MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
El StepperiƱo schreef:
Pek en veren voor je muzieksmaak? Nee, dat doen we hier niet. ...

Helemaal mee eens want dan zou er een ernstig tekort ontstaan aan pek en veren!

Built-in Bastaard Radar : 6

6,3
Helemaal niet zo slecht als hier door enkelen wordt beweerd. Je hoeft het natuurlijk niet mooi te vinden, dat dan weer wel.

Tja, niet zo best

Built-in Bastard Radar : 3

Built-in Bastard Radar - 5,5

Built-in Bastard Radar: 6.5

Gelukkig heeft Marillion zich herpakt en zijn ze niet te lang in deze - niet hun beste - periode blijven hangen...

Built-in Bastard Radar 4

Kayleigh: 9
Built-in Bastard Radar: 6,5

bonothecat schreef:

Als volleerd data-typist heb ik inmiddels 1640 cijfers genoteerd in mijn Marillion excel lijst. Ik zoek op een gegeven moment nog wel iemand die als accountant alles gaat controleren Vince vega mag ik jou daar als professioneel vinker voor uitnodigen?

Uitnodigen mag altijd, maar of ik het doe...volgens mij kan jij dit prima zelf

Vince vega schreef:
(quote)

Uitnodigen mag altijd, maar of ik het doe...volgens mij kan jij dit prima zelf

Dat klinkt niet als een voldoende functiescheiding

SBube schreef:

Easter: 9.5
Hotel Hobbies: 9,5
Grendel 9,0
Interior Lulu: 9.0
Quartz 8.5
The Space 8.3
The Great Escape 8,1
Chelsea Monday 8.1
White Russian: 8.0
A Legacy 8.0
Childhood's End 8,0
Forgotten Sons 8,0
The New Kings: 7,8
Assassing: 7,7
Fantastic Place 7.7
Splintering heart 7.7
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Waiting to happen 7.5
Punch and Judy 7.5
This train is my life 7,5
The fruit of the wild rose 7.5
Cathedral wall 7,0
Sounds that can't be made 7.0
White Feather 6,5
Montréal : 6,5
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
Out of this world 6.0
See it like a baby 6.0
Estonia 5.8
Gazpacho: 5,7
The Answering Machine: 5.5
Half Full Jam 4,5
Drilling Holes 4.0
Asylum Satellite 2,0
It's not your fault 1,0

Ik heb even wat laten liggen, dus hier komt een inhaalrace

Nieuwe beoordelingen:
Genie 6,5
(Dit nummer is mij nooit specifiek opgevallen en ik vind het in het oeuvre van Marillion ook niet speciaal, maar als je het op zich luistert is het toch gewoon een mooie ballade)
Warm Wet Circles 9.8
(Weer heel raar om dit stuk van de trilogie apart te beoordelen, het mooiste stuk van het album is misschien wel de overgang van WWC naar That Time of the Night, lyrisch natuurlijk een ongelooflijk hoogstandje, ik kon me ook wel altijd ontzettend vinden in die metafoor van dat kringetje, dat je bier achterlaat op de toonbank, als ultieme troost! Muzikaal ook zo geweldig, 'Like a mothers kiss on your first broken heart'
The Hollow Man 3,0
(Eéntonig, monotoon, zelfs saai nummer, maar gezien het onderwerp wil het nummer dat misschien ook uitdrukken, dat lukt dan!)
Real tears for sale 7,8
(nog zo'n nummer dat ik nooit op zijn eigen merites beoordeeld heb, en alleen als onderdeel van het album beluisterd heb, maar toch wel sterk, de echte Marillion-variatie zit er wel lekker in, ik edit hem zelfs nog naar een hoger cijfer na nog een beluistering)
A collection 5,0
(Kende ik dit al, tja, niet memorabel, niemendalletje, verwaarloosbaar)
Under the sun 8,0
(Ik vind het wel als ze ook af en toe fijn rocken, dan ben je met dit nummer op de goede plek)
King 7,7
(Mooie opbouw naar de stevige portie, maar ik mis iets om het tot het allerbeste te tellen)
Kayleigh 9,0
(Het blijft een klassieker en is er ooit een mooiere liefdesverklaring met excuses geschreven? Maar ja, ook zo zo vaak gehoord, dat er toch een beetje overkill insluipt, eigenlijk zo'n stiekem pareltje, dat per ongeluk, maar terecht, een enorme hit werd)
Built-in Bastard Radar 8,5
(Geen populair nummer hier dus, ik vond hem wel erg opvallend destijds, lekker ook, ik zie sowieso dat ik hoge beoordelingen voor nummers van Marillion.com geef, goed album gewoon, bij het luisteren hoor ik er zelfs een muzikale gelijkenis met 'Acda en De Munnik - Laat me slapen' stuk in en dan weer gitaren, heb ik al verteld dat ik van gitaren houdt, ik vind het nog steeds een toppertje)

PS als Vince Vega niet wil, wil ik wel een telcheck doen, uiteindelijk!

6 .....bijna zelf vergeten te stemmen

Built-in Bastard Radar wordt niet met pek en veren afgevoerd, maar er mankeert niet veel aan. Plek 46 van 48 voorlopig.

42 Asylum Satellite #1 (6,54/33)
43 Montreal (6,45/36)
44 The Answering Machine (6,22/38)
45 See it Like a Baby (5,52/32)
46 Built-in Bastard Radar (5,33/27)
47 Half Full Jam (5/33)
48 It's Not Your Fault (4,35/34)

Vandaag: Man of a Thousand Faces

Man of a Thousand Faces - YouTube

Man of a Thousand Faces - 7,5

Casartelli (moderator)
In de basis best een mooi liedje, waarvan de singleversie zich destijds nog in enige radio-airplay kon verheugen. Van de laatste minuten op de albumversie wordt het niet beter, maar kom...

7,8

This Strange Engine is bepaald niet het sterkste album van de band, maar dit is wat mij betreft een juweeltje.

9.0

Blijft een leuk liedje, leuk liedje is op zich natuurlijk iets heel anders dan kei-geniale track maar een nette en redelijk ruime voldoende zit er wel in.

7,6

Man of a Thousand Faces: 7,1

Op kerstavond zat ik stiekem te hopen op The Carol Of The Bells.

Maar de spelleider staat in zijn recht, geen Marillion nummer natuurlijk.
Voor de mensen die dit niet wisten hier een prachtige uitvoering van Shchedryk. Een Oekraïense compositie van Mykola Leontovych.

Fijne kerstdagen allemaal!

Yeah Yeah

Ik vind dat einde juist wel lekker los gaan
Past voor mij wel bij dit nummer.

9

Bravejester schreef:
Ik vind dat einde juist wel lekker los gaan
Past voor mij wel bij dit nummer.
Eens, maar wel met mate consumeren, ik rond af op een:

8

8

Built-in Bastard Radar nog een 7

Man of a Thousand Faces: 9

Ook ik vind de climax aan het einde en de opbouw ernaar toe in dit geval juist erg mooi, waar me dit bij King, in tegenstelling tot velen hier niet bijzonder pakte...

Man of a Thousand Faces - 8

Man of a Thousand Faces : 8

Even zowel de studio als de live versie (zo lekker als het publiek het nummer uitbreidt) beluisterd. Een heerlijke tekst met diepgang. Eerste gedeelte van het nummer komt relaxed over. De brug naar de climax is Marillion waardig met een herkenbare touch van de muzikale kracht van de band. De climax is zo mooi met de stemmen opbouw terwijl de muziek zichzelf vergroot. Dan zou ik graag, op het podium, mee willen spelen met welk instrument dan ook. Al geef je me een tamboerijn.

Ja, sterk: 8,5.

Vanavond gaat hier de muzikale sfeer van het huis gevuld worden met het Requiem van Fauré. Traditie in dit Walcherse huis.

Mooie dagen allemaal daar in jullie huizen toegewenst.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:13 uur

geplaatst: vandaag om 03:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.