Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
geplaatst: 17 november 2020, 17:52 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Een goede drummer is een groot woord, maar ik heb me nooit gestoord aan het drumwerk op het debuut. Sterker nog, ik vind het (desondanks?) nog steeds hun beste album. Ik wel

Ian Mosley laat gelukkig op de live albums horen hoe het wel moet en tilt elk nummer naar een hoger niveau.
The Other Half: 7,5 (vooral voor het 2e deel vanaf 1m50)
0
geplaatst: 17 november 2020, 18:20 uur
6,8
Samen met .com is Somewhere Else het 2e album dat een rating krijgt van 2,5... Door deze Marillionmeter nu weer aan het luisteren en dan ontdek ik in de nummers toch soms weer mooie dingen.
Het topnummer voor mij op deze gaat denk ik wel 8 of zelfs 8,5 scoren ( nee, het is something else
)maar sommige nummers ook een 2,5 of zelfs 2 vrees ik.
Samen met .com is Somewhere Else het 2e album dat een rating krijgt van 2,5... Door deze Marillionmeter nu weer aan het luisteren en dan ontdek ik in de nummers toch soms weer mooie dingen.
Het topnummer voor mij op deze gaat denk ik wel 8 of zelfs 8,5 scoren ( nee, het is something else
)maar sommige nummers ook een 2,5 of zelfs 2 vrees ik.
0
geplaatst: 17 november 2020, 18:22 uur
7,4 voor The Other Half, een van de betere nummers op een minder album.
2
geplaatst: 17 november 2020, 20:44 uur
vigil schreef:
The Other Half behoort bij de betere en is live zelfs een klein hoogtepuntje.
Studioversie 7,2
Live 8,1
The Other Half behoort bij de betere en is live zelfs een klein hoogtepuntje.
Studioversie 7,2
Live 8,1
Vandaag draaide ik uit de spotify playlist van Bono de studioversie en bekroop mij het gevoel: ik vond dit toch een beter nummer in mijn herinnering....
En toen las ik het commentaar van Vigil en inderdaad blijkt die herinnering puur op live gebaseerd te zijn.
Ga ik wel vaker hebben, want ik luister en hoor ze liever live (denk intussen met weemoed terug aan bijna een jaar geleden in Tivoli, wat zeker in retrospectief een magische avond was en een van mijn laatste concerten vooralsnog).
7,8
0
geplaatst: 18 november 2020, 08:58 uur
Voor The Other Half komen we met zijn allen niet verder dan een voorlopige 8e plaats.
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,51/32 )
4 Runaway (8,59/32 )
5 Tux On (7,63/32 )
6 Interior Lulu (7,19/33 )
7 The Bell in the Sea (7,05/32 )
8 The Other Half (6,96/27 )
9 Living in F E A R (6,94/34 )
10 80 Days (6,74/33 )
11 Asylum Satellite #1 (6,51/27 )
12 The Answering Machine (6,18/33 )
Voor vandaag: Childhood's end
Marillion - Childhoods End? - YouTube
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,51/32 )
4 Runaway (8,59/32 )
5 Tux On (7,63/32 )
6 Interior Lulu (7,19/33 )
7 The Bell in the Sea (7,05/32 )
8 The Other Half (6,96/27 )
9 Living in F E A R (6,94/34 )
10 80 Days (6,74/33 )
11 Asylum Satellite #1 (6,51/27 )
12 The Answering Machine (6,18/33 )
Voor vandaag: Childhood's end
Marillion - Childhoods End? - YouTube
0
geplaatst: 18 november 2020, 08:59 uur
The Other Half.
De wondere wereld van Marillion. Een aantal albums die ergens in bepaalde kelders liggen en mij niet bekend zijn. Dus ik duik het bijbehorende album eens op uit een mij onbekend periode. De vraag die dan bij mij naar boven komt is het kwantiteit welke boven de kwaliteit de voorkeur had ?
Wel een leuk nummer, maar ene oor in, andere oor uit.
5.5
Damn, ben ik nu net te laat bonothecat ?
De wondere wereld van Marillion. Een aantal albums die ergens in bepaalde kelders liggen en mij niet bekend zijn. Dus ik duik het bijbehorende album eens op uit een mij onbekend periode. De vraag die dan bij mij naar boven komt is het kwantiteit welke boven de kwaliteit de voorkeur had ?
5.5
1
geplaatst: 18 november 2020, 08:59 uur
meneer schreef:
De wondere wereld van Marillion. Een aantal albums die ergens in bepaalde kelders liggen en mij niet bekend zijn. Dus ik duik het bijbehorende album eens op uit een mij onbekend album. De vraag die dan bij mij naar boven komt is het kwantiteit welke boven de kwaliteit de voorkeur had ?
5.5
De wondere wereld van Marillion. Een aantal albums die ergens in bepaalde kelders liggen en mij niet bekend zijn. Dus ik duik het bijbehorende album eens op uit een mij onbekend album. De vraag die dan bij mij naar boven komt is het kwantiteit welke boven de kwaliteit de voorkeur had ?
5.5
Deze tel ik morgen meer. Komt goed
1
geplaatst: 18 november 2020, 09:01 uur
Dank je ! Dan meteen de 'Childhood's End ?' beoordeling erachteraan.
Simpel - 7. Een klinkende afsluiter met een Happy End (dat is een soort Genesis deuntje).
Simpel - 7. Een klinkende afsluiter met een Happy End (dat is een soort Genesis deuntje).
0
Mssr Renard
geplaatst: 18 november 2020, 09:13 uur
Ik vind Childhood's End echt een heerlijke song. Zo weggestopt op kant 2, en op de lp versie van Thieving Magpie staat ie niet eens, is het vaak een song waarvan je vergeet dat ie ook bestaat.
Een fijne pop-groove, fijn gitaarwerk en wat mij betreft een betere afsluiter dan het wat vervelende White Feather. Dat baswerk is subliem in dit nummer. Oh, wat ik er niet voor over heb om Misplaced Childhood integraal live op LP te hebben. Want de live-versie is zoveel fijner dan de wat kille Chris Kimsey-productie.
Een 8,5
Een fijne pop-groove, fijn gitaarwerk en wat mij betreft een betere afsluiter dan het wat vervelende White Feather. Dat baswerk is subliem in dit nummer. Oh, wat ik er niet voor over heb om Misplaced Childhood integraal live op LP te hebben. Want de live-versie is zoveel fijner dan de wat kille Chris Kimsey-productie.
Een 8,5
1
geplaatst: 18 november 2020, 09:30 uur
Childhoods End
Prachtig liedje!
Fantastische zanglijnen in de coupletten, ook erg popgericht. In het refrein komt het wat agressievere symfobeest weer naar boven. Ook aandacht voor de zeer fijne drums. Ze spetteren en kletteren zoals het mid-jaren gewoon was (thanks ome Phil) maar de variatie in de slagen is absoluut geen pop hap-slip-weg werk.
Deze YouTube versie is wat schel maar idd de live versie maar ook de geremasterde/remixte versie van een paar jaar geleden klinkt een stuk fijner/warmer.
8,75
Prachtig liedje!
Fantastische zanglijnen in de coupletten, ook erg popgericht. In het refrein komt het wat agressievere symfobeest weer naar boven. Ook aandacht voor de zeer fijne drums. Ze spetteren en kletteren zoals het mid-jaren gewoon was (thanks ome Phil) maar de variatie in de slagen is absoluut geen pop hap-slip-weg werk.
Deze YouTube versie is wat schel maar idd de live versie maar ook de geremasterde/remixte versie van een paar jaar geleden klinkt een stuk fijner/warmer.
8,75
0
geplaatst: 18 november 2020, 09:59 uur
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
1
geplaatst: 18 november 2020, 10:03 uur
Er is een fantastische live uitvoering (Utrecht 1985) op vinyl beschikbaar, op de 2017 4lp deluxe versie! Die is op de bekende verkoopsite's vanaf zo'n 150 euro te koop....

0
geplaatst: 18 november 2020, 10:03 uur
Wederom een nummer dat het beter doet in het geheel dan individueel. Ik beoordeel het nummer uitgaande van het laatste.
7,2
7,2
0
Mssr Renard
geplaatst: 18 november 2020, 10:08 uur
musicborst schreef:
Er is een fantastische live uitvoering (Utrecht 1985) op vinyl beschikbaar, op de 2017 4lp deluxe versie! Die is op de bekende verkoopsite's vanaf zo'n 150 euro te koop....
(quote)
Die boxset staat inderdaad op mijn want-list.
0
geplaatst: 18 november 2020, 10:23 uur
Leptop schreef:
Wederom een nummer dat het beter doet in het geheel dan individueel. Ik beoordeel het nummer uitgaande van het laatste.
7,2
7,2
Dat zullen we bij Marillion vaker gaan meemaken

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2020, 10:51 uur
En daar is de eerste van Misplaced Childhood. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat dit wat mij betreft het zwakste album uit de Fish-periode is (al is zwak een zeer betrekkelijk begrip; hij staat nog steeds op een (krappe) 4*).
Dit is wel een archetypische 4 minuten uit dat album: het kabbelt aangenaam voorbij, maar echte urgentie ontbreekt. Of je hem nou los of in de albumcontext beluistert...
7,0
Dit is wel een archetypische 4 minuten uit dat album: het kabbelt aangenaam voorbij, maar echte urgentie ontbreekt. Of je hem nou los of in de albumcontext beluistert...
7,0
1
geplaatst: 18 november 2020, 10:54 uur
musicborst schreef:
Mssr Renard schreef:
Die boxset staat inderdaad op mijn want-list.
Heb de 4lp boxset in bestelling staan bij Northend Haarlem voor 90 euro. Helaas duurt dat nu al zo'n 3 maanden, blijkt (tijdelijk?) niet leverbaar.Die boxset staat inderdaad op mijn want-list.
1
Mssr Renard
geplaatst: 18 november 2020, 10:54 uur
Ik ben de laatste weken aan het proberen wat oude bluesrock en ook die hele Crosby, Still, Nash, Young-catalogus wat tot me te laten doordringen
Die Marillion-songs gooien wel mijn hoofd overhoop, nu heb ik ineens weer zin in Misplaced draaien.
Die Marillion-songs gooien wel mijn hoofd overhoop, nu heb ik ineens weer zin in Misplaced draaien.
1
geplaatst: 18 november 2020, 10:55 uur
Die had je eigenlijk gelijk moeten kopen toen die uitkwam in 2017. Toen was die rond de 90 euro. Maar ja misschien wist je het toen niet of kwam dat financieel niet zo goed uit. Nu wordt de box alleen maar duurder en duurder. Meer vraag en minder aanbod

0
Mssr Renard
geplaatst: 18 november 2020, 10:56 uur
Outlaw104 schreef:
(quote)
(quote)
Heb de 4lp boxset in bestelling staan bij Northend Haarlem voor 90 euro. Helaas duurt dat nu al zo'n 3 maanden, blijkt (tijdelijk?) niet leverbaar. Wij willen een vaatwasser aanschaffen. Die schijnen echt nergens meer leverbaar. Covid/Brexit zijn twee bitches.
Succes met die boxset. Ik wacht al maanden op een dubbel-lp van Nubia Garcia.
1
geplaatst: 18 november 2020, 10:57 uur
Outlaw104 schreef:
(quote)
(quote)
Heb de 4lp boxset in bestelling staan bij Northend Haarlem voor 90 euro. Helaas duurt dat nu al zo'n 3 maanden, blijkt (tijdelijk?) niet leverbaar. Kans is klein dat dit nog komt. De cd box is een paar keer bijgeprint (ook recent nog) maar de lp box... ik vrees t ergste
0
Mssr Renard
geplaatst: 18 november 2020, 10:57 uur
vigil schreef:
Die had je eigenlijk gelijk moeten kopen toen die uitkwam in 2017. Toen was die rond de 90 euro. Maar ja misschien wist je het toen niet of kwam dat financieel niet zo goed uit. Nu wordt de box alleen maar duurder en duurder. Meer vraag en minder aanbod
(quote)
Ik wist het gewoonweg niet. En volgens mij was ik in 2017 niet met vinyl bezig nog. Dat is een teruggekeerde hobby sinds 2 jaar.
Op Discogs zie ik de prijzen stijgen inderdaad. En dan twijfel ik nog over de Script-vinylbox, en dan komt straks zeker ook een Fugazi-vinylbox. Oh gruwel.
* denotes required fields.