MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:

House: 7,3
Thunder Fly: 6,5
Angelina: 7,0

8

Saai of dromerig? Bij Angelina is het gelukkig meer dromerig met prima zang en een mooi bijpassend dromerig gitaargeluid!

Slainte Math 8,5
House : 6,9
Thunder Fly: 7,2
Angelina: 8,4

Casartelli schreef:
(quote)
Nou veroorloofde Hogarth zich met het klimmen der jaren steeds wildere vocale uitstapjes, maar deze was toch juist nogal conventioneel? Of was dat juist het probleem?

Goh, misschien stoorde het met gewoon meer omdat dit zo'n saai nummer is ook? :-p

Angelina : 8

Angelina: 8

OK, er staan betere op het topalbum Marbles, maar prima nummer...

"Don't touch that dial
Don't go to bed
Don't read a book
Call up instead
"

Wat een ongelooflijk mooi nummer, deze Angelina, ook misschien niet het aller allermooiste op Marbles, maar wel héél erg mooi hoor.... Iemand schreef dromerig of saai?
Zeker niet saai, dromerig? Jawel !

Dit verdient toch een dikke 8 hoor...

Angelina - 8

Redelijk nummer maar een beetje saai.

Angelina een 7

Angelina: 6,5.

Hmm, al 9 uur niets meer hier.... Niet zo'n goed teken; ook niet lijkt me om het aantal stemmers op peil te houden.

Alles ok bonothecat ?

Angelina: 7,5

Angelina: 7,5

Door verhuizing de laatste tijd niet heel up-to-date bij deze meter en de progladder.... Ga weer proberen om mijn leven te beteren.... Dan helpt het overigens niet om juist bij dit nummer weer aan te sluiten. Ik herkende de titel, maar ik kon me er niks van herinneren. Bij vrijwel elk Marillion nummer dat ik lang niet gehoord had, was er na een halve minuut herkenning en ook vaak een goed gevoel.... Deze deed niks. Ik herkende het nummer niet, ook niet na vijf minuten. Er is na al die jaren geen noot van blijven hangen. Dus voor mij komt dit echt niet verder dan de categorie Marillion-muzak: 4

Bravejester schreef:
Hmm, al 9 uur niets meer hier.... Niet zo'n goed teken; ook niet lijkt me om het aantal stemmers op peil te houden.

Alles ok bonothecat ?

Morgen een nieuw nummer

Angelina haalt behoorlijk goede cijfers, het resulteert echter maar in een voorlopig 47e plek.

44 Market Square Heroes (7,57/30)
45 Happiness is the Road (7,47/33)
46 Dry Land (7,45/33)
47 Angelina (7,43/27)
48 Sounds That Can't Be Made (7,39/34)
49 One Fine Day (7,38/31)
50 White Feather (7,34/35)

Omdat jullie gisteren geen nummer hebben gehad, vandaag een extra lang nummer: Gaza

Gaza - YouTube

Geweldig nummer, afgelopen jaar een van mijn meest gedraaide Marillion nummers.

9,5

Boring, en veel te lang:

4

Wat meesterdch dus heeft bij Angelina, heb ik bij dit nummer.

Ik ben wat milder dan JM, maar heb ook wel wat moeite met de lengte van Gaza

6,5

Gaza: 5.5.

Weet nog dat het nummer uitkwam op You Tube als soort van forerunner naar de release van STCBM. Het duurde een lange tijd voordat ik het trok, maar verschillende live versies (inmiddels al een stuk of 6) brachten daar wel verbetering in want het nummer klinkt daar vaak veel rauwer wat de sfeer en de relatie tot het donkere onderwerp ten goede komt omdat de woede er meer vanaf spat. De St. Davis versie (met orkestrale arrangementen) is ook erg goed. De opname ook. Daarbij.

Nu vind ik het eerste deel van het nummer veel te chaotisch en rommelig maar vind het tweede deel fenomenaal en al maakt dat veel goed, het maakt niet alles goed.

Daarvoor toch een lager cijfer.

Gaza : 8

Casartelli (moderator)
Ik ben er nog maar eens voor gaan zitten. Marillion sneed natuurlijk wel eens vaker maatschappelijke onderwerpen aan, maar Gaza was toch wel van een andere orde dan we van ze gewend zijn. Of is dat toch meer dat een bepaalde categorie mensen ineens gespitst zijn zodra het over de situatie in Israël/Palestina gaat?

Ik vind dit wel een intrigerend nummer. De term 'chaotisch' valt hierboven en waar ik sommige Marillionnummers erom afserveer, kan ik het hier hebben. Sterker: de eerste helft is behoorlijk goed. In het laatste stuk raak ik met name muzikaal de aandacht wel weer wat kwijt.

Al met al toch wel het prijsnummer van Sounds That Can't Be Made.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 21:03 uur

geplaatst: vandaag om 21:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.