MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:

Kayleigh: 8,4
Blijft een uitstekende radiohit wat mij betreft. Mijn kennismaking met Marillion (daar ben ik vast niet de enige in), al duurde het nog vele jaren voordat ik ook kennismaakte met de rest van hun catalogus.

Kayleigh - 8

Ook mijn kennismaking via het radioprogramma Popstation (met Henk Mouwe) op zaterdagmiddag, waarin nieuw verschenen plaatmateriaal werd besproken. Bij het album "Misplaced Childhood" meen ik me vaag te herinneren dat 'Blind Curve' na single 'Kayleigh' werd gedraaid, maar dit op enigerlei wijze overleggen met feiten kan ik overigens niet. Het was wel het startsein van mijn grote liefde voor Marillion. Vanwege dit sentiment valt het cijfer iets hoger uit, nummer in de begintijd stukgedraaid:

8,5

Man, man, man Adam Curry jonguh...

Kijk dat zijn nog eens diepte interviews

Wel ongeveer net zo lang als Fish en dat is ook wat waard

Kayleigh dan...

Prima, niets mis mee

8,2

Casartelli (moderator)
Dit nummer moet ik even opnieuw beluisteren. Kom hier nog op terug.

Ok.

8,0

Voor de albumversie allicht.

Ik heb ff de Curry clip bekeken en ik begon me af te vragen wanneer ik Rothery ooit met een witte gitaar op het podium heb gezien????

Hoewel ik in 1985 wel muziek bezig was (op mijn manier) ben ik dit nummer helemaal misgelopen. Kwam pas in 1987 in contact met deze band en met Kayleigh in 1988 via The Thieving Magpie. Dat was de periode dat ik me echt begon te verdiepen in de band en het verbaasde me dat dit 3 jaar eerder een grote hit was terwijl ik het nooit gehoord had.... Het zal ongetwijfeld wel aan mij hebben gelegen!

Kayleigh 7,7

King: 7

Kayleigh: 9,5

Under the Sun: 7,2
King: 9,5
Kayleigh: 7,3

toen Kayleigh een hit werd herkende ik mijn bandje niet meer. Ik heb daardoor later zelfs Clutching nog een tijd ‘links’ laten liggen. Puur Progsnobisme. Ach ja, ik was 18.

Nog steeds een ruknummer 6

A Collection 7,7
Under the Sun 7,0
King 9,4
Kayleigh 8,5

King: 8,5
Kayleigh: 9,5

Sommigen zullen zeggen, te populair, de eeuwige hit, wellicht te commercieel.
Het zal best. Gewoon een fraaie autobiografische parel.

8.7

Dat enige nummer dat die onverlaten die zich nooit tot het Marillion-geloof bekeerden dan toch kennen....
Ha, dat is dié band;...

Ja, en van zo veel meer parels....
Meer parels schrijf ik, want al ben je het misschien moe-gehoord of is het zogenaamd te commercieel... een parel is ook Kaleigh ! Laten we Wel wezen!

Ook te vaak gehoord... Maar een parel blijft het;..
Eentje die 8 punten oplevert...

Kayleigh - 8

Kayleigh Een beetje te vaak gehoord maar blijft een goed nummer. Dan heb ik het niet over de single versie die de fantastische gitaar solo van Rothery mist.

7,8

Under The Sun 7
King 9,5
Kayleigh 8

Ik loop veel nummers achter, ik ga nog voor een inhaalslag.

The Hollow Man: 8
Real Tears For Sale: 7,5
A Collection: 6,5

Is dit te doen, als ik terug in de tijd ga en nog wat cijfers geef?

King 9.

Ook een van de betere nummers van AOS. Lekker rauw. Hoe tot dan toe Marillion nog nooit hadden gehoord. Vooral Live !!! Wat een intensiteit en wat wordt er hier naar een hoogtepunt toegewerkt zeg.
Verschillende keren live gezien. Altijd weer een feast. Ook een interessante thematiek het nummer. Gaat het over Elvis of Cobain ? Of wellicht over mensen die onder de druk van succes onderuitgaan in het algemeen ?

Kayleigh. Mogelijk een van de eerste nummers die ik (onbewust) wellicht op de radio voorbij hoorde komen. Wel een lekker nummer. Als single een prima te doen dat is duidelijk. Het doet het alleen niet onder voor al het andere vuurwerk. Als zodanig vind ik het 4 min in de set die ook aan wat anders hadden kunnen worden besteed (ook ongeveer 4 min. Ik noem maar wat Just For The Record). Als het dan ook nog eens als toegift wordt ingezet (nu gelukkig niet meer maar in de jaren 90 geregeld) kun je me helemaal wegdragen. Net zo triest als Genesis die I Can't Dance als toegift speelt, Yes, Owner Of A Lonely Heart of Pink Floyd Another Brink In The Wall II. Allemaal stuk voor stuk bands die echt veel interessantere nummers kunnen aandragen als toegift. Het kan daarnaast ook niet anders dan dat voor. bands hier ook geen uitdaging in zit en ze dit alleen maar spelen om het Sky Radio publiek tevreden te houden.

Kayleigh 5

Kayleigh : 8

Kayleigh: 8,5

Kayleigh : 8,0

Scherprechter schreef:
The Hollow Man: 8
Real Tears For Sale: 7,5
A Collection: 6,5

Is dit te doen, als ik terug in de tijd ga en nog wat cijfers geef?

Volgens mij prima ! Geeft bonothecat wel wat extra werk maar hij beslist.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:23 uur

geplaatst: vandaag om 17:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.