Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2021, 09:24 uur
Lavender - 9,5
Beyond You - 9
Marbles I - 6
Marbles II - 6,5
Marbles III - 7,5
Marbles IV - 6
When I Meet God - 8
Beyond You - 9
Marbles I - 6
Marbles II - 6,5
Marbles III - 7,5
Marbles IV - 6
When I Meet God - 8
0
geplaatst: 25 januari 2021, 09:40 uur
Zo ongelooflijk mooi, deze When I Meet God !
Geen discussie mogelijk een hele vette 9 !!
When I Meet God - 9
Geen discussie mogelijk een hele vette 9 !!
When I Meet God - 9
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2021, 10:26 uur
Nou, ik ga die discussie toch maar even aan dan.
Vroeger, toen ik nog wel enthousiast was over Anoraknophobia vond ik dit nummer altijd een beetje een achterblijvertje. Het album raakte op den duur als geheel wat uit beeld en tegelijkertijd ontving ik signalen dat net dit nummer wel een betrekkelijke klassiekerstatus onder de fans heeft. Een en ander nog versterkt door het moment op een Marillionweekend waar een paar fans op het podium nummers van de band mochten uitbeelden. Een van de deelnemers liep op Steve Rothery af en gaf hem een hand. Inderdaad: When I Meet God. Dat de god in dit nummer een godin is zij hem vergeven.
Ik heb het nummer voor de gelegenheid maar even opnieuw beluisterd. Dat eerste deel is nog heel aardig. Daarna treedt een regelmatig optredend euvel van rond deze tijd in: het nummer duurt veel te lang. Ook hier is volstrekt niet duidelijk wat de laatste 4, nergens heen gaande minuten met de eerste 5 te maken hebben. Dus ik blijf hangen op een vrij zuinig oordeel.
6,5
Vroeger, toen ik nog wel enthousiast was over Anoraknophobia vond ik dit nummer altijd een beetje een achterblijvertje. Het album raakte op den duur als geheel wat uit beeld en tegelijkertijd ontving ik signalen dat net dit nummer wel een betrekkelijke klassiekerstatus onder de fans heeft. Een en ander nog versterkt door het moment op een Marillionweekend waar een paar fans op het podium nummers van de band mochten uitbeelden. Een van de deelnemers liep op Steve Rothery af en gaf hem een hand. Inderdaad: When I Meet God. Dat de god in dit nummer een godin is zij hem vergeven.
Ik heb het nummer voor de gelegenheid maar even opnieuw beluisterd. Dat eerste deel is nog heel aardig. Daarna treedt een regelmatig optredend euvel van rond deze tijd in: het nummer duurt veel te lang. Ook hier is volstrekt niet duidelijk wat de laatste 4, nergens heen gaande minuten met de eerste 5 te maken hebben. Dus ik blijf hangen op een vrij zuinig oordeel.
6,5
0
geplaatst: 25 januari 2021, 11:07 uur
For de geïnteresseerden : Fish: Brexit has destroyed UK artists’ ability to tour in The EU | Louder - loudersound.com
Hij had al een heel epistel op FB gezet maar nu dan ook hier ook.
Zorgwekkend en zeker niet hoopgevend.
Hij had al een heel epistel op FB gezet maar nu dan ook hier ook.
Zorgwekkend en zeker niet hoopgevend.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 11:19 uur
Ik snap dat hele verhaal niet, hoe doen Amerikaanse/Australische bands dat dan, die touren toch ook door Europa zonder lid te zijn van de EU!?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2021, 11:24 uur
Roger Daltrey keek er ook wat anders tegenaan dan Fish. Dat bericht is overigens wel bijna twee jaar oud, dus intussen is er nog een ontwikkeling tussen Britse artiesten en touren in Europa in gekomen...
1
geplaatst: 25 januari 2021, 14:38 uur
Casartelli schreef:
Roger Daltrey keek er ook wat anders tegenaan dan Fish. Dat bericht is overigens wel bijna twee jaar oud, dus intussen is er nog een ontwikkeling tussen Britse artiesten en touren in Europa in gekomen...
Bruce Dickinson, nog zon Brexit advocaat.
Ik vermoed dat Fish er ook meer last van heeft omdat hij in tegenstelling dan lets say Marillion of Steve Hackett omdat zijn voornaamste markt (tourgebied) in Europa ligt waar M. of SH ook naar Amerika, Zuid-Amerika, Japan, etc. gaan en waarschijnlijk meer gewend zijn aan de bureacratische rompslomp.
Des al niet te min blijft het vreemd dat hier geen betere voorzieningen worden getroffen voor een 7.5 Miljard industrie. Gisteren zette Fish ook een behoorlijk vurig betoog op FB, wat er ook niet om loog. Ik hoop voor al deze bands dat dit niet betekent dat ze worden beperkt in wat zoe doen, op wat voor manier dan ook.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2021, 15:10 uur
daniel1974nl schreef:
Ik vermoed dat Fish er ook meer last van heeft omdat hij in tegenstelling dan lets say Marillion of Steve Hackett omdat zijn voornaamste markt (tourgebied) in Europa ligt waar M. of SH ook naar Amerika, Zuid-Amerika, Japan, etc. gaan en waarschijnlijk meer gewend zijn aan de bureacratische rompslomp.
Des al niet te min blijft het vreemd dat hier geen betere voorzieningen worden getroffen voor een 7.5 Miljard industrie. Gisteren zette Fish ook een behoorlijk vurig betoog op FB, wat er ook niet om loog. Ik hoop voor al deze bands dat dit niet betekent dat ze worden beperkt in wat zoe doen, op wat voor manier dan ook.
De soep zal uiteindelijk (post-covid) wel niet zo heet gegeten worden, maar goed, daarvoor zijn dit soort interacties ook nodig. Mocht een Britse artiest inderdaad een apart visum/vergunning/wat-dan-ook moeten aanvragen voor elk Europees land, dan gaat het inderdaad wel wat in de weg zitten dat Europa uit allemaal van die kleine landjes bestaat ivm een VS, Brazilië, etc.Ik vermoed dat Fish er ook meer last van heeft omdat hij in tegenstelling dan lets say Marillion of Steve Hackett omdat zijn voornaamste markt (tourgebied) in Europa ligt waar M. of SH ook naar Amerika, Zuid-Amerika, Japan, etc. gaan en waarschijnlijk meer gewend zijn aan de bureacratische rompslomp.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 17:05 uur
When I Meet God komt voorlopig binnen op plek 34. Ik had persoonlijk een wat hogere positie verwacht, maar misschien gaan de inhaalstemmen het nummer nog wat omhoog helpen in de lijst.
31 The Hollow Man (7,86/33)
32 Gazpacho (7,82/36)
33 The Sky Above The Rain (7,8/31)
34 When I Meet God (7,76/18)
35 Tux On (7,71/39)
36 Real Tears for Sale (7,66/31)
37 Genie (7,59/33)
Vandaag: Faith
Faith - YouTube
31 The Hollow Man (7,86/33)
32 Gazpacho (7,82/36)
33 The Sky Above The Rain (7,8/31)
34 When I Meet God (7,76/18)
35 Tux On (7,71/39)
36 Real Tears for Sale (7,66/31)
37 Genie (7,59/33)
Vandaag: Faith
Faith - YouTube
1
geplaatst: 25 januari 2021, 18:52 uur
2,9
Mijn Faith in Marillion begin ik door deze ladder ook een klein beetje te verliezen.... Gelukkig weet ik dat er een prachtige finale aan zit te komen met al die mooie nummers die nog komen gaan
Gelukkig maar want ik heb al zo´n grote negatieve score opgebouwd ten opzichte van de gemiddelde score per nummer dat dit niet snel meer wordt goedgemaakt
Mijn Faith in Marillion begin ik door deze ladder ook een klein beetje te verliezen.... Gelukkig weet ik dat er een prachtige finale aan zit te komen met al die mooie nummers die nog komen gaan

Gelukkig maar want ik heb al zo´n grote negatieve score opgebouwd ten opzichte van de gemiddelde score per nummer dat dit niet snel meer wordt goedgemaakt

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2021, 19:18 uur
Soms sluit Marillion een briljant album briljant af. Soms weten ze een overigens toch erg sterk album wat minder goed af te maken. Wat al niet veel was, wordt eigenlijk nooit aan het einde gered (uitzondering Happiness Is the Road moest op dit punt nog gemaakt worden).
Tja, de afsluiter van zwakke broeder Somewhere Else dus. Mijn god, wat saai...
4,5
Tja, de afsluiter van zwakke broeder Somewhere Else dus. Mijn god, wat saai...
4,5
0
geplaatst: 25 januari 2021, 19:38 uur
When I Meet God: 7.5
Faith: 6
When I Meet God: 1e deel is best wel mooi, maar ik vind het 2e gedeelte een stuk minder waardoor de waardering voor het nummer als geheel lager uitvalt...
Faith doet me niet zoveel eerlijk gezegd.
Faith: 6
When I Meet God: 1e deel is best wel mooi, maar ik vind het 2e gedeelte een stuk minder waardoor de waardering voor het nummer als geheel lager uitvalt...
Faith doet me niet zoveel eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 19:55 uur
Mijn oordeel valt toch wat positiever uit. Mooi klein gehouden en ik vind de melancholie geslaagd.
7.6
7.6
1
geplaatst: 25 januari 2021, 22:16 uur
Somewhere Else is echt wel het allerzwakste broertje van Marillion. Een bijzonder flauw en ronduit saai plaatje. En wat zou ik graag schrijven dat het an sich nog wel een prima popplaat is. Maar dat is het eigenlijk ook niet...
Faith redt de meubelen niet en verdrinkt in saaiheid en meligheid.
Spijtig!
Gelukkig heeft de band zich nadien nog flink weten te herpakken (oef).
Faith - 3,5
Faith redt de meubelen niet en verdrinkt in saaiheid en meligheid.
Spijtig!
Gelukkig heeft de band zich nadien nog flink weten te herpakken (oef).
Faith - 3,5
0
geplaatst: 26 januari 2021, 06:18 uur
Faith. Zeurderig nummer die ik meestal oversla als ik heel soms somewhere Else draai.
Faith: 4
Faith: 4
* denotes required fields.