MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Anderstalige Ladder 사다리 [Editie 2020]

zoeken in:
Zou bv. het Sindarijns mogen? Een door Tolkien ontwikkelde Elfse taal?

Lothlórien (with Quenya and Sindarin lyrics in Tengwar) - Lord of the Rings: Fellowship Of The Ring - YouTube

En ja, deze discussie gaat op deze manier veel te specifiek worden.

Volgens mij maakt hij middels de klanken geen gedachten en gevoelens kenbaar. Omdat het 'joesaaaailooo' geen betekenis heeft.

Pff, ga weg met die neptalen. Straks krijgen we alleen maar Star Trek-nummers, brrr. The horror.

It's alive Jim, but not as we know it.

chevy93 schreef:
(quote)
Hoewel ik de ironie ervan inzie om een semantische discussie over het begrip 'taal' te voeren, en ik ben niet van plan om iets in het 'Hopelandisch' te nomineren, voldoet Sigur Rós vrij aardig aan de officiële definitie van 'taal' lijkt me:
(quote)
Gratis woordenboek | Van Dale - vandale.nl

Een tegenvoorbeeld: wanneer ik tientallen willekeurige Franse woorden achter elkaar zou zetten mag deze meedoen, maar enigszins coherente klanten in een zelfverzonnen taal dus niet?

Ik heb niet voor niets een link naar de Sigur Ros website + citaat geplaatst waar deze band zelf aangeeft het Hopelandic meer als instrumentaal dan als taal te zien....
Nog maar een keer dan: " it's rather a form of gibberish vocals that fits to the music and acts as another instrument"

Als ik hard moet niesen brengt dat ook bepaalde gevoelens met zich mee, zeker in deze tijden.

Klopt erg fijne, 3 keer in jouw elleboog en wij hebben morgen mooi weer.

Angélique Kidjo - Batonga (Fon) spotify:track:2U4kiDoSsCKBXHIWTZ8ugu
Celia Cruz - Quizas, Quizas, Quizas (Spaans) spotify:track:7FES7rrRiopj1YLqIUyyGO
Chico Buarque - Construçao (Portugees) spotify:track:3FIuBxOxuQ6kYy8JO0gq2a
I Muvrini - L'Emigrante (Corsicaans) spotify:track:6acnROfB7ZPHqpjTLXIXr9
Zaz - Je veux (Frans) spotify:track:734dz1YaFITwawPpM25fSt

chevy93 schreef:
Zou bv. het Sindarijns mogen? Een door Tolkien ontwikkelde Elfse taal?

Lothlórien (with Quenya and Sindarin lyrics in Tengwar) - Lord of the Rings: Fellowship Of The Ring - YouTube

En ja, deze discussie gaat op deze manier veel te specifiek worden.

Klopt , maar dat was het doel van het topic, Jordi heeft namelijk al een tijdje geen slow chat kunnen bezemen

jordidj1 schreef:
Voor wie niet kan wachten met (in)luisteren:

Anderstalige Ladder (Luisterlijst) on Spotify - open.spotify.com

De John Cage-nummertjes zijn de nummers niet op Spotify staan.

Kan het toevallig zijn dat mijn lijstje vergeten is in de playlist. Ik zag namelijk wel dat de lijstjes na mij zijn meegenomen .

Arrie schreef:
Volgens mij maakt hij middels de klanken geen gedachten en gevoelens kenbaar.

Bij mij wel hoor, dem feelz

dynamo d schreef:
(quote)

Ik heb niet voor niets een link naar de Sigur Ros website + citaat geplaatst waar deze band zelf aangeeft het Hopelandic meer als instrumentaal dan als taal te zien....
Nog maar een keer dan: " it's rather a form of gibberish vocals that fits to the music and acts as another instrument"
Dus een zelfverzonnen taal mag meedoen op het moment dat de bedenker ervan het als een taal beschouwd?

jordidj1 schreef:
Pff, ga weg met die neptalen. Straks krijgen we alleen maar Star Trek-nummers, brrr. The horror.
Fries is pas een neptaal. shots fired

Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik ben oud en hoor sowieso al minder, krijg vaak te horen dat ik slecht luister en moet nu ook nog van minimaal 1,5 meter naar een ander luisteren.
Eigelijk klinkt tegewoordig voor mij alles als Hopelandic

Rudi S schreef:
Voor mij maakt het niet zoveel uit,
Voor mij ook niet, maar je moet wat als je binnen zit.

Straks staat de discussie 'wat is muziek?' op de planning (o.l.v. Arrie). Om te beginnen de vraag of het op elpee opnemen van de drie niezen van Koen beschouwd kan worden als muziek.

chevy93 schreef:
(quote)
Voor mij ook niet, maar je moet wat als je binnen zit.

Tja, dat is een dingetje.

Snoeperd schreef:
(quote)

Kan het toevallig zijn dat mijn lijstje vergeten is in de playlist. Ik zag namelijk wel dat de lijstjes na mij zijn meegenomen .

Klopt, ik was jouw lijstje vergeten. Excusez moi (om even in de trant van dit topic te bijven)
Hij staat erbij!

De discussie over wat wel/niet een taal is wat mij betreft trouwens ook klaar.

Ataque de Caspa - Viaje a Egipto (Spaans) spotify:track:1pU24d5efKDLAniSNpPDpO
Bebel Gilberto - Mais Feliz (Portugees)
spotify:track:3wypR6OLbt5eF2i0Nr6L7s
Indochine - L'aventurier (Frans)
spotify:track:2UC5XnHA1Wn9FjQmbjNca9
Izaline Calister - Wow' Kariño (Papiaments) spotify:track:3DLVrZR7hwv4FjwZJ32kpV
Selig - Ist Es Wichtig? (Duits)
spotify:track:2Z5gcC9d5KKz8l5GFvHO19

2x Spaans mag niet luigifort, graag eentje vervangen.

Ok, had nog niet bij de regels gekeken.

En 2x Portugees.

Hoe zit dat met Portugees en Braziliaans-Portugees enzo?

Ja, hallo, je loopt wel beetje dom mee te lallen hier, maar tijd om de regels te lezen ho maar

Liefst 5 verschillende talen, lieve Luigi. Braziliaans-Portugees is - denk ik - een andere taal dan Portugees, maar als je iets anders kan vinden zou dat fijn zijn. Want bij het loten ga ik waarschijnlijk Braziliaans-Portugees wel onder Portugees scharen.

chevy93 schreef:
(quote)
Dus een zelfverzonnen taal mag meedoen op het moment dat de bedenker ervan het als een taal beschouwd?

Braziliaans-Portugees is een dialect van het Portugees.

Okido. Klar!

OK, we gaan er wat vaart in gooien.

Een ieder mag nog 4 nominaties aandragen, op voorwaarde dat je enkel talen kiest die je zelf nog niet hebt genomineerd. Heb je bijvoorbeeld al een Frans nummer genomineerd, dan mag dat in de tweede nominatieronde niet.

Nog ongeveer 118 plekken (29 lijstjes) te vullen, dus er zullen twee plekjes overblijven. Die zal ik zelf invullen, indien MVW en Tom Traubert niet nog een vijfde nummer kiezen.

À gauche, à droit, tout droit!

MVW
jordidj1 schreef:
Nog ongeveer 118 plekken (29 lijstjes) te vullen, dus er zullen twee plekjes overblijven. Die zal ik zelf invullen, indien MVW en Tom Traubert niet nog een vijfde nummer kiezen.

Van mij mag je 'm invullen.

Wel nog een tip voor iemand anders (het is dat ik zelf al een Portugees nummer heb genomineerd) maar Arto Lindsay - Personagem mag hier eigenlijk niet ontbreken!

Einstürzende Neubauten - Yü-Gung (Fütter Mein Ego) (Duits) spotify:track:41VTcYnDrvfQq4nctWCHVH
Brigitte Fontaine & Art Ensemble of Chicago - Comme à La Radio (Frans) spotify:track:0nWT7drXSBxfqTwV4eZQ3a
есть есть есть – осень (Russisch) spotify:track:74ehacviHKGCBMkdXWRKYt
El Polen - El hijo del Sol (Peru - Spaans) spotify:track:4CNKZJXMVRIxAwCTZ7JDIQ

Nog leuker is om talen te nemen die uberhaupt nog niet genomineerd zijn. Het Grussisch bijvoorbeeld.

Amadou & Mariam - Sabali [Bambara? en Frans] spotify:track:0jHZ5yXOZNKvtwPGSgL0gX
Boegies - Nhyeró He [Russisch] spotify:track:204L9NBoXwz7kTvBguEvDq
Corvus Corax - Venus Vina Musica [Latijn] spotify:track:2oIsoEZiI5l1fWscgrJ4X7
Oi Va Voi - d'ror Yikra [Hebreeuws] spotify:track:0yKuTaVVbhjnq4sHymjQaT

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.