MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:

Thankyou Whoever You Are : 6

Thankyou Whoever You Are - 5,8

Thankyou Whoever You Are is ook de strijd aan gegaan met de laagvliegers uit het oeuvre van Marillion. Voorlopig op de 47e plek.

44 Asylum Satellite #1 (6,54/33)
45 Montreal (6,45/36)
46 The Answering Machine (6,22/38)
47 Thankyou Whoever You Are (5,99/25)
48 See it Like a Baby (5,52/32)
49 Built-in Bastard Radar (5,52/32)
50 Half Full Jam (5/33)

Vandaag: The Sky Above The Rain

The Sky Above the Rain - YouTube

Thankyou Whoever You Are: Nummer met een wat zeurderig karakter. Een 4,5

The Skype above The Rain: Hoewel wat te lang een prima nummer. Een 7,8

The Sky Above The Rain - 8,5

Thankyou Whoever You Are: 6
The Sky Above the Rain: 7,3

The Sky Above The Rain: 7,5.

Thankyou Whoever You Are: 7

The Sky Above The Rain: 8

Casartelli (moderator)
Een hoop hoge cijfers. Ik moest deze opnieuw beluisteren en... tja, dat zal bij een volgende gelegenheid wel weer moeten, want hier blijft bij mij dus niks van hangen.

6,3

The Sky Above The Rain: een paar keer herhalend opgezet. Waarom? Wel, ik verloor steeds mijn aandacht. Zit momenteel ook wat meer in de Spotify Nominatie lijst van de Progladder (en die is gruwelijk lang ,) Bruce en nog wat klassiek gedoe.

Maar goed: 6.

Thankyou Whoever You Are : 6,8
The Sky Above The Rain: 7,8

Jigsaw 8,9
Thank You Whoever You Are 7,1 (ik vind het best aardig)
The Sky Above the Rain 8,6 (vind het een hele fijne sfeer hebben)

The Sky Above The Rain 8,9

Costa del Slough - 6,5
Jigsaw - 7,5
Thankyou Whoever You Are - 5,5

Een van de betere nummers van STCBM al vond ik dat in het begin niet en vond ik het een maar zeurderig einde. Maar naar het meer te luisteren ben ik mijn mening tot wel gaan bijstellen. Schitterende opbouw.
Toch wel een meesterwerkje. Ook weer erg fijn uitgevoerd op de laatste CD/ Live BR met ensemble. Heerlijk subtiele laidback solo's van Rothery ook dit nummer. Alsof hij het achterover leunend met zijn ogen dicht inspeelde.

Moet nog even denken aan een solo concert van H. in Dublin waar het halve publiek maar bleef roepen om dit nummer en hij een paar keer in de verleiding kwam, er op een gegeven moment zelfs aan begon en er mee ophield met de opmerking 'this song is too precious'. Jammer, een solo piano versie was vast erg mooi geweest.

The Sky Above The Rain: 9

bonothecat ik zie dat we op 50 nummers zitten. Kunnen we een tussenstand van de hele lijst krijgen ? En dit misschien ook doen met 100, 150, 200, etc. ?

Thankyou Whoever You Are: 7
The Sky Above the Rain: 8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 13:58 uur

geplaatst: vandaag om 13:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.