Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
geplaatst: 26 februari 2021, 08:16 uur
Especially True: 7.5
Ik sluit me aan bij c-moon, maar geef een ½ puntje meer vanwege het - voor Marillion begrippen - wat a-typische, maar goed uitpakkende "scheurende gitaarwerk" van Steve R.
Alhoewel het er in mijn prog(metal) boekje nog heel wat ruiger aan toe gaat bij echt scheurende gitaren...
Ik sluit me aan bij c-moon, maar geef een ½ puntje meer vanwege het - voor Marillion begrippen - wat a-typische, maar goed uitpakkende "scheurende gitaarwerk" van Steve R.
Alhoewel het er in mijn prog(metal) boekje nog heel wat ruiger aan toe gaat bij echt scheurende gitaren...

0
geplaatst: 26 februari 2021, 16:40 uur
Beaujolais Day: 7,3
Goodbye To All That: 9,6
Especially True: 7,8
Goodbye To All That: 9,6
Especially True: 7,8
0
geplaatst: 26 februari 2021, 18:37 uur
Sorry Marillion liefhebbers, maar de voorbije week geen tijd gehad.
Maar hier een kleine inhaalbeweging :
A State of Mind : 6,7 Mmm Onbekend, redelijk poppy
An Accidental Man : 7,2
El Dorado : 9,5 Fenomenaal nummer !
Charting the Single : 8,0
Born To Run : 7,3
Beaujolais Day : 7,5
Goodbye to All That : 8,7
Especially True : 7,0
Maar hier een kleine inhaalbeweging :
A State of Mind : 6,7 Mmm Onbekend, redelijk poppy
An Accidental Man : 7,2
El Dorado : 9,5 Fenomenaal nummer !
Charting the Single : 8,0
Born To Run : 7,3
Beaujolais Day : 7,5
Goodbye to All That : 8,7
Especially True : 7,0
0
geplaatst: 26 februari 2021, 21:41 uur
Especially True doet het minder slecht dan dat ik had verwacht. Ergens in het weekend ga ik de cijfers weer bijwerken.
Vandaag een favoriet liedje van mijzelf : After Me
0
geplaatst: 26 februari 2021, 21:49 uur
Een mooi redelijk klein liedje, een beetje verstopt op Seasons End maar daarom niet minder mooi. Wel heb ik hier (en dat heb ik verder nauwelijks bij Marillion) dat het muzikaal wat gedateerd klinkt. Maar goed een mooie voldoende is gewoon op zijn plaats hoor.
7,6
7,6
0
geplaatst: 26 februari 2021, 22:57 uur
Een van de minder bekende en opvallende juweeltjes van Seasons End, die tussen al het andere moois maar zo in de marge kan wegballen maar mis hem niet want hij is oh zo mooi. Geweldige solo ook aan het einde om het nog even compleet te maken.
After Me : 8
After Me : 8
0
geplaatst: 27 februari 2021, 09:50 uur
Even weer bijwerken:
Goodbye to All That : mooi nummer, zeker in het dynamische deel - 8,5
Especially True: voor mij onbekend, maar beviel me wel. Zeker in de live uitvoering die ik luisterde - 7,5
Goodbye to All That : mooi nummer, zeker in het dynamische deel - 8,5
Especially True: voor mij onbekend, maar beviel me wel. Zeker in de live uitvoering die ik luisterde - 7,5
0
geplaatst: 27 februari 2021, 11:09 uur
After me: 9
So if you ever decide that you have to escape
And travel the world, and you can't find a place
Well, you could wind up believing
That paradise is nothing more than a feeling
So if you ever decide that you have to escape
And travel the world, and you can't find a place
Well, you could wind up believing
That paradise is nothing more than a feeling
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 februari 2021, 11:10 uur
bonothecat schreef:
En dat wordt dan een 8? Ik dacht dat ik streng was.Vandaag een favoriet liedje van mijzelf : After Me
Edit: o, het is al een 9 geworden. Dat gaat snel

1
geplaatst: 27 februari 2021, 11:13 uur
Casartelli schreef:
Edit: o, het is al een 9 geworden. Dat gaat snel
(quote)
En dat wordt dan een 8? Ik dacht dat ik streng was.Edit: o, het is al een 9 geworden. Dat gaat snel
.... ik had het binnen 3 seconden aangepast...maar goed dat je boven op het Marillion nieuws zit.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 februari 2021, 11:15 uur
After Me
Een beetje verstopt inderdaad. De eerste zes nummers van Seasons End zijn tezamen zo'n onwaarschijnlijk goede serie, dat het daarna alleen tegen kan vallen. Dat doet het ook een beetje. Hooks in You moeten we geloof ik nog (maar die breekt buiten de Marilliondisco niet al te veel potten) en over The Space heb ik me hier al eens zuinig uitgelaten. Dit liedje is in mijn oren dus ook niet zo heel bijzonder. Wel gewoon best mooi, laten we dat vooral niet vergeten. En gedateerd? Niet meer of minder dan de rest van de plaat, toch?
7,5
Een beetje verstopt inderdaad. De eerste zes nummers van Seasons End zijn tezamen zo'n onwaarschijnlijk goede serie, dat het daarna alleen tegen kan vallen. Dat doet het ook een beetje. Hooks in You moeten we geloof ik nog (maar die breekt buiten de Marilliondisco niet al te veel potten) en over The Space heb ik me hier al eens zuinig uitgelaten. Dit liedje is in mijn oren dus ook niet zo heel bijzonder. Wel gewoon best mooi, laten we dat vooral niet vergeten. En gedateerd? Niet meer of minder dan de rest van de plaat, toch?
7,5
* denotes required fields.