Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2021, 13:28 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ik heb dit vast al eerder gememoreerd, maar H en Pete Trewavas waren wel lijfelijk aanwezig toen ik Somewhere Else voor het eerst hoorde. Heeft uiteindelijk ook niet geholpen. Het is mij een onbekend verhaal. De hieruit voortvloeiende hint begrijp je wel.

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 januari 2021, 13:59 uur
Ah... nouja, in mijn recensentenverleden mocht ik de releaseparty van Somewhere Else bijwonen. Misschien voelde ik me toch wat in de watten gelegd, want de daaruit voortvloeiende bespreking is toch wel gunstiger dan wat ik er nu nog over op zou schrijven.
0
geplaatst: 27 januari 2021, 15:23 uur
Zoals voor zovelen inderdaad het eerste nummer dat ik hoorde met H. Ik vond het destijds een erg mooi nummer. Nu gaat mijn voorkeur eerder uit naar Season's End, Berlin en After Me. Mensen en voorkeuren veranderen.
The King Of Sunset Town : 8
The King Of Sunset Town : 8
0
geplaatst: 27 januari 2021, 17:37 uur
De King of Sunset Town is inmiddels door 22 deelnemers beoordeeld. Uiteraard komt het nummer daarmee voorlopig binnen op plek 22 
19 Lavender (8,43/31)
20 Waiting to Happen (8,4/37)
21 Childhood's End? (8,4/37)
22 King of Sunset Town (8,33/22)
23 Jigsaw (8,28/33)
24 Beyond You (8,28/28)
25 White Paper (8,21/30)
Vandaag: Bridge en Living With the Big Lie. Graag beide nummers individueel beoordelen
Marillion - Bridge - YouTube
Marillion - Living With The Big Lie - YouTube

19 Lavender (8,43/31)
20 Waiting to Happen (8,4/37)
21 Childhood's End? (8,4/37)
22 King of Sunset Town (8,33/22)
23 Jigsaw (8,28/33)
24 Beyond You (8,28/28)
25 White Paper (8,21/30)
Vandaag: Bridge en Living With the Big Lie. Graag beide nummers individueel beoordelen
Marillion - Bridge - YouTube
Marillion - Living With The Big Lie - YouTube
0
geplaatst: 27 januari 2021, 18:18 uur
Bridge is best lastig te beoordelen.... Ook al duurt het bijna 3 minuten het is toch heel duidelijk een intro in het verhaal en daarmee in het album.
Maar ik had in ieder geval direct het gevoel bij de 1e luisterbeurt dat een heel speciaal album zou volgen
Living With The Big Lie is altijd 1 van mijn 3 favorieten geweest op dit album dus het cijfer daarvoor stond al vast vanaf het begin van deze ladder!
Bridge 8,9
Living With The Big Lie 10
Maar ik had in ieder geval direct het gevoel bij de 1e luisterbeurt dat een heel speciaal album zou volgen

Living With The Big Lie is altijd 1 van mijn 3 favorieten geweest op dit album dus het cijfer daarvoor stond al vast vanaf het begin van deze ladder!
Bridge 8,9
Living With The Big Lie 10
1
geplaatst: 27 januari 2021, 19:15 uur
Hoog tijd om bij te werken:
Beyond You 9,3
Marbles I 7,0
Marbles II 6,7
Marbles III 7,2
Marbles IV 6,5
When I Meet God 8,5
Faith 6,2
The King of Sunset Town 8,7
Bridge 8,4
Living with the Big Lie 9,8
Beyond You 9,3
Marbles I 7,0
Marbles II 6,7
Marbles III 7,2
Marbles IV 6,5
When I Meet God 8,5
Faith 6,2
The King of Sunset Town 8,7
Bridge 8,4
Living with the Big Lie 9,8
0
geplaatst: 27 januari 2021, 19:16 uur
The King of Sunset Town: 8
Bridge 8.5
Living with the Big Lie: 9
Brave blijft een geweldig album !
Bridge 8.5
Living with the Big Lie: 9
Brave blijft een geweldig album !
0
geplaatst: 27 januari 2021, 20:21 uur
Brave, wat mij betreft nog steeds het beste album van Marillion (ook als ik de Fish periode meereken).
Sterker nog, staat al jaren op nummer 1 in mijn top 10 album lijst.
Bridge, als intro geweldig. Geeft meteen de ernst van her album weer 9
Living with the Big Lie: Een 9,5
Brave als geheel een dikke 10+ (maar, ik weet het maar wil het toch nog even zeggen, daar gaat het hier nu niet over
)
Sterker nog, staat al jaren op nummer 1 in mijn top 10 album lijst.
Bridge, als intro geweldig. Geeft meteen de ernst van her album weer 9
Living with the Big Lie: Een 9,5
Brave als geheel een dikke 10+ (maar, ik weet het maar wil het toch nog even zeggen, daar gaat het hier nu niet over
)
0
geplaatst: 27 januari 2021, 20:29 uur
Wow wat gaat het plots hard zeg, sta ik opeens drie nummers achter....
The King of Sunset Town - 8,5
Bridge - 5
Living With The Big Lie - 7
The King of Sunset Town - 8,5
Bridge - 5
Living With The Big Lie - 7
0
geplaatst: 27 januari 2021, 20:38 uur
Overigens opmerkelijk dat 4 deelnemers.aan dit topic voetstappen hebben liggen bij de put in Leeuwarden. Naast Prognerd, outlaw104 en ondergetekende weet ik ook dat MontyBruce daar zijn zakgeld en eerste geld van baantjes heeft uitgegeven.
0
geplaatst: 27 januari 2021, 20:45 uur
bonothecat schreef:
Overigens opmerkelijk dat 4 deelnemers.aan dit topic voetstappen hebben liggen bij de put in Leeuwarden. Naast Prognerd, outlaw104 en ondergetekende weet ik ook dat MontyBruce daar zijn zakgeld en eerste geld van baantjes heeft uitgegeven.
Een oorzakelijk verband tussen goede muzikale smaak en onze gezamenlijke Friese roots gaat misschien wat ver, maar een correlatie is er op z'n minst. Al was ik destijds nog niet zo into prog(metal); maar dat is gelukkig met de jaren nog goed gekomen...

3
geplaatst: 27 januari 2021, 20:53 uur
ProGNerD schreef:
Een oorzakelijk verband tussen goede muzikale smaak en onze gezamenlijke Friese roots gaat misschien wat ver, maar een correlatie is er op z'n minst. Al was ik destijds nog niet zo into prog(metal); maar dat is gelukkig met de jaren nog goed gekomen...
(quote)
Ik zie mogelijkheden voor een Reboelje-meter

0
geplaatst: 27 januari 2021, 21:05 uur
Vanuit de regio (stad) waar ik inmiddels het grootste deel van m'n leven slijt, promoot ik tegenwoordig andere lokale kwaliteit, zoals bijv: Fleetburner - Fleetburner

0
geplaatst: 27 januari 2021, 21:52 uur
ProGNerD schreef:
Vanuit de regio (stad) waar ik inmiddels het grootste deel van m'n leven slijt, promoot ik tegenwoordig andere lokale kwaliteit, zoals bijv: Fleetburner - Fleetburner
(quote)
Zeker een band die zijn eigen weg volgt met veel verschillende stijlen! Nu een 3-tal nummers geluisterd ( The Passenger, Below the Waves en The Beach ) en daarvan vond ik The Beach nog het meeste aansprekende nummer.. Rustig gewisseld met stevig en een bepaalde Oosterse sfeer erin. Moeilijk te vergelijken met andere bands die ik ken wat op zich goed is!
0
geplaatst: 27 januari 2021, 22:08 uur
Marbles I 6,5
Marbles II 6
Marbles III 6,5
Marbles IV 6
Bridge 7
Living with the Big Lie 8,5
Marbles II 6
Marbles III 6,5
Marbles IV 6
Bridge 7