MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Casartelli (moderator)
De koning is dood, leve de koning!

8,8

King - 9,5

Een krachtig eindschot!

9,1

King 9,5

Mijn favoriet van de band.

10

Machtig nummer, vooral live doet deze het erg goed.

Deze koning krijgt van mij een 10

10

The Old King doet het nog prima! Ook zeker gebaseerd op een aantal keren live gezien te hebben.
Gitaar in de lucht en maar blijven vragen ... How long can you stand?

Maar de hele tekst van dit nummer is ook een pareltje wat zeker een flinke bijdrage levert aan de 10 punten!

How long can you stand
Living under the lens
The kiss of success
The ensuing, all consuming, mess

Dat is mijn herinnering aan dit nummer in ieder geval; samen uiteraard met die muur gemetseld met muziek op het einde

Lang leve de koning - hoera, hoera, hoera

9,8

bonothecat schreef:

Vandaag: King

(embed)

Marillion King

Is het eigenlijk niet gewoon mogelijk/beter om ook youtube-linkjes van de studio-versie te doen, want ik vind de live-opnames niet altijd even goed!

Inhaalslagje:

Real Tears For Sale: 8,1
A Collection: 7,9
Under The Sun: 7
King: 10

SBube schreef:
(quote)

Is het eigenlijk niet gewoon mogelijk/beter om ook youtube-linkjes van de studio-versie te doen, want ik vind de live-opnames niet altijd even goed!
Geen Spotify account? Zo beluister ik de nummers. Werkt voor mij het beste.

Ooooh..... wat.is.dit.subliem !!!!

Echt zo'n song die ik altijd al erg goed vond, en steeds maar beter ben gaan beginnen vinden... En deel dan ook met plezier een vette 10 uit voor King!

King - 10

King : 9.5

Een magistraal slotstuk in het slotnummer.

9,5

Under The Sun: 6
King: 7.5

Under The Sun vind ik voor Marillion begrippen teveel een recht toe recht aan rocker; niet echt interessant. King is zeker niet slecht, maar ik ben iets minder enthousiast dan velen hierboven merk ik...

Under The Sun: 6
King: 8,8

Misschien wel mijn meest favoriete Marillion-nummer van mijn meest favoriete H- album. Ik ben door deze meter Marillion echt aan het herontdekken en herwaarderen. En dan merk je ook dat sommige nummers echt in je muziekgeheugen zitten ook al heb je het al ruim een decennium niet meer geluisterd. En wordt je terug in de tijd gekatapulteerd, zie je jezelf weer op het concert staan en dat gevoel van 'oh yes' herbeleven als 'King' live lage kwam. Heerlijk. Deze toch ook maar eens aan zoonlief laten horen vandaag: 9,8.

Zalig nummer !
King : 9,0

King: 9,5

King: 7,5.

Oei. Ik heb een iets andere mening over King. Op zich best sterk maar veel herhaling van zetten in zowel muziek als zang. Sterk begin waarin vooral het Floydiaanse ‘talking voices’ aspect mooi is. Maar daarna steeds hetzelfde en dan wel in meerdere stijlen maar omdat de basisdeun mij niet raakt komt het niet binnen. Ja, er wordt opgebouwd naar een climax maar ik vind het te gezocht.

6.5

Ik ben hier ook niet zo weg van.

6,3

De laatste 3 stemmen zorgen ervoor dat King geen aanspraak maakt op de eerste plek. Gemiddeld komt het nummer uit op 8,99 en bezet daarmee een 3e plek.

1 The Great Escape (9,16/35)
2 Chelsea Monday (9,01/35)
3 King (8,99/26)
4 The Space (8,88/32)
5 White Russian (8,83/40)
6 Easter (8,82/36)
7 Splintering Heart (8,72/35)

Vandaag: Kayleigh

Kayleigh

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.