december 2020, 22:09 uur
Fijn album, maar ik ben niet helemaal overtuigd. Vind vooral de instrumentale nummers nietszeggend. Ja, knap hoor, maar niet het gepingel waar ik voor val. Op de rustigere nummers met zang vind ik Watson het sterkst. Moet ook wel toegeven dat dit genre me niet zo trekt. Zijn wel dingen die ik goed vind, maar veel vaker vind ik het degelijk, maar niet bijzonder. Dit is voor mij precies zo'n album.
6,7.
Ik hoop de komende tijd nog wat gemiste albumpjes in te halen.
6,7.
Ik hoop de komende tijd nog wat gemiste albumpjes in te halen.
0
geplaatst: 9 december 2020, 23:27 uur
Kan er prima naar luisteren maar het doet me echt niks, dit soort country. Zou het nooit uit mezelf opzetten.
5.5
5.5
* denotes required fields.