MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
10

Ik antwoord vigil met de harten aas

En ik hoor hem al zachtjes schreeuwen.... USE ME INSTEAD !!

Eerste keer dat ik goed deel van dit nummer hoorde was met de Marouatte Jam, de B-kant van The Great Escape. Toen al onder de indruk van het nummer, maar op het album nog beter.

De eerste keer dat ik Brave hoorde vond ik de rest maar niets. Het raakte mij niet om een of andere reden. Ik vond het kil en afstandelijk. Maar de uitzondering was Goodbye To All That. Na AOS op Made Again zijn vooral zijn vooral The Opium Den en The Slide ontzettend mooi en ging met terugwerkende kracht naar Brave, al was deze live versie lang de versie die mijn voorkeur genoot. Iets rauwer en iets minder gepolijst.

Nu zou ik zeggen luister de Steven Wilson remix in surround (waar het ook een nummer is van 12:28 min). Heerlijk zwevend keyboard werk dat volledig 360 graden je huiskamer doorweeft en dan die bas via de sub, de warmte die daarmee wordt gegenereerd en dan die effecten, die hakkelende gitaar die met 7.55 min. inkomt. Wat een nummer.

Wordt tegenwoordig nog zelden compleet live gespeeld. Gelukkig heb ik het wel live gezien.

Derde op een rij.

Goodbye To All That :10

Nou, ik doe mee en op naar de nummer 1

Goodbye to all that: 10

4 Tienen op een rij! ( ik denk harten, ruiten, schoppen en klaver ) Pas maar op, straks valt bonothecat nog uit zijn bed of stoel... En dat kan hij er echt niet bij hebben.

Hoe gaat het overigens met je herstel bonothecat ? Zo te zien aan de stroom van nummers om te beoordelen duidelijk aan de beterende hand!

bonothecat schreef:
Beaujolais Day zal naar verwachting niet de top 100 halen, maar eindigt zeker hoger dan een aantal echt reguliere songs.

Ik schat zo ongeveer rond plaats 80 dus op het einde kansloos lijkt me om de top 100 te halen.
Maar zeker niet slecht voor een demo!

Goodbye to all that: 8,2

Zeker bij The Opium Den en The Slide hou ik het niet droog.

Love wastes us together
Love holds us together
Love folds us together
Flowers

Een hele grote bos welteverstaan:

10

Goodbye to All That - 10

Goodbye to all that: 8

Goodbye To All That: 9

Na nog een keertje aandachtig luisteren verhoogd naar een 9. Enigszins verbaasd over de vele 10-en hier; ik ben het nl. eens met de Scherprechter t.a.v. de Brave context...

Goodbye To All That: 10

Zwaai zwaai , 10

8 10'en al. Gaat mooi
Potentiële nieuwe nummer 1 of wat ?

Goodbye To All That: 9,5

Prachtige muziek en 1 van de mooiste van Marillion. Daarmee behorend tot de mooiste muziek ooit gemaakt.

Als los nummer, buiten de Brave context, is de opbouw niet zo perfect als sommige andere Marillion nummers, die een 10 krijgen en me nog meer beroeren.

GTOT: 8,0.

Goodbye to All That: 8

Bravejester schreef:
4 Tienen op een rij! ( ik denk harten, ruiten, schoppen en klaver ) Pas maar op, straks valt bonothecat nog uit zijn bed of stoel... En dat kan hij er echt niet bij hebben.

Hoe gaat het overigens met je herstel bonothecat ? Zo te zien aan de stroom van nummers om te beoordelen duidelijk aan de beterende hand!

Bonothecat loopt inmiddels rond met loopgips. Nog een weekje gips, en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Simon77 schreef:
Goodbye to All That: 8

8tje idd...lekker nummertje hoor. Die 10-en regen tho Wel leuk dat iedereen zo enthousiast is, haha.

8

Goodbye to All That: 7

Goodbye to all that gaat hoog binnenkomen, maar hoe hoog is nog de vraag.

Voor vandaag staat op het Marillion-menu: Especially True.

Tja, deze moest ik even opzoeken...

Aardige B kantje, tenminste B Sides Themselves zou er niet beter op worden zeg maar.

5,8

Casartelli (moderator)
Goodbye to All That

Heb voor de gelegenheid de Steven Wilson remix maar even opgezet. Dat er bij Brave geluidstechnisch nog wel wat verbetering te boeken was ten opzichte van de eerste cd-versie, was natuurlijk wel evident en hier lijkt dat wel een succes. Als liedje is dit natuurlijk weer een wat vreemde collage, maar vrijwel alles in die collage is (erg) mooi, dus laat ik daar niet te veel over zeuren.

9,3

Especially True

Deze frisse klanken op het bijna-eind van Happiness Is the Road scoorden een van mijn 4 blauwe sterren aldaar. Er zijn genoeg Marillionalbums waar Especially True dat niet zou halen, bijvoorbeeld omdat het gemiddelde nummer daar toch een wat overtuigender refrein heeft of omdat de instrumentale break niet ook meteen het einde is, maar toch...

7,5

Goodbye To AllThat: Ik ben pas méé vanaf de vijfde minuut, daarvoor niet zo'n fan van H's vocals. Gelukkig luistert een mens dan toch verder. Deze track heb ik vandaag herontdekt én heropewaardeerd, was van plan een krappe 7 te geven maar het moet minstens een 8 worden, toch?

Vanaf die 5de minuut is het op instrumentaal vlak en een pak later vocaal vlak wel een heus muzikaal feest, dat moet absoluut gezegd. En als je het geheel bekijkt is dit toch wel erg mooi hoor...
Een 8, of zal ik er nog een halfje bij doen?
Wel ja.

Goodbye To All That - 8,5

Especially True. Het heeft wat van de Beatles, het klinkt erg goed, het is een mooi nummer, geen wereld nummer, maar toch.... mooi sfeertje ook.... Wat rommelig naar het einde toe, wel lekker scheurende gitaren.. Tich goed voor een 7.

Especially True - 7

Gast
geplaatst: vandaag om 09:22 uur

geplaatst: vandaag om 09:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.