MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:

vigil schreef:
Wel een dikke H
Wou het net zeggen, lijkt wel Johan 'Bamihap'.

Dit was ooit de opener van mijn eerste Marillion concert, terug in 2007 in het oude Vredenburg alwaar ik toen in ieder geval met Lin was en ik oprecht twijfel of bonothecat daar toen ook was?

Marillion is een van die bands waarvoor ik Mume wel mag danken dat ik ze inmiddels zo vaak heb gezien en keer op keer mag genieten van al die fantastische muziek.

Afijn, het is hiervoor al genoemd: de perfecte opener voor een concert!

10

Splintering Heart: 8,6

Het eerste momentje dat ik mijn eigen scores nog eens terug moest kijken om deze in de goede positie te krijgen cq van score te voorzien. Hier begint de ruis op te spelen. Ik werd ook gewaarschuwd door de vele tienen die hier rondgestrooid worden. Maar goed, misschien neem ik het allemaal wel wat te serieus .

The Splintering Heart. Briljante opener van mijn 1e Marillionconcert in Ahoy, 1991, lang geleden. Nog steeds een topnummer op een album dat stiekem steeds wat beter blijkt te zijn, met de jaren.

8,9

Bravejester schreef:
(quote)

Meestal weet ik nog wel waar ik een band heb gezien.

Marillion b.v. in 013 ( perfect geluid altijd! ), De Boerderij, Paradiso, HMH,Geleen ( naam zaal kwijt ) , Hellendoorn ( naam zaal kwijt ), Vereeniging, Vredenburg ( niet zo zeker meer van HMH nu trouwens )

Even een oude koe uit de sloot trekken; Hellendoorn klopt niet ; dat zal h solo geweest zijn ( met een magistrale uitvoering van Three Minute Boy ). Marillion was in Rijssen; 09-12-2007 met mijn broer.

Een top setlist met :
Bridge t/m The Opium Den als opener!
Fruit of the Wild Rose
Out of this World
Real Tears for Sale
Somewhere Else
Seasons End
Hooks in you
Most toys
The Other Half
Cannibal Surf Bave
This Town trilogy
This Strange Engine
Quartz
Neverland
en Let it snow.....

Vince vega schreef:
Dit was ooit de opener van mijn eerste Marillion concert, terug in 2007 in het oude Vredenburg alwaar ik toen in ieder geval met Lin was en ik oprecht twijfel of bonothecat daar toen ook was?

Marillion is een van die bands waarvoor ik Mume wel mag danken dat ik ze inmiddels zo vaak heb gezien en keer op keer mag genieten van al die fantastische muziek.

Afijn, het is hiervoor al genoemd: de perfecte opener voor een concert!

10

16 mei 2007 was ik in Vredenburg. Eerder in mei waren ze ook in Vredenburg

bonothecat schreef:
(quote)

16 mei 2007 was ik in Vredenburg. Eerder in mei waren ze ook in Vredenburg

Ik was er dan weer beide keren, zat iets van anderhalve week tussen ofzo

Tjsa nu laat mijn geheugen mij in de steek (eerste tekenen van ouderdom), ik denk dat wij bij de eerste waren, maar zeker weten doe ik het niet

M'n eerste Marillion concert was in Groningen op 24 maart 1994 met een integrale vertolking van Brave.
Paar honderd bezoekers.

Voor mij de HiE tour in Ahoy (Was toen 16 denk ik) niet heel lang daarna volgde de 2de keer ook in Ahoy enkel dan de Six of the One tour.

Een top 100 setlist lijst lijkt in de lucht te hangen...

Welke tour wint; welke nummers zijn de meest gespeelde nummers?

The Splintering Heart, zoals al eerder gezegd, prachtige opener bij diverse concerten en vooral life is dit nummer fantastisch. Nog net geen 10 want dit is alleen voor enkele nummers weggelegd.

9,6

Bravejester schreef:
Een top 100 setlist lijst lijkt in de lucht te hangen...

Welke tour wint; welke nummers zijn de meest gespeelde nummers?
De Marillion Tour Statistics | setlist.fm. Vraag is natuurlijk hoe nauwkeurig deze zijn.

Wat voel ik me dan een newbie, maar mijn eerste Marillionconcert was in 2012 in Paradiso. Maar ook dat begon met Splintering Heart, prachtig!

Daarna in de Boerderij, alwaar de technicus de keyboardinstallatie van Mark Kelly niet aan de praat kreeg en laatstgenoemde zelf voortijdig het podium maar opkwam om de boel te fixen (waardoor ze pas na 21.30 begonnen met spelen en ik bang was dat ik niet meer met het OV in Utrecht zou kunnen komen als het af was, maar ik zeker niet voortijdig wilde vertrekken!).

Ook Steve Rothery Band gezien daar, en dan later nog weer Marillion een aantal keer in Tivoli Vredenburg, waarbij we (mijn zusje en ik) een keer bij de soundcheck aanwezig mochten zijn en ik alle bandleden een hand heb mogen geven. Toch een leuk persoonlijk hoogtepuntje dat was hetzelfde concert dat H aan het einde van het optreden stomdronken door de zaal ging met microfoon (tijdens de soundcheck had hij de gehele tribune al verkend), maar dit zal wellicht niet veel differentiëren voor de die hard fans...

Mssr Renard
Mijn eerste Marillion-concert was na het uitkomen van Brave (Zwolle), daarna Happiness is the Road (Heerhugowaard) en daarna Less is More (Den Haag).

Wel twee keer Fish gezien in 2018 (Den Haag, Amsterdam).
Maar ik ben absoluut geen concertganger (prikkels, zeg maar).

Daarmee is de Marillion-familie voor mij de meest bezochte.

Noot: van mijn meest favoriete bands heb ik Queen (0) en Saga (1) x gezien. Nu ik meer naar kleine muziek (neoklassiek, jazz, etc.) luister ga ik wel graag, want dan kun je zitten en is iedereen stil.

Ik bedenk me ineens dat ik Gov't Mule wel 2x heb gezien, maar Allman Brothers nooit.

Ik ben eens meegesleept door vrienden naar de Heineken Music Hall om Tenacious D te zien. Behalve dat ik het een belachelijke band vond, kon ik niks zien, niks horen, ik kon wel janken. Ik stond ergens in een hoekje tegen de muur te wachten tot het voorbij was. Daarna wist ik het zeker: nooit meer naar grote mainstream-concerten. Gelukkig is Fish niet mainstream.

Mijn teller staat op 48. Dat lijkt misschien veel maar dit had veel meer moeten zijn. Ik was de band tussen 2001 en 2014 helemaal zat en in die periode helemaal genegeerd... Best stom natuurlijk, ze traden in die periode best vaak op in Nederland. En ik had Marbles best wel graag live willen meemaken en de weekenden...

Splintering Heart... 9

Wat een geweldig nummer !
(toch maar 's wat serieuzer gaan verdiepen in het hele album Holidays in Eden... )

Splintering Heart: 9

Mssr Renard
musicborst schreef:
Mijn teller staat op 48. Dat lijkt misschien veel maar dit had veel meer moeten zijn. Ik was de band tussen 2001 en 2014 helemaal zat en in die periode helemaal genegeerd... Best stom natuurlijk, ze traden in die periode best vaak op in Nederland. En ik had Marbles best wel graag live willen meemaken en de weekenden...

Dat vind ik echt absurd veel. Ik neem aan dat je ook naar concerten gaat van andere artiesten?

Eerste Marillion concert. Ahoy 1995. AOS. Daarna 3 keer in 1997. Waaronder het Tivoli fanclub concert, met de Radiation Tour, Anorak Tour en zo verder.

Laatste keer was in 2018 in Dublin.

Nooit een weekend bezocht.

Vele favourite line ups nooit gezien. Pink Floyd met Waters, Genesis met Gabriel & Hackett, Crimson met Wetton en Cross, Marillion met Fish of Yes met Bruford en Wakeman, maar gelukkig al die bands wel gezien in andere bezettingen. Niets te klagen dus. Maar als ik mijn zusje dan hoor die klaagt dat ze niet naar U2 kan voor de tig ste keer dan denk ik. Ook, jij hebt je favoriete band nu wat 10 keer gezien. Ik heb Genesis (met Collins dan) en Pink Floyd beide slechts 1 keer gezien. Waar heb je het over.

Splintering heart; 7

Mssr Renard schreef:
(quote)

Dat vind ik echt absurd veel. Ik neem aan dat je ook naar concerten gaat van andere artiesten?

Uiteraard!

Anathema , IQ, Epica, SRB heb ik 5x of vaker gezien. Dan nog een heleboel minder dan 5x, 79 verschillende artiesten volgens Setlist. Maar ook lang niet compleet. De Losvast kuipconcerten weet ik niet meer wie ik daar allemaal gezien heb. Zo zat ik vaker in Ahoy eind jaren 80, begin jaren 90 dan ik me kan herinneren... Wel herinneren kan ik grote namen als: Pink Floyd, ACDC, Metallica, Supertramp (zonder Hodgson helaas), Dire Straits, Madonna.
Maar in aantallen zitten er in dit draadje users met een veel langere lijst.

Grootste gemis in mijn live ervaring is dat ik Marillion nooit met Fish heb gezien...

Grootste gemis : Ik had boven alles graag Genesis met Gabriel & Hackett gezien, Pink Floyd op de Animals Tour en King Crimson Ten tijde van Lark's, Red & Starless. Al maakten qua KC de laatste tour een hoop goed.

Splintering Heart: 6,5.

Mssr Renard
musicborst schreef:
(quote)

Uiteraard!

Anathema , IQ, Epica, SRB heb ik 5x of vaker gezien. Dan nog een heleboel minder dan 5x, 79 verschillende artiesten volgens Setlist. Maar ook lang niet compleet. De Losvast kuipconcerten weet ik niet meer wie ik daar allemaal gezien heb. Zo zat ik vaker in Ahoy eind jaren 80, begin jaren 90 dan ik me kan herinneren... Wel herinneren kan ik grote namen als: Pink Floyd, ACDC, Metallica, Supertramp (zonder Hodgson helaas), Dire Straits, Madonna.
Maar in aantallen zitten er in dit draadje users met een veel langere lijst.

Grootste gemis in mijn live ervaring is dat ik Marillion nooit met Fish heb gezien...

Ik denk dat ik graag ooit eens Greg Allman live had willen ervaren.
Verder vind ik het goed zoals het is. Liveplaten met de hoofdtelefoon luisteren, vind ik meer dan goed.

Ik heb nooit begrepen waarom mensen zo in een grote ruimte bovenop elkaar willen staan, met al dat geduw en getrek, je ziet niets, je hoort niets of teveel. Ik kan me echt niet inleven wat dat betreft. Maar ik ben dan ook anders, denk ik.

[quote]Mssr Renard schreef:
[quote]musicborst schreef:
[quote]Mssr Renard schreef:

Ik ook. Maar als je echt wil kwijlen heb je geen keuze.
Ik erger me ook verschrikkelijk aan van die volgepakte zwetende veehallen, vooral ook het ge-bier, mensen die zich niet kunnen stilhouden, constant foto's nemen, video's opnemen and what not.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:05 uur

geplaatst: vandaag om 05:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.