Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2021, 17:13 uur
Nog maar 17 stemmers voor Go!, dus over de uiteindelijke plaats valt nog niet heel veel te zeggen waarschijnlijk. Maar voorlopig plek 59.
56 The Other Half (6,7/37)
57 Asylum Satellite #1 (6,54/33)
58 Invisible Ink (6,51/27)
59 Go! (6,49/17)
60 Montreal (6,45/36)
61 The Answering Machine (6,22/38)
62 Thankyou Whoever You Are (6,06/34)
Vandaag: Lavender
Lavender - Marillion - YouTube
56 The Other Half (6,7/37)
57 Asylum Satellite #1 (6,54/33)
58 Invisible Ink (6,51/27)
59 Go! (6,49/17)
60 Montreal (6,45/36)
61 The Answering Machine (6,22/38)
62 Thankyou Whoever You Are (6,06/34)
Vandaag: Lavender
Lavender - Marillion - YouTube
0
geplaatst: 21 januari 2021, 18:04 uur
Lavender: 8.5
In het concept van Misplaced Childhood perfect.
In het concept van Misplaced Childhood perfect.
1
geplaatst: 21 januari 2021, 18:29 uur
Sinds twee jaar staat dit liedje prominent in de Top 2000 en dat is fijn. Grote hit voor de band in Engeland (nr 5) in NL deed t helaas niets. Dus gelukkig achteraf nog de nodige waardering.
Nu zit er wel verschil tussen de single- en de albumversie. Vaak is t zo dat de singleversie een kortere versie is ivm airplay in dit geval is dat andersom. De singleversie duurt een minuut langer dan de albumvariant mede door een 2de gitaarsolo.
Maar goed, lang verhaal kort... 9,2!
Nu zit er wel verschil tussen de single- en de albumversie. Vaak is t zo dat de singleversie een kortere versie is ivm airplay in dit geval is dat andersom. De singleversie duurt een minuut langer dan de albumvariant mede door een 2de gitaarsolo.
Maar goed, lang verhaal kort... 9,2!
1
geplaatst: 21 januari 2021, 19:41 uur
vigil schreef:
De singleversie duurt een minuut langer dan de albumvariant mede door een 2de gitaarsolo.
Dit geeft voor mij wel een meerwaarde aan Lavender, het laatste deel is overgenomen van het einde in het Blue Angel gedeelte van Bitter Suite, aangevuld met de tekst "I'm Always Walking In The Park, Always Dreaming Of A Spark, From You"De singleversie duurt een minuut langer dan de albumvariant mede door een 2de gitaarsolo.
Gelukkig draaiden ze 'm ook in deze versie bij de Top 2000.
9,3
0
geplaatst: 21 januari 2021, 20:04 uur
De liveversie heeft mij dit nummer zeker meer doen waarderen.
Go! - 7,8
Lavender is een gouwe ouwe. Past inderdaad prima in het concept.
Lavender - 8
Go! - 7,8
Lavender is een gouwe ouwe. Past inderdaad prima in het concept.
Lavender - 8
1
geplaatst: 21 januari 2021, 22:53 uur
Invisible Ink is zowat het enige nummer waarbij ik begrijp dat niet iedereen gek is op Sounds That Can't Be Made, dat ik op dit nummer na, een redelijk geweldige plaat vind.... Met Invisble Ink als zwakke schakel dus... Wat klinkt H's stem hier lelijk zeg... hoe slecht 'zingt' hij hier plots?!
Auw.... Ouch...
Dat ik wél fan ben van marillion.com, ga ik niet meer opnieuw uitvoerig uit de doeken doen, maar goed. Nu is Go! daarop wel niet niét het sterkste nummer...
Oh.... Lavender doet mee! Tuurlijk krijgt die een hele hoge score...
Maar wat zijn dan die scores, Mark?
Awel, ... ze resultz of ze belzijan zjury are;...
Invisble Ink - 5
Go! - 7
Lavender - 9
Auw.... Ouch...
Dat ik wél fan ben van marillion.com, ga ik niet meer opnieuw uitvoerig uit de doeken doen, maar goed. Nu is Go! daarop wel niet niét het sterkste nummer...
Oh.... Lavender doet mee! Tuurlijk krijgt die een hele hoge score...
Maar wat zijn dan die scores, Mark?
Awel, ... ze resultz of ze belzijan zjury are;...
Invisble Ink - 5
Go! - 7
Lavender - 9
1
geplaatst: 22 januari 2021, 09:06 uur
Altijd veel beter gevonden dan Kayleigh. Jammer dat de single niet meer deed in NL al begrijp ik dat het recent redelijk is rehabiliteert in de Top 2000. Waar dot soort dit lijstjes ook niet goed voor zijn. Ik neem het van jullie aan aangezien ik zo goed als geen radio luister. Al jaren niet meer.
vigil heeft inderdaad gelijk dat de single versie wel beter is (more guitar is always better. Right ?). Werkelijk prachtige (Typische Rothery) langere solo (of zijn het er twee). Als je dan ter vergelijking Lavender Blue luistert. Drums doen me daar minder en het begint ook niet met het mooie toetsen intro al ook hier weer die mooie langere uitgebreide solo aan het einde.
Op het album maakt Lavender een mooie opmaat naar Bitter Suite.
Lavender (single versie) : 8
vigil heeft inderdaad gelijk dat de single versie wel beter is (more guitar is always better. Right ?). Werkelijk prachtige (Typische Rothery) langere solo (of zijn het er twee). Als je dan ter vergelijking Lavender Blue luistert. Drums doen me daar minder en het begint ook niet met het mooie toetsen intro al ook hier weer die mooie langere uitgebreide solo aan het einde.
Op het album maakt Lavender een mooie opmaat naar Bitter Suite.
Lavender (single versie) : 8
1
geplaatst: 22 januari 2021, 09:20 uur
Vreemd, ik heb Lavender lang niet 'echt' gehoord. Dat is het mooie van deze Meter. Op zich kan ik weleens kritiek hebben op de band als ik weer eens 'pom pom pom' hoor. Ook Lavender heeft dat maar ik heb herinneringen aan dit nummer. En dat maakt het voor mij (altijd ) anders. Toch is het nummer ook een gedeelte van een geheel. De piano outro van 'Kayleigh en dan aan het einde het over gaan naar 'Bitter Suite' met die diepe synths bas toon. Rothery bespeelt zijn gitaar hier in Lavender als Hackett. Mooi !
ik dacht vroeger altijd dat Fish "I was walking in the park, dreaming of a shark" zong. Begreep dat toen niet zo.
Lavender: 7.5
Edit: ik luister meteen door en hoor "A Spider..." Marillion Walhalla..
ik dacht vroeger altijd dat Fish "I was walking in the park, dreaming of a shark" zong. Begreep dat toen niet zo.Lavender: 7.5
Edit: ik luister meteen door en hoor "A Spider..." Marillion Walhalla..
1
geplaatst: 22 januari 2021, 09:49 uur
Go: 8
Lavender: 8,5
Ik beoordeel hier altijd mijn favoriete versie. In deze gevallen zijn dat:
Go Live - all one tonight
Lavender - extended single version
Lavender: 8,5
Ik beoordeel hier altijd mijn favoriete versie. In deze gevallen zijn dat:
Go Live - all one tonight
Lavender - extended single version
0
geplaatst: 22 januari 2021, 10:07 uur
Go!: 8
De "All One Tonight"-versie is inderdaad de mooiste!
Lavender: 10
De "All One Tonight"-versie is inderdaad de mooiste!
Lavender: 10
0
geplaatst: 22 januari 2021, 10:10 uur
daniel1974nl schreef:
Altijd veel beter gevonden dan Kayleigh. Jammer dat de single niet meer deed in NL al begrijp ik dat het recent redelijk is rehabiliteert in de Top 2000. Waar dot soort dit lijstjes ook niet goed voor zijn. Ik neem het van jullie aan aangezien ik zo goed als geen radio luister. Al jaren niet meer.
Zo uit mijn hoofd rond de 830ste plek, dat vind ik zeker niet slecht.
1
geplaatst: 22 januari 2021, 11:46 uur
Dat hoofd van jou werkt prima. 823 om precies te zijn namelijk.
Dry Land 7,2
Invisible Ink 5,8
Go! 6,5
Lavender 9,4
0
geplaatst: 22 januari 2021, 13:05 uur
Go!: 8.5
Go! Live at the Royal Albert Hall registratie is idd erg mooi
Waar iedereen meteen met Kayleigh op de proppen komt als je begint over Marillion, is dit nummer wat mij betreft nog een stuk karakteristieker / beter (voor de Fish periode...
)
Go! Live at the Royal Albert Hall registratie is idd erg mooi

Waar iedereen meteen met Kayleigh op de proppen komt als je begint over Marillion, is dit nummer wat mij betreft nog een stuk karakteristieker / beter (voor de Fish periode...
)
0
geplaatst: 22 januari 2021, 17:27 uur
Lavender komt binnen op plek 19. Het aantal stemmen is behoorlijk minder dan de omliggende nummers. Er zullen nog wel wat stemmen nakomen, maar we hebben inmiddels toch wat minder stemmers gemiddeld. Als jullie nog stemmen willen inhalen schroom niet om dit te doen.
16 Runaway (8,58/38)
17 Assassing (8,52/37)
18 Fantastic Place (8,45/36)
19 Lavender (8,44/25)
20 Waiting to Happen (8,4/37)
21 Childhood's End? (8,4/37)
22 Jigsaw (8,28/33)
Vandaag: Beyond You
Beyond You (1999 Remaster) - YouTube
16 Runaway (8,58/38)
17 Assassing (8,52/37)
18 Fantastic Place (8,45/36)