MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Costa del Slough:

4

Costa del Slough - 4,5

Over een brede lijn is er gigantisch genoten van Costa del Slough Niet geheel verrassend komt dit nummer achter in de lijst binnen. Precies op plek 50.

45 The Answering Machine (6,22/38)
46 Built-in Bastard Radar (5,52/32)
47 See it Like a Baby (5,52/32)
48 Half Full Jam (5/33)
49 It's Not Your Fault (4,35/34)
50 Costa del Slough (4,03/20)

Vandaag: Jigsaw

Marillion - Jigsaw - YouTube

Casartelli (moderator)
Een van de nummers van de Kayleigh-verzamelaar die mijn interesse in de band flink aangewakkerd heeft. Met een van Rothery's meer iconische solo's.

9,0

Jigsaw - 10

Fantastisch natuurlijk, ik hoop wel dat dit nummer op de Fugazi box die rond april 2021 uitkomt iets minder schel klinkt.

9,0

Ook een van de betere nummers van Fugazi.

Met wederom een weergaloze solo van Rothery. Leerde dit nummer eigenlijk kennen doordat het op de Thieving Magpie stond, waardoor ik deze versie eigenlijk altijd beter vond. Deze klinkt ook iets krachtiger en rauwer en is (zoals eigenlijk ieder nummer op dat album) schitterend uitgevoerd.

Jigsaw 8

8,5

Mooi!

vigil schreef:
Fantastisch natuurlijk, ik hoop wel dat dit nummer op de Fugazi box die rond april 2021 uitkomt iets minder schel klinkt.

9,0

Is dat al bekend ja ?
Ik vroeg het me al af.
Alsmede welk concert er gaat worden toegevoegd.
Ik vermoed het Sheffield 1984 concert waar 4 nummers van op TheThieving Magpie staan.
Of een van de twee Montreal 1984 concerten waarvan Real To Reel deels is samengesteld.

Jigsaw: 6,6

Jigsaw: 8,5

Jigsaw: 8

Costa del Slough: als losstaand nummer is het niet veel, 4

Jigsaw: 9,0.

Jigsaw: mooi intro waar mij de inval van de lagere stem zeer bevalt.
Het tweede gedeelte is mij het liefst vanaf waar de mineur ingezet wordt.

Ik heb het nummer weleens stuk gedraaid toen een voormalig lief mij plots opzij zette en ik badend in liefdesverdriet op mijn zolderkamer eenzaam en alleen de puzzelstukjes in elkaar probeerde te passen om te begrijpen hoe het zover het had kunnen komen.. .

Ja, vette 9 !

Costa Del Slough : 5,0
Man of a Thousand Faces: 8,5
Jigsaw : 9,3

Costa Del Slough: ik pas, zoals hierboven ook al genoemd zie ik dit niet echt als een volwaardig nummer...
Jigsaw : 8

Ik merk dat de oude nummers mij veel minder doen dan vroeger, uitzonderingen daargelaten. Deze heeft ook niet de tand des tijds helemaal doorstaan vrees ik. Desalniettemin nog alleszins redelijk.

Jigsaw - 7,8

Tekstueel weer erg goed, maar de compositie is voor mij minder aansprekend dan veel andere songs uit de Fish periode.

7.2

Costa Del Slough: 4,5
Jigsaw: 7,2

Gast
geplaatst: vandaag om 21:03 uur

geplaatst: vandaag om 21:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.