Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 30 november 2020, 12:59 uur
Fruit of the Wild Rose bestormd het achterste deel van de voorlopige tussenstand.
1 White Russian (8,89/35 )
2 Easter (8,82/31 )
3 Hotel Hobbies (8,67/30 )
4 Forgotten Sons (8,59/34 )
5 Out of this World (8,52/28 )
6 The New Kings (8,52/30 )
7 Assassing (8,52/31 )
8 Runaway (8,48/33 )
9 Childhood's End? (8,44/35 )
10 Waiting to Happen (8,38/33 )
11 Gazpacho (7,83/31 )
12 Tux On (7,62/33 )
13 Interior Lulu (7,18/34 )
14 The Bell in the Sea (7,08/33 )
15 Drilling Holes (7,02/31 )
16 Living in F E A R (6,98/35 )
17 Fruit of the Wild Rose (6,79/27 )
18 80 Days (6,74/34 )
19 The Other Half (6,69/33 )
20 This Train is my Life (6,68/31 )
21 Asylum Satellite #1 (6,55/29 )
22 Montreal (6,36/31 )
23 The Answering Machine (6,19/34 )
24 It's Not Your Fault (4,18/27 )
Vandaag: Splittering Heart
Splintering Heart - YouTube
1 White Russian (8,89/35 )
2 Easter (8,82/31 )
3 Hotel Hobbies (8,67/30 )
4 Forgotten Sons (8,59/34 )
5 Out of this World (8,52/28 )
6 The New Kings (8,52/30 )
7 Assassing (8,52/31 )
8 Runaway (8,48/33 )
9 Childhood's End? (8,44/35 )
10 Waiting to Happen (8,38/33 )
11 Gazpacho (7,83/31 )
12 Tux On (7,62/33 )
13 Interior Lulu (7,18/34 )
14 The Bell in the Sea (7,08/33 )
15 Drilling Holes (7,02/31 )
16 Living in F E A R (6,98/35 )
17 Fruit of the Wild Rose (6,79/27 )
18 80 Days (6,74/34 )
19 The Other Half (6,69/33 )
20 This Train is my Life (6,68/31 )
21 Asylum Satellite #1 (6,55/29 )
22 Montreal (6,36/31 )
23 The Answering Machine (6,19/34 )
24 It's Not Your Fault (4,18/27 )
Vandaag: Splittering Heart
Splintering Heart - YouTube
1
Mssr Renard
geplaatst: 30 november 2020, 13:14 uur
Splintering Heart:
Made Again-versie: 10
Holidays in Eden-versie: 10
Gemiddelde: 10, Mediaan: 10, Modus: 10
10
Made Again-versie: 10
Holidays in Eden-versie: 10
Gemiddelde: 10, Mediaan: 10, Modus: 10
10
0
geplaatst: 30 november 2020, 13:26 uur
Splintering Heart
Een top nummer op deze koude en grijze Maandag
10

Een top nummer op deze koude en grijze Maandag

10
2
geplaatst: 30 november 2020, 13:30 uur
Splintering Heart !!
Hier kunnen we gewoon heel duidelijk en kort over zijn.
Dit is ronduit subliem natuurlijk.
Ik durf deze zowaar een 10 geven en mezelf voor de kop slaan en vinden dat ik een pak slaag verdien omdat ik die nog niet in mijn eigen spotify-lijst van favorieten zette. Maar dat is bij deze dan ook rechtgezet
Splintering Heart: 10 !!!
Hier kunnen we gewoon heel duidelijk en kort over zijn.
Dit is ronduit subliem natuurlijk.
Ik durf deze zowaar een 10 geven en mezelf voor de kop slaan en vinden dat ik een pak slaag verdien omdat ik die nog niet in mijn eigen spotify-lijst van favorieten zette. Maar dat is bij deze dan ook rechtgezet

Splintering Heart: 10 !!!
1
geplaatst: 30 november 2020, 13:42 uur
Lange tijd heb ik eigenlijk onderschat hoe goed dit nummer eigenlijk is. Binnen de context van het (verder prima) album kwam dat er om de een of andere reden toch wat minder uit.
En toen Paradiso, 24 juli 2012.
De perfecte opener.
Sindsdien.
Tien.
10
De perfecte opener.
Sindsdien.
Tien.
10
0
geplaatst: 30 november 2020, 13:45 uur
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 november 2020, 13:51 uur
Al die tienen, heeft iemand iets met mijn schijfje van Holidays in Eden gedaan?
Zonder dollen, natuurlijk zit er wel een heel lekkere opbouw in dit nummer. De band vergeet daarna alleen om het af te maken. Maar goed, zoals The Fruit of the Wild Rose op het halve nummer kon scoren, zo kan Splintering Heart dat ook.
7,5
Zonder dollen, natuurlijk zit er wel een heel lekkere opbouw in dit nummer. De band vergeet daarna alleen om het af te maken. Maar goed, zoals The Fruit of the Wild Rose op het halve nummer kon scoren, zo kan Splintering Heart dat ook.
7,5
0
geplaatst: 30 november 2020, 13:54 uur
Een van de hoogtepunten van HIE en trapt wat dat betreft gelijk goed af om daarna te vervalen in Cover My Eyes (in hindsight wellicht gelukkig de laatste pogingen van EMI om de band te dwingen om met een single a la Kayleigh op de proppen te komen. Ik heb er ook nu nu niet meer zon hekel aan als in die tijd).
SH heeft een prachtig mooi begin / mooie opbouw (fungeert ook mooi als opener van een concert), knalt er mooi vol in op 2:38 met een heerlijke gitaar solo. Hoe H ook dat stuk zingt van 'The Same Song Is Shining.....on the old and the young, etc.' Prachtig stukje keyboard om vervolgens nog een keer een heerlijke solo opgediend te krijgen. Laatste 2 min is echt puur muzikaal vuurwerk. Nummer deed mij altijd sterk overkomen als een leftover van de Seasons End sessies aangezien het nummer erg sterk een soortgelijke stijl heeft.
Splintering heart in alle denkbare versies en live versies een dikke 9.
Ook altijd lekker om live the horen, waar ook in de set
SH heeft een prachtig mooi begin / mooie opbouw (fungeert ook mooi als opener van een concert), knalt er mooi vol in op 2:38 met een heerlijke gitaar solo. Hoe H ook dat stuk zingt van 'The Same Song Is Shining.....on the old and the young, etc.' Prachtig stukje keyboard om vervolgens nog een keer een heerlijke solo opgediend te krijgen. Laatste 2 min is echt puur muzikaal vuurwerk. Nummer deed mij altijd sterk overkomen als een leftover van de Seasons End sessies aangezien het nummer erg sterk een soortgelijke stijl heeft.
Splintering heart in alle denkbare versies en live versies een dikke 9.
Ook altijd lekker om live the horen, waar ook in de set

0
geplaatst: 30 november 2020, 13:57 uur
Beste concertopener ever is Shine On Your Crazy Diamond van Pink Floyd.
Prachtig langzame opbouw. Perfecter heb ik het niet meegemaakt.
Hoewel beginnen met Larks Tongues In Aspic Deel 1 zoals King Crimson de laatste 4 jaar van tijd tot tijd doet is ook erg lekker en bouwt ook erg mooi op.
Invisible Man, ja ook leuk, maar dan wel de versie van het 2015 Marillion weekend toen Marbles compleet werd uitgevoerd.
0
geplaatst: 30 november 2020, 14:23 uur
Out Of This World: 8,5
Fruit of the Wild Rose: 8
Splintering Heart: 8,9
Fruit of the Wild Rose: 8
Splintering Heart: 8,9
0
geplaatst: 30 november 2020, 14:26 uur
Brunniepoo schreef:
Lange tijd heb ik eigenlijk onderschat hoe goed dit nummer eigenlijk is. Binnen de context van het (verder prima) album kwam dat er om de een of andere reden toch wat minder uit.
De perfecte opener.
Sindsdien.
Tien.
10
De perfecte opener.
Sindsdien.
Tien.
10
Begon H toen dat nummer boven in de zaal te zingen?
3
geplaatst: 30 november 2020, 14:40 uur
De pefecte opener... Toch heb ik deze alleen 1991 meegemaakt als opener. Natuurlijk ook een opener in een meer recent verleden maar toen was ik ff met wat anders bezig.
1991, een snel ingelast concert in Keulen ergens in juli, of ik mee ging? De huistelefoon was de enige snelle communicatiemiddel uit die tijd... Er was een bosje kaarten beschikbaar en ik als ik zin had of ik dan ook wilde rijden. Natuurlijk! En zo reden we niet veel later met 5 mannen in een kleine Corsa gepropt naar Keulen. Geen idee waar ik moest wezen maar een jongen was wel vaker in Keulen geweest, dus...
Maar ook zonder die moderne navigatie gewoon binnen een paar uur op de juiste plek!
Een concert wat door WDR Rocklife speciaal geregeld was voor een tv concertuitzending. Dat gebeurt toch ook niet vaak meer tegenwoordig...
De tv presentator vond het nodig om voor aanvang eens de mening te peilen in de zaal en kwam, toevallig of niet, ook bij ons groepje terecht en dat werd later nog uitgezonden ook tot enige schaamte mijnerzijds. Gelukkig staat dat niet op Youtube maar het betreffende concert wel en het was geweldig! geweldige opener inderdaad, ook leuk te kijken als je er niet bij was! 
Splintering Heart: 9,3
The Fruit of the Wild Rose: 6,2
Out of This World: 8,8
It's not your fault : 3,0
This Train Is My Life: 7,8
Hotel Hobbies: 9,8
The New Kings: 9,5
Gazpacho: 7,5
Assassing: 8,2
Montréal : 6,1
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
1991, een snel ingelast concert in Keulen ergens in juli, of ik mee ging? De huistelefoon was de enige snelle communicatiemiddel uit die tijd... Er was een bosje kaarten beschikbaar en ik als ik zin had of ik dan ook wilde rijden. Natuurlijk! En zo reden we niet veel later met 5 mannen in een kleine Corsa gepropt naar Keulen. Geen idee waar ik moest wezen maar een jongen was wel vaker in Keulen geweest, dus...
Maar ook zonder die moderne navigatie gewoon binnen een paar uur op de juiste plek! Een concert wat door WDR Rocklife speciaal geregeld was voor een tv concertuitzending. Dat gebeurt toch ook niet vaak meer tegenwoordig...
De tv presentator vond het nodig om voor aanvang eens de mening te peilen in de zaal en kwam, toevallig of niet, ook bij ons groepje terecht en dat werd later nog uitgezonden ook tot enige schaamte mijnerzijds. Gelukkig staat dat niet op Youtube maar het betreffende concert wel en het was geweldig! geweldige opener inderdaad, ook leuk te kijken als je er niet bij was! 
Splintering Heart: 9,3
The Fruit of the Wild Rose: 6,2
Out of This World: 8,8
It's not your fault : 3,0
This Train Is My Life: 7,8
Hotel Hobbies: 9,8
The New Kings: 9,5
Gazpacho: 7,5
Assassing: 8,2
Montréal : 6,1
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
0
geplaatst: 30 november 2020, 14:52 uur
Kan ik me in ieder niet herinneren. Lijkt me overigens in Paradiso ook best gedoe?
1
geplaatst: 30 november 2020, 15:31 uur
Casartelli schreef:
7,5
7,5
Ik heb exact hetzelfde.
7.5
0
geplaatst: 30 november 2020, 16:28 uur
Bij het verschijnen van het tweede album met Hogarth waren er bosjes fans van het eerste uur, die redelijk nerveus werden. Zelf behoorde ik daar niet toe, hoewel het wat inconsistent is, mag ik het nog steeds graag luisteren, ook de wat lichtere stukken.
Bij Waiting to Happen ook al aangegeven, dat ik HiE helemaal niet zo'n tegenvallend album vind en dat er nog twee nummers hogere scores zouden ontvangen.
Dit is de eerste van die twee: Splintering Heart. Een sterke opener met een aanzwellend eerste deel en een paar heerlijke gitaaruitbarstingen.
9,0
Bij Waiting to Happen ook al aangegeven, dat ik HiE helemaal niet zo'n tegenvallend album vind en dat er nog twee nummers hogere scores zouden ontvangen.
Dit is de eerste van die twee: Splintering Heart. Een sterke opener met een aanzwellend eerste deel en een paar heerlijke gitaaruitbarstingen.
9,0
1
geplaatst: 30 november 2020, 18:01 uur
Outlaw104 schreef:
Bij het verschijnen van het tweede album met Hogarth waren er bosjes fans van het eerste uur, die redelijk nerveus werden. Zelf behoorde ik daar niet toe, hoewel het wat inconsistent is, mag ik het nog steeds graag luisteren, ook de wat lichtere stukken.
9,0
9,0
Nog even wachten dan voor ons of die 2e een feestje wordt of eerder een soort sprookje

0
geplaatst: 30 november 2020, 18:17 uur
Brunniepoo schreef:
Kan ik me in ieder niet herinneren. Lijkt me overigens in Paradiso ook best gedoe?
(quote)
Foto is wazig maar lijkt op h dus dit lijkt te kloppen.. Splintering Heart 2012 paradiso
0
geplaatst: 30 november 2020, 18:24 uur
Bravejester schreef:
Foto is wazig maar lijkt op h dus dit lijkt te kloppen.. Splintering Heart 2012 paradiso
(quote)
Dat is Quebec, niet Paradiso

0
geplaatst: 30 november 2020, 18:28 uur
Je hebt helemaal gelijk, zie ik nu ook. Had nog wel op link naar foto´s in Paradiso geklikt... Internet is niet te vertrouwen... en mijn ogen ook niet

* denotes required fields.