MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Casartelli (moderator)
bonothecat schreef:
Ergens in het weekend ga ik de cijfers weer bijwerken.
In afwachting daarvan doe ik mijn eigen overzichtje weer eens, drie weken na de laatste. Vandaag weer chronologisch:
Market Square Heroes 8.5 - Grendel 7.8

The Web 9.5 - Garden Party 7.8 - Chelsea Monday 9.3 - Forgotten Sons 9

Charting the Single 8

Assassing 9 - Punch and Judy 8 - Jigsaw 9 - Emerald Lies 9.3

Kayleigh 8 - Lavender 7.5 - Bitter Suite 5.8 - Childhood's End 7 - White Feather 6.5

Freaks 7.3

Hotel Hobbies 8.3 - Warm Wet Circles 7.5 - That Time of the Night 9 - White Russian 8.5 - Slainte Mhath 9.3

Tux On 7 - Beaujolais Day 6.8

The King of Sunset Town 9 - Easter 9.5 - Season's End 8.8 - Berlin 9 - After Me 7.5 - The Space 8.3

The Bell in the Sea 7

Splintering Heart 7.5 - No One Can 5.5 - Dry Land 6.5 - Waiting to Happen 8 - This Town 6.5 - The Rake's Progress 6.5 - 100 Nights 6 - A Collection 6.5

Bridge 7 - Living with the Big Lie 8.5 - Runaway 9 - Goodbye to All That 9.3 - The Hollow Man 6.8 - Brave 7 - The Great Escape 9.8

Gazpacho 8.5 - Cannibal Surf Babe 8.8 - Out of This World 9.5 - Beyond You 8.5 - King 8.8

Man of a Thousand Faces 7.8 - One Fine Day 7 - 80 Days 7.3 - Estonia 8.5 - An Accidental Man 6.3 - Hope for the Future 3

Costa del Slough 4.5 - Under the Sun 8 - The Answering Machine 6 - Three Minute Boy 7.5 - Born to Run 6 - Cathedral Wall 8

A Legacy 7 - Go! 7 - Built-in Bastard Radar 3 - Interior Lulu 7 - House 5

Between You and Me 7.5 - Quartz 6.3 - When I Meet God 6.5 - The Fruit of the Wild Rose 7.8 - This Is the 21st Century 8

Marbles I 5 - Genie 9 - Fantastic Place 8.3 - Marbles II 5.3 - Marbles III 6.8 - The Damage 6.8 - Angelina 7.5 - Drilling Holes 7.5 - Marbles IV 4.8 - Neverland 8.5

The Other Half 8 - See It Like a Baby 5 - Thank You Whoever You Are 6.5 - The Last Century for Man 4.5 - Faith 4.5

This Train Is My Life 6.8 - Essence 6.5 - A State of Mind 7.3 - Happiness Is the Road 8 - Half Full Jam 4.5 - Thunder Fly 5.5 - The Man from the Planet Marzipan 7 - Asylum Satellite #1 5.3 - Especially True 7.5 - Real Tears for Sale 8.5

It's Not Your Fault 4

Gaza 7.5 - Sounds That Can't Be Made 6 - Montréal 6.3 - Invisible Ink 7.3 - The Sky Above the Rain 6.3

El Dorado 7.5 - Living in F E A R 6.5 - White Paper 7 - The New Kings 8

Begrijp me niet verkeerd, het lijkt er totaal niet op, maar het is een beetje Easter qua stijl, met name de opbouw in het begin. Het kan er niet aan tippen, maar scoort meer dan een vrij ruime voldoende:

8,5

After Me: 7

After Me : 8,6

After Me: 8

Mooi nummer inderdaad; had wel iets langer mogen duren en jammer van de fade-out. Vanavond nog 's een keertje opzetten samen met vrouwlief; denk dat deze bij haar ook wel in de smaak valt.

Maar vanmiddag eerst weer even (noodgedwongen ) in m'n eentje met de koptelefoon op wat ruiger nieuw (prog)metal werk checken, o.a. deze staan nog in de wacht: Moonspell - Hermitage, Evergrey - Escape of the Phoenix...

After Me : 8

Casartelli schreef:

En gedateerd? Niet meer of minder dan de rest van de plaat, toch?

Chronologisch gezien sowieso niet

Ik vind dit nummer een beetje AOR achtig zeker naar het einde incl dito productie en dat doet me toch wel erg naar eind jaren 80 begin jaren 90 denken. Dat heb ik bv ook bij Hooks in You of Uninvited Guest en dan weer helemaal niet bij Easter, Berlin of The Space.

After Me: 7,0.

After Me : 7

Een bijzonder mooi nummer is dit, de verwijzing naar Easter snap ik wel.. het sfeertje zit er wel een beetje in .... de klankkleur ook.

En mooi klein fijn liedje aka kunstwerkje is dit.
Een mini-kunstwerkje

Ik geef dit kleine diamantje met veel plezier een 8

After Me - 8

Sluit me graag aan bij de goede argumenten van Casartelli, vigil en c-moon !

Beaujolais Day: 7,5

Inhaalstem.
Hier al veel potentie en scoort als uitgewerkte song Seasons End zeer hoge ogen.

Gisterenavond helemaal vergeten om een nieuw nummer te posten.

Vandaag: Map of the World

Map Of The World: 7

Niet fantastisch, zeker niet slecht. De gitaarsolo zorgt dat het niet inkakt. Erg gemiddeld allemaal. Dan kom ik op een 7 uit. Ik ben benieuwd naar uitschieters in de beoordelingen.

Map of the World: 6,8

Inhaalstem:
Born to Run: 7

Ik verwacht weinig uitschieters eigenlijk. Het is niet goed en niet slecht. Beetje kabbel de kabbel

6,2

Lekker nummer, luistert lekker weg (was per slot van rekening ook een single) en eentje uit hetzelfde vaatje als 80 Days, vermoed ik, of daar vergelijk ik het altijd mee. En net als dit, is dit ook zeker niet het slechtste nummer van het album.

Zoals Scherprechter ook stelt, de solo aan het einde is inderdaad altijd lekker en brengt er even lekker wat tempo in. Ik vermoed dat het anders misschien ook wat vervelend was geworden.

Ik verwacht geen uitschieters of fans die als meesterwerk zullen beschouwen. Ik zou eerder geneigd zijn om vast te stellen dat sommigen het ieder als een vullertje zien.

Map Of The World : 7

Map Of The World : 7.5

Gewoon een opgewekt, niet te gecompliceerd en lekker in het gehoor liggend nummer voor tussendoor; ik werd er wel vrolijk van net tijdens een wandeling in de ochtendzon met de koptelefoon op...

ProGNerD schreef:
Map Of The World : 7.5

Gewoon een opgewekt, niet te gecompliceerd en lekker in het gehoor liggend nummer voor tussendoor; ik werd er wel vrolijk van net tijdens een wandeling in de ochtendzon met de koptelefoon op...

De uitleg bij de score van dit nummer helpt te begrijpen waarom een simpel popnummer zo'n hoge score krijgt van een ProgNerD

6.3

We zijn bijna allemaal al de wereld niet meer in geweest het afgelopen jaar dus we hebben die Map of the World zelf hard nodig later dit jaar.

Bravejester schreef:

De uitleg bij de score van dit nummer helpt te begrijpen waarom een simpel popnummer zo'n hoge score krijgt van een ProgNerD

Gelukkig kom ik er hiermee nog net mee weg; ieder z'n guilty pleasures zullen we maar zeggen...

Map Of The World: 7

Lekkere poprock-single van Marillion. Met progrock of neoprog heeft dit nummers absoluut niets te maken.... en waar ik aanvankelijk geneigd was om het maar een 6 te geven, besloot ik dat het toch een 7 waard is, het heerlijke bescheiden gitaargeweld in dit lied heeft daartoe bijgedragen

Aldus:

Map Of The World - 7

MOTW: 7,0.

Map of the World : 7

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.