Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 23 december 2020, 00:40 uur
Scherprechter schreef:
The Hollow Man: 8
Real Tears For Sale: 7,5
A Collection: 6,5
Is dit te doen, als ik terug in de tijd ga en nog wat cijfers geef?
The Hollow Man: 8
Real Tears For Sale: 7,5
A Collection: 6,5
Is dit te doen, als ik terug in de tijd ga en nog wat cijfers geef?
Ik vind het prima!
0
geplaatst: 23 december 2020, 11:45 uur
Kayleigh. Ach ja, uit de tijd dat er ook wel eens goede nummers een hit konden werden. Aan de andere kant denk ik één van de oorzaken dat het daarna snel afgelopen was voor Marillion met Fish, omdat na een eerste echte hit er natuurlijk wel een tweede en derde moet komen. Tenminste als je platenbaas bent. Niettemin een fijn nummer. Ik herinner me een cover van de schoolband tijdens het eindexamenfeest van mijn middelbare school en een optreden van een coverband tijdens mijn introductieweek in Tilburg bij Plato, waar dit nummer ook op de setlist stond. Zo'n nummer dat bij een deel van je jeugd hoort. En wat je ook kan aanzetten in de auto met je vrouw naast je. Alleen om die sentimenten als: 7,5.
1
geplaatst: 23 december 2020, 11:46 uur
Ha top! Komt een heel deel vast (alles tussen Assassing en The Hollow Man haal ik in, ik heb vakantie ;-P)
Gazpacho: 7
Montreal: 8
The New Kings: 9
Hotel Hobbies: 8,5
This Train Is My Life: 8
It's Not Your Fault: 5,5
Out Of This World: 9,5
The Fruit Of The Wild Rose: 7
Splintering Heart: 9,5
The Great Escape: 10!!!
Cathedrall Wall: 7,5
White Feather: 7,5
(ik heb ze allen opnieuw apart beluisterd!)
wordt vervolgd
0
geplaatst: 23 december 2020, 16:32 uur
Scherprechter schreef:
wordt vervolgd
wordt vervolgd
Inhaalslag gemaakt (dagje Marillion, geen straf):
Half Full Jam: 4
Chelsea Monday: 9,5 (The Thieving Magpie versie)
A Legacy: 7
Fantastic Place: 8,5 (van Best.Live)
See It Like A Baby: 6
Estonia: 8 (with Orchestra)
Grendel: 9
Sounds That Can't Be Made: 8,5 (live)
Quartz: 8
The Space: 9,5
Punch and Judy: 7,5
Genie: 7,5
Warm Wet Circles: 9 (single van Best of Both Worlds)
0
geplaatst: 23 december 2020, 16:41 uur
Kayleigh 9,5
Een mooi autobiografisch lied van de zanger Fish.
Een mooi autobiografisch lied van de zanger Fish.
1
geplaatst: 23 december 2020, 17:28 uur
Kayleigh komt de lijst binnen op plek 21. Toch nog met een heel behoorlijk gemiddelde van 7,91
18 Estonia (8,19/32)
19 Grendel (8,17/34)
20 The Hollow Man (8,02/32)
21 Kayleigh (7,91/29)
22 Gazpacho (7,82/36)
23 Tux On (7,71/39)
24 Genie (7,63/32)
Vandaag: Built-in Bastard Radar
Built-in Bastard Radar - YouTube
Als volleerd data-typist heb ik inmiddels 1640 cijfers genoteerd in mijn Marillion excel lijst. Ik zoek op een gegeven moment nog wel iemand die als accountant alles gaat controleren Vince vega mag ik jou daar als professioneel vinker voor uitnodigen?
18 Estonia (8,19/32)
19 Grendel (8,17/34)
20 The Hollow Man (8,02/32)
21 Kayleigh (7,91/29)
22 Gazpacho (7,82/36)
23 Tux On (7,71/39)
24 Genie (7,63/32)
Vandaag: Built-in Bastard Radar
Built-in Bastard Radar - YouTube
Als volleerd data-typist heb ik inmiddels 1640 cijfers genoteerd in mijn Marillion excel lijst. Ik zoek op een gegeven moment nog wel iemand die als accountant alles gaat controleren Vince vega mag ik jou daar als professioneel vinker voor uitnodigen?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 december 2020, 17:30 uur
Dit hoort tot het beroerdste wat de band gemaakt heeft.
3,0
3,0
0
geplaatst: 23 december 2020, 17:46 uur
Ik moet na dit geluisterd te hebben wat voor het eerst in zeker 22 jaar geweest moet zijn direct aan 2 woorden denken....
Misguided Directionless
2
Misguided Directionless
2
1
geplaatst: 23 december 2020, 17:59 uur
Heb je wel de goede naam van de website vigil?
Ik zie nl. dat die domeinnaam in de verkoop staat!
Zolang we het maar niet over het nummer hebben is het goed toch?
Mssr Renard is er niet meer maar er zullen vast anderen opstaan om dit nummer te verdedigen ( en hun scores van 6 tot ?? )
3
geplaatst: 23 december 2020, 18:21 uur
Ja, dit is helaas niet best.
Uit verveling, tijdens het maar weer eens beluisteren ervan, het kruispunt van .com opgezocht
4,3
https://i.ibb.co/1X9YtMy/Knipsel.jpg
Uit verveling, tijdens het maar weer eens beluisteren ervan, het kruispunt van .com opgezocht
4,3
https://i.ibb.co/1X9YtMy/Knipsel.jpg
1
geplaatst: 23 december 2020, 18:21 uur
Built-in Bastard Radar : 5,0
Verdorie hier was Marillion toch effe de pedalen kwijt.
Verdorie hier was Marillion toch effe de pedalen kwijt.
1
geplaatst: 23 december 2020, 18:58 uur
Outlaw104 schreef:
Ja, dit is helaas niet best.
Uit verveling, tijdens het maar weer eens beluisteren ervan, het kruispunt van .com opgezocht
4,3
(afbeelding)
Ja, dit is helaas niet best.
Uit verveling, tijdens het maar weer eens beluisteren ervan, het kruispunt van .com opgezocht
4,3
(afbeelding)
Vorig jaar toen ik voor het laatst in London was een selfie gemaakt op deze plek. Die foto lijkt meer op de hoes dan deze Google foto waar helaas de boom zijn bladeren nog heeft en achterliggende gebouw in de steigers staat.
0
geplaatst: 23 december 2020, 19:45 uur
Built- in Bastard Radar. Bijzonder om hier te lezen dat dit zeer beroerd wordt beoordeeld maar ik lees een weinig terug waarom het zo beroerd wordt gevonden ?
Ik herken wel zeker de herhaling (wederom) die Hogart gebruikt. Dus dat snap ik wel. Muzikaal vind ik het niet zo beroerd. Er worden meerdere experimentele dingen uitgeprobeerd. Soms een beetje Zeppelin-achtig. Leuke speelse intermezzo’s met gitaar en toetsen. En vooral Rothery leeft zich flink uit. Lichtelijk op de Page toer ? Door het outro zelfs goed te pruimen ! Mooi afgesloten met die hoge Yes achtige toetsen.
“Look on the Bright Side”, Boys !
7
Ik herken wel zeker de herhaling (wederom) die Hogart gebruikt. Dus dat snap ik wel. Muzikaal vind ik het niet zo beroerd. Er worden meerdere experimentele dingen uitgeprobeerd. Soms een beetje Zeppelin-achtig. Leuke speelse intermezzo’s met gitaar en toetsen. En vooral Rothery leeft zich flink uit. Lichtelijk op de Page toer ? Door het outro zelfs goed te pruimen ! Mooi afgesloten met die hoge Yes achtige toetsen.
“Look on the Bright Side”, Boys !
7
0
geplaatst: 23 december 2020, 19:56 uur
Bekijft mij ook nauwelijks.
Goede bedoeling ongetwijfeld om er wat straightere rock in te gooien, maar veel indruk maakt het niet.
5.4
Goede bedoeling ongetwijfeld om er wat straightere rock in te gooien, maar veel indruk maakt het niet.
5.4
0
geplaatst: 23 december 2020, 20:20 uur
Ach ja. De Built-In Bastard Radar. Niemendalletje, maar ook niet zo slecht als sommigen hier vinden. 6,3.
1
geplaatst: 23 december 2020, 20:21 uur
Built- in Bastard Radar. Bijzonder om hier te lezen dat dit zeer beroerd wordt beoordeeld maar ik lees een weinig terug waarom het zo beroerd wordt gevonden ?
Wat muziek betreft mag het van mij best experimenteel ( Interior Lulu, The Answering Machine ) maar instrumentaal trek ik dit nummer niet; niet mijn melodie of gitaargeluid wat ik prettig vind. Nummers Deserve en No Such Thing zullen dan b.v. ook hoger scoren dat dit nummer maar Most Toys en The Damage komen dan weer hiet dichtbij dit nummer wat betreft waardering.
Tekst en manier van zingen door h spreken me ook niet aan en het raakt me ook totaal niet op emotioneel niveau ( wat ik juist 1 van de sterkste kanten vind van veel van hun nummers ) .
Wat betreft straightere rock hoor ik dan veel liever nummers als Hooks in You, Cover my Eyes, This Town, Separated Out die allemaal wel een ruime voldoende gaan scoren bij mij.
Ach ja; 10 Marillion liefhebbers en direct 12 meningen over bijna elk nummer!
0
geplaatst: 23 december 2020, 20:30 uur
Wat me dan ook bezig houdt is waar die Bastard Radar dan wel niet ingebouwd is...
Tussen de oren, in de neus of toch dicht bij de plek waar de meeste Bastards vandaan komen dus tussen de ballen?
Progpubliek dus max 35 jaar dus moet kunnen toch dit?
Tussen de oren, in de neus of toch dicht bij de plek waar de meeste Bastards vandaan komen dus tussen de ballen?
Progpubliek dus max 35 jaar dus moet kunnen toch dit?
0
geplaatst: 23 december 2020, 22:00 uur
Eerlijk?
Ik heb het ongelooflijke negativisme tegenover marrilion.com nooit begrepen, evenmin als de lichtjes overdreven adoratie voor Brave. Ben een van de (weinige) fans van marillion.com en het voor vandaag gekozen nummer vind ik redelijke fantastisch. Ja! Nee, ik ben niet getroffen door een of ander virus of andere ziekte, noch ben ik gek(ker) geworden....
Je las het goed!
Bedankt om dit nummer te laten meedingen, Bono The Cat !
Samen met Interior Lulu en Tumbling Down the Years een favoriet van mij op het album..... Built-in Bastard Radar kent een geweldige opbouw en heeft een erg rijk geluid, knap hoe hier geexperimenteerd wordt. Niks mis mee dus wat mij betreft...
En minstens een 7,5 waard maar van mij krijgt ie een 8.
Breng nu maar pek en veren
Built-in Bastard Radar - 8
Ik heb het ongelooflijke negativisme tegenover marrilion.com nooit begrepen, evenmin als de lichtjes overdreven adoratie voor Brave. Ben een van de (weinige) fans van marillion.com en het voor vandaag gekozen nummer vind ik redelijke fantastisch. Ja! Nee, ik ben niet getroffen door een of ander virus of andere ziekte, noch ben ik gek(ker) geworden....
Je las het goed!
Bedankt om dit nummer te laten meedingen, Bono The Cat !
Samen met Interior Lulu en Tumbling Down the Years een favoriet van mij op het album..... Built-in Bastard Radar kent een geweldige opbouw en heeft een erg rijk geluid, knap hoe hier geexperimenteerd wordt. Niks mis mee dus wat mij betreft...
En minstens een 7,5 waard maar van mij krijgt ie een 8.
Breng nu maar pek en veren
Built-in Bastard Radar - 8
1
geplaatst: 23 december 2020, 22:14 uur
Pek en veren voor je muzieksmaak? Nee, dat doen we hier niet. Ieder heeft recht op zijn/haar mening.
Ikzelf kan ook behoorlijk genieten van .com, maar dit nummer is geen grote favoriet van dat album en skip ik eigenlijk het liefst.
Built-In Bastard Radar: 5,3
Ikzelf kan ook behoorlijk genieten van .com, maar dit nummer is geen grote favoriet van dat album en skip ik eigenlijk het liefst.
Built-In Bastard Radar: 5,3
* denotes required fields.