MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Dat was lang geleden dat ik dit nummer weer eens met aandacht geluisterd heb....... En het doet het nog steeds bij me. Heerlijke opbouw, mooie tekst, goede sfeer. 8,5

Mssr Renard
musicborst schreef:

Ergens tussen 2001 en 2018 is dit nummer de wereld in geslingerd met ondersteunde beelden van de tragische crash van de hoofdrolspelers. En opeens viel het kwartje! Het spanning, de snelheid, het drama, de stilte en het verdriet werd 1:1 geconverteerd van beeld naar muziek! En alles klopte! En geweldige score van een korte film zeg maar.

Dit nummer had nooit, maar echt nooit de status gekregen die het nu heeft als zonder de beelden die nu bij mij altijd vanzelf op mijn netvlies verschijnen als ik het hoor...

Ik heb helemaal niets met die video. Ik voel er ook niks bij. Misschien harteloos, maar ik heb niets met snelheidsduivels en sport (is het sport?)

Hoe dan ook. Ik vind het nummer mooi genoeg zonder de tekst. De tekst drong pas later tot mij door, en toen deed het juist afbreuk aan de song.

Toen ik er achter kwam dat King over Elvis ging en er ook nog een nummer over een bokser gaat, ging de waarde van Afraid of Sunlight omlaag.

Ik bepaal liever mijn eigen gevoel bij een nummer, en vaak fantaseer ik een eigen wereld bij muziek.

Het is alsof een boek verfilmd wordt en de hoofdrolspeler ineens blond is, terwijl je iets anders had gefantaseerd.

Ik houd niet van expliciete teksten en Fish was beter in mysterieus doen dan Hogarth. Ik maak wel een uitzondering voor liefdesliedjes, daar houd ik wel wat meer van duidelijke teksten (Splintering Heart, No One Can, bijv.)

Out of this world haalt best veel 10-en, maar er zijn toch ook een aantal deelnemers die het nummer toch minder waarderen. Voorlopig staat Out of This World op nummer 5.

1 White Russian (8,89/35 )
2 Easter (8,82/31 )
3 Hotel Hobbies (8,67/30 )
4 Forgotten Sons (8,59/34 )
5 Out of this World (8,52/28 )
6 The New Kings (8,52/30 )
7 Assassing (8,52/31 )
8 Runaway (8,48/33 )
9 Childhood's End? (8,44/35 )
10 Waiting to Happen (8,38/33 )
11 Gazpacho (7,83/31 )
12 Tux On (7,62/33 )
13 Interior Lulu (7,18/34 )
14 The Bell in the Sea (7,08/33 )
15 Drilling Holes (7,02/31 )
16 Living in F E A R (6,98/35 )
17 80 Days (6,74/34 )
18 The Other Half (6,69/33 )
19 This Train is my Life (6,68/31 )
20 Asylum Satellite #1 (6,55/29 )
21 Montreal (6,36/31 )
22 The Answering Machine (6,19/34 )
23 It's Not Your Fault (4,18/27 )

Vandaag, zonder ook maar ook maar een beetje beïnvloed te zijn, The Fruit of the Wild Rose.

The Fruit of the Wild Rose - YouTube

Casartelli (moderator)
Op het moment dat ik een serieuze interesse in Marillion begon te ontwikkelen was Anoraknophobia het recentste album. Ik heb het album toen dan ook veel gedraaid. In mijn beleving was het een goede opsomming van waar de band tot dan toe voor stond (iets wat ik bijvoorbeeld ook had met Reveal van R.E.M. - spoiler: dat was bij nader inzien ook bepaald geen hoogtepunt in het repertoire van die band). Kortom: ik heb aan Anoraknophobia een tijd veel genoegen beleefd en op een gegeven moment was het klaar en kwam het ook niet meer echt terug. Net als bij Holidays in Eden heeft ook hier een integrale uitvoering op een Marillion weekend niet meegeholpen.

Een slechte plaat is het op zich niet. Het is een Marillion die modern probeert te doen cq. zich probeert te ontwikkelen en daar deels wat beter in slaagt dan op voorganger marillion.com (waar ze dat ook al probeerden). The Fruit of the Wild Rose hoort tot de geslaagdere nummers, al komt dat vrijwel geheel op het conto van de instrumentale wending die halverwege het nummer inzet. De basissound van het nummer verhoudt zich voor mij niet geweldig tot Hogarths stem en roept ook verder bekruipt het gevoel "dit is niet mijn Marillion". Soit, dankzij die tweede helft toch nog een

7,8

Mssr Renard
6

Vraag me niet waarom want ik zal het antwoord schuldig blijven, maar The Fruit of the Wild Rose deed me vroeger helemaal niets, toen ik recent de Marillion-h-platen herbeluisterde, had ik zoiets van "hé? Wauw!".

Kortom nu vind ik het behoorlijk goed nummer, de door Casartelli vermeldde muzikale wendingen helpen daar zeker bij ook...

Een flinke 7,5 !

The Fruit of the Wild Rose: 7,5

Toen het bijbehorende album uitkwam was ik er blij mee. Het was een warm, gelaagd en muzikaal album, een mooie opmaat voor het volgende magistrale album maar dat wisten we toen nog niet. In de loop der jaren is het hele blije gevoel wel wat weggezakt en staat dit album niet heel hoog in albumranglijst zonder er verder een afkeer tegen te hebben hoor.

Dit specifieke nummer was niet direct een groot favoriet, later is dat wel iets toegenomen zonder dat echt om te zetten als zijnde topper. Het nummer begint voor mij pas echt na een minuut of drie met dat mooie instrumentale tussenstukje.

Lastig om hier een cijfer op te plakken maar wat moet dat moet en ik ga voor de

7,3

Niet goed, niet slecht..... 6,2

The Fruit of the Wild Rose: 6,2

Out of This World: 8,8
It's not your fault : 3,0
This Train Is My Life: 7,8
Hotel Hobbies: 9,8
The New Kings: 9,5
Gazpacho: 7,5
Assassing: 8,2
Montréal : 6,1
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0

The Fruit of the Wild Rose: 6

Een wat "bluesy" Marillion doet het niet voor mij, laatste deel van het nummer maakt het nog een beetje goed...
(en het lijkt wel of H. een verkoudheidje onder de leden had )

Ik vind het wel aardig. Marillion met H durven in ieder geval wat andere paden te betreden, iets waar ik hun altijd wel in bewonder.
Soms is het teleurstellend, soms niet.
Deze flirt met blues en funk is aardig gelukt moet ik zeggen.

7.4

The Fruit of the Wild Rose

Soort Rivella - Een beetje vreemd, maar wel lekker.

Ik drink niet vaak Rivella, weinig zelfs. Maar soms neem ik het weleens om toch even dat vreemde weer te proeven. En juist dat laat mij weer terugverlangen naar wat ik gewend ben.

7

Hoort bij de beste nummers van Anorak en was dat album een zeer aangename verandering zeg.
Er staan meer pareltjes op maar dit was er zeker een.

8

Aardig nummer.

6,5

The Fruit of the Wild Rose: 7,6

The Fruit of the Wild Rose : 7,8 Voor mij nieuw, maar wel aangenaam !

Fruit Of The Wild Rose: 5,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:15 uur

geplaatst: vandaag om 02:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.