Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
geplaatst: 5 maart 2021, 11:41 uur
Casartelli schreef:
ik luisterde ook vrij veel Arrow in de tijd dat ik het meeste Marillion leerde kennen, dus Rare Bird kan alsnog best eerder geweest zijn
Ja raar hè, ik heb het leren kennen van Steve Rowland en dacht in het begin altijd dat dat het origineel was. Maar ook daar kan ik niet zo heel veel mee. ik luisterde ook vrij veel Arrow in de tijd dat ik het meeste Marillion leerde kennen, dus Rare Bird kan alsnog best eerder geweest zijn
Voor de uitvoering van Marillion een 7 minnetje.
6,8
0
geplaatst: 5 maart 2021, 12:40 uur
vigil schreef:
Kans is klein dat dit nog komt. De cd box is een paar keer bijgeprint (ook recent nog) maar de lp box... ik vrees t ergste
Even een beetje offtopic: (quote)
Kans is klein dat dit nog komt. De cd box is een paar keer bijgeprint (ook recent nog) maar de lp box... ik vrees t ergste
En zojuist is de lp box binnengekomen via een Duitse verkoper en ook nog redelijk scherp aan de prijs. Hagelnieuw, man man, wat ben ik hier blij mee!
0
geplaatst: 5 maart 2021, 12:43 uur
Sympathy: 7,5
Een soort vergeten nummer voor mij, maar wel een aangename herkennismaking vandaag.
Een soort vergeten nummer voor mij, maar wel een aangename herkennismaking vandaag.
0
geplaatst: 5 maart 2021, 13:18 uur
Casartelli schreef:
En tja, beter dan vrijwel al het reguliere werk op Holidays in Eden.
En tja, beter dan vrijwel al het reguliere werk op Holidays in Eden.
Ook dan t nodige op HitR.... of te wel vanwaar de vergelijking?
Ik ken wel de nodige versies van Sympathy en Ik vind eigenlijk de versie van Marillion de beste. De vlammende gitaarsolo als hoogtepunt.
Sympathy vs. Something in the Air
Maar goed een cijfer:
7
1
geplaatst: 5 maart 2021, 13:20 uur
Outlaw104 schreef:
En zojuist is de lp box binnengekomen via een Duitse verkoper en ook nog redelijk scherp aan de prijs. Hagelnieuw, man man, wat ben ik hier blij mee!
(quote)
Even een beetje offtopic: En zojuist is de lp box binnengekomen via een Duitse verkoper en ook nog redelijk scherp aan de prijs. Hagelnieuw, man man, wat ben ik hier blij mee!
Lp-box van MC neem ik aan?
Congrats!

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 maart 2021, 13:24 uur
vigil schreef:
Ook dan t nodige op HitR.... of te wel vanwaar de vergelijking?
Ja... en omdat-ie daar nou eenmaal half bij hoort he...Ook dan t nodige op HitR.... of te wel vanwaar de vergelijking?
Bij Something in the Air heb ik trouwens een beetje een vergelijkbare kennismakingsgeschiedenis, maar daar wint het origineel allicht een stuk evidenter.
0
geplaatst: 5 maart 2021, 15:03 uur
Het is inderdaad wel de 1ste single na HiE maar hij hoort officieel natuurlijk bij Six of the One.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 maart 2021, 15:10 uur
vigil schreef:
Het is inderdaad wel de 1ste single na HiE maar hij hoort officieel natuurlijk bij Six of the One.
I see...Het is inderdaad wel de 1ste single na HiE maar hij hoort officieel natuurlijk bij Six of the One.
Tja, ik ben gevormd door de download van Holidays in Eden die ik indertijd had, waar Sympathy, How Can It Hurt en A Collection bij zaten. Dat die er niet helemaal bij hoorden, werd mettertijd wel duidelijk, maar de associatie was er toen al.
En dat laatste wordt dan wel versterkt door (de richting van) het door mij ervaren kwaliteitsverschil, want pakweg Charting the Single, Cinderella Search, Lady Nina, Freaks en Tux On ben ik nooit gaan associëren met de respectievelijke albums waar ze als bonustrack bij kwamen.
0
geplaatst: 5 maart 2021, 15:26 uur
Casartelli schreef:
Tja, ik ben gevormd door de download van Holidays in Eden die ik indertijd had, waar Sympathy, How Can It Hurt en A Collection bij zaten. Dat die er niet helemaal bij hoorden, werd mettertijd wel duidelijk, maar de associatie was er toen al.
(quote)
I see...Tja, ik ben gevormd door de download van Holidays in Eden die ik indertijd had, waar Sympathy, How Can It Hurt en A Collection bij zaten. Dat die er niet helemaal bij hoorden, werd mettertijd wel duidelijk, maar de associatie was er toen al.
Ik snap de link ook wel, zelfde periode en qua artwork past het er ook nog bij. De rocker How Can it Hurt is overigens de B kant van Cover My Eyes en het kleine liedje A Collection de B kant van No One Can (1ste single versie) maar dat was waarschijnlijk al bekend.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 maart 2021, 15:50 uur
vigil schreef:
maar dat was waarschijnlijk al bekend.
Allicht, ik was op die ene avond van dat ene Marillionweekend natuurlijk de eerste die de singles als verbindende factor herkendemaar dat was waarschijnlijk al bekend.
1
geplaatst: 5 maart 2021, 16:07 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Allicht, ik was op die ene avond van dat ene Marillionweekend natuurlijk de eerste die de singles als verbindende factor herkende Nou inderdaad, misschien niet precies de eerste maar zeker wel bij de 1ste 3000
0
geplaatst: 5 maart 2021, 16:15 uur
Sympathy: 7
Moest even tot me door laten dringen dat Marillion ook covers heeft gemaakt; dat heeft zo'n band toch niet nodig...
Moest even tot me door laten dringen dat Marillion ook covers heeft gemaakt; dat heeft zo'n band toch niet nodig...

0
geplaatst: 5 maart 2021, 17:05 uur
7
Sympathy ; een cover die Marillion uiteraard niet nodig heeft of het moet zijn vanwege het plezier dat hun dit geeft om te bewerken tot wat moois.
Nu heb ik het nummer in wel eens gehoord in de jaren ´70 maar is nooit blijven hangen behalve de titel dan.... Nu wordt die ook wel erg vaak herhaald in dit nummer maar past ergens wel en het orgeltje en de korte gitaarsolo geven dit toch een flinke voldoende.
Maar wat betreft beter / mooier dan iets op de originele release van HiE kom ik toch niet verder dan No One Can.. En 4 nummers van HiE stijgen hier toch wel ver bovenuit
Sympathy ; een cover die Marillion uiteraard niet nodig heeft of het moet zijn vanwege het plezier dat hun dit geeft om te bewerken tot wat moois.
Nu heb ik het nummer in wel eens gehoord in de jaren ´70 maar is nooit blijven hangen behalve de titel dan.... Nu wordt die ook wel erg vaak herhaald in dit nummer maar past ergens wel en het orgeltje en de korte gitaarsolo geven dit toch een flinke voldoende.
Maar wat betreft beter / mooier dan iets op de originele release van HiE kom ik toch niet verder dan No One Can.. En 4 nummers van HiE stijgen hier toch wel ver bovenuit

0
geplaatst: 5 maart 2021, 22:12 uur
ProGNerD schreef:
Nou ze hebben er wel meer gespeeld hoor

Sympathie: 7
0
geplaatst: 6 maart 2021, 08:46 uur
The Invisible Man 9,6 Fantastisch nummer natuurlijk alleen al om hoe het in elkaar zit, maar toch merk ik elke keer weer dat er nog wel wat andere nummers zijn van Marillion waar ik meer euforisch van wordt
Just for the Record 8,7
Sympathy 8,8 ik vind dit liedje gewoonweg heel mooi en erg sterk qua compositie en tekst, zowel in deze uitvoering maar ook in het origineel van Rare Bird, evenals bijvoorbeeld de versie van Jasper Steverlinck
Just for the Record 8,7
Sympathy 8,8 ik vind dit liedje gewoonweg heel mooi en erg sterk qua compositie en tekst, zowel in deze uitvoering maar ook in het origineel van Rare Bird, evenals bijvoorbeeld de versie van Jasper Steverlinck
0
geplaatst: 6 maart 2021, 09:36 uur
Voorlopig is er hier in Amsterdam een zonnetje te zien. Wat mij betreft kan er niet genoeg zonlicht zijn. Toch zijn er mensen die bang zijn voor het licht van de zon.
Vandaag: Afraid of Sunlight
Vandaag: Afraid of Sunlight
0
geplaatst: 6 maart 2021, 10:01 uur
9,4
Nooit 1 van mijn absolute favorieten geweest maar een aantal keren dit nummer live ervaren en dat heeft de score wel verhoogd.
Verder prima sfeer in het nummer en weer zeer mooi gezongen!
Nooit 1 van mijn absolute favorieten geweest maar een aantal keren dit nummer live ervaren en dat heeft de score wel verhoogd.
Verder prima sfeer in het nummer en weer zeer mooi gezongen!
* denotes required fields.