MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:

Faith: 5
When I Meet God: 8

Marbles I: 8
Marbles II: 7,5
Marbles III: 8,5
Marbles IV: 7,5
When I Meet God: 9,5
Faith: 7

Marbles I: 7
Marbles II: 7
Marbles III: 7,5
Marbles IV: 7

When I Meet God: 7,6

Faith: 7,2

When I Meet God : 7,8
Faith : 7,0

Faith: 6

Clownvis schreef:
Faith. Zeurderig nummer die ik meestal oversla als ik heel soms somewhere Else draai.

Faith: 4

Ik sla meestal héél Somewhere Else over :-p

Eigenlijk legt bijna het hele album zich zelf uit.....

The Other Half gaat over de muziek die ze allemaal niet schreven voor dit album ( of hiervoor niet goed genoeg bevonden ( the horror, the horror ).
Doelgroep zijn eigenlijk de baby's die nog niet verwend zijn met meerdere briljante albums.
Het brengt je zeker Somewhere Else maar daar wil je niet zijn en het laat een grote Wound achter in je ziel.

En een Voice from the Past herken ik hier ook zelden in helaas Geen wonder dat vele gelovigen denken dat dit The Last Century voor deze mannen wordt ( niet zo vreemd overigens gezien hun leeftijd ) En dat ze Thank You Whoever You are tegen ons kopers hiervan zeggen is wel erg aardig

Voor mij No Such Thing als Faith, alleen objectieve beoordeling van de nieuwe Tien Geboden ( liedjes ).

PS: de geboden vanaf SE t/m TW smaken mij goed als geslaagd experiment of als gewoon een prima emotioneel gebod en kunnen rekenen op een ( ruime ) voldoende !

Maar niet zoals Most Toys die de heren gemaakt hebben; daarvoor lag de lat te hoog en deze was dan ook voor deze ladder al veilig opgeborgen uit het zicht!

Faith wordt netjes afgeserveerd naar de onderste regionen van deze meter. Plek 71. Voor de moeite zullen we maar zeggen:

68 Marbles II (6,11/25)
69 Thankyou Whoever You Are (6,06/34)
70 The Damage (5,96/30)
71 Faith (5,8/25)
72 Built-in Bastard Radar (5,52/32)
73 See it Like a Baby (5,52/32)
74 Half Full Jam (5/33)

Vandaag: The King of Sunset Town

The King of Sunset Town (1997 Remaster) - YouTube

Het eerste nummer wat ik in 1989 met Hogarth luisterde in de platenzaak de Put in Leeuwarden. Wat was ik teleurgesteld. Het is naderhand vrij snel goed gekomen.

9

bonothecat schreef:
Het eerste nummer wat ik in 1989 met Hogarth luisterde in de platenzaak de Put in Leeuwarden. Wat was ik teleurgesteld. Het is naderhand vrij snel goed gekomen.

9

Pure nostalgie: old-skool sneupen op zoek naar nieuwe muziek in de Put yn Ljouwert...

Dry Land - 7,5
Invisible Ink - 5
Sowieso maar een matige plaat

Go! - 8,5
Lavender - 7,5
Beyond You - 8,5
Marbles I - 6,5
Marbles II - 6,5
Marbles III - 6,5
Marbles IV - 6,5
Het is goed, ik geef ze gewoon allemaal dezelfde score. Per stuk allemaal fraaie schetsen met leuke ideeën, maar echte complete liedjes zijn het natuurlijk niet. Komt de allerbeste allerbeste MarblesMarbles ook nog langs deze meter?

When I Meet God - 9
Deels ook zo'n hoog cijfer door deze fenomenale live-uitvoering. Hogarth die het af en toe bijna niet meer door de tranen heen lijkt te kunnen zingen, nog een extra schitterende afsluitende gitaarsolo

Faith - 6
The King Of Sunset Town - 9

the king of Sunset town: 7,5

bonothecat schreef:

9

Dat moet inderdaad een mooie herinnering zijn om dit nummer samen met H in een platenzaak in Leeuwarden te luisteren... Vraag is natuurlijk waarom H(ij) daar toen ook aanwezig was.... Wilde hij zijn grootste Nederlandse fan zo graag ontmoeten?

9,5

And everyone assembled here
Remembers how it used to be
Before the 27th came
This place will never be the same

The King of Sunset Town : 8

King of Sunset Town

9

Casartelli (moderator)
Stiekem wel een van de betere nummers op een toch al niet misselijk album

9,0

bonothecat schreef:
ProGNerD schreef:
Pure nostalgie: old-skool sneupen op zoek naar nieuwe muziek in de Put yn Ljouwert...
Met Wobbe, Harry en die andere iets jongere gast, waarvan ik de naam vergeten ben. En daarna schuin over steken op de Wirdumerdyk naar Sound & Vision om nog iets "obscuurs" te ontdekken.

Oh ja cijfer... King of Sunset Town

8,5

The King of Sunset Town - 9

The King Of Sunset Town - 8.5

Bravejester schreef:
(quote)

Dat moet inderdaad een mooie herinnering zijn om dit nummer samen met H in een platenzaak in Leeuwarden te luisteren... Vraag is natuurlijk waarom H(ij) daar toen ook aanwezig was.... Wilde hij zijn grootste Nederlandse fan zo graag ontmoeten?

Het was de eerste keer dat ik een album luisterde met H als zanger. Dus de anekdote is iets minder spectaculair.

9,5

Pure nostalgie voor mij dit album en zeker dit nummer. Tijdens mijn krantewijkje 's morgens vroeg eind jaren 80 heel vaak dit album gedraaid op mijn walkman en dan iedere keer met dit nummer beginnen.

The King Of Sunset Town: 9,5

King of Sunset Town 8,5

Casartelli (moderator)
bonothecat schreef:
Het was de eerste keer dat ik een album luisterde met H als zanger. Dus de anekdote is iets minder spectaculair.
Ik heb dit vast al eerder gememoreerd, maar H en Pete Trewavas waren wel lijfelijk aanwezig toen ik Somewhere Else voor het eerst hoorde. Heeft uiteindelijk ook niet geholpen.

The King Of Sunset Town: 9,5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.