MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Beautiful: 8,3

Number One 8,2 (Volgens mij voor mij nieuw, fijne ontdekking hoor)
Pour My Love 6,9
Pseudo Silk Komono 8,8
Enlightened 8,3 (Het pareltje voor mij van dat album)
Beautiful 9,4

Mij te klef.

5,2

Beautiful: 8.5

Beautiful: 7,5.

8,5 mooi

Pour My Love 7
Pseudo Silk Kimono 9,3
Enlightened 6,5
Beautiful 9

Beautiful: 7

Enlightened : 8.2
Beautiful : 9.2 Ogen sluiten en genieten maar . Mooi in al zijn eenvoud.

Zo’n beetje het enige nummer wat mijn vrouw ook erg goed vind van Marillion. De rest vind ze maar zo zo of niet om aan te horen (ja, ja ik heb wat dit betreft maar zwaar ). En ik ben het met haar eens, een prachtig nummer.

Beautiful: 9,5

Beautiful: 8,2

Vandaag: Sugar Mice

Sugar Mice : 10

Weer zo'n nummer waar alles heel fraai bij elkaar komt. Geweldig sterke tekst, zeer mooi gezongen, gevoelig/emotioneel en ook krachtig en met zeer fraaie melodie en instrumentatie!

Casartelli (moderator)
Van de ene tipparadenotering direct over naar de volgende. Deze fanfavoriet doet mij relatief weinig. Relatief, want het is vooral dat de meeste andere nummers op Clutching at Straws zo ontzettend goed zijn. En dan is deze sing-along dus ongeveer de op een-na-minste.

7,3

De ene tranentrekker na de andere. Een redelijk hit in Engeland (nr 22) en net niet in NL (45 in de Top 100) terwijl je zou zeggen dat alles aanwezig was/is Voor een hoge notering.

Nou ja misschien gaat hij hier Top 10 scoren

9,2

vigil schreef:
De ene tranentrekker na de andere. Een redelijk hit in Engeland (nr 22) en net niet in NL (45 in de Top 100) terwijl je zou zeggen dat alles aanwezig was/is Voor een hoge notering.

Nou ja misschien gaat hij hier Top 10 scoren

9,2

Door de stem uit het parallelle Marillion universum lijkt dat mogelijk al weer lastig te worden..

Misschien zit ik ook wel een zo'n apart Marillion universum want het is al mijn 5e 10 voor een nummer van CAS. ( spoiler: daar blijft het ook bij ) maar het heeft dan ook een vaste plaats in mijn album top 10!

Bravejester schreef:

Weer zo'n nummer waar alles heel fraai bij elkaar komt. Geweldig sterke tekst, zeer mooi gezongen, gevoelig/emotioneel en ook krachtig en met zeer fraaie melodie en instrumentatie!

Mooi beschreven trouwens, ik ben het ook helemaal met je eens. Zo melodieus en warm, prachtig!

En natuurlijk ook het lied met zo ongeveer de bekendste one-liner van de band:

So if you want my address it's number one at the end of the bar

vigil schreef:

Mooi beschreven trouwens, ik ben het ook helemaal met je eens. Zo melodieus en warm, prachtig!

En natuurlijk ook het lied met zo ongeveer de bekendste one-liner van de band:

So if you want my address it's number one at the end of the bar

Dat alleen al zou een eigen topic kunnen worden; ook al denk ik dat....

This world is totally FUGAZI! en All the best Freaks are here ook hoog zouden kunnen scoren.

Casartelli (moderator)
Bravejester schreef:
Dat alleen al zou een eigen topic kunnen worden; ook al denk ik dat....

This world is totally FUGAZI! en All the best Freaks are here ook hoog zouden kunnen scoren.
Als er een topic rond de beste songteksten van Luc de Vos gemaakt kan worden, moet dat met de beste songteksten van Fish ook kunnen. Fish? Tja, de voorbeelden tot nu toe komen wel exclusief van 'die oude zanger'.

De aangehaalde tekstregel uit Sugar Mice vind ik overigens ook tamelijk legendarisch. De rest van het liedje alleen niet zo dus.

Dacht, laat mij hier eens over die one-liner uit dit nummer beginnen in combinatie met die prachtige instrumentatie. Achter aansluiten maar weer...

9,3

Casartelli schreef:
topic rond de beste songteksten van Luc de Vos gemaakt kan worden, moet dat met de beste songteksten van Fish ook kunnen.

Tja het zit 'm in die dierennamen, de fabeltjeskrant was tekstueel ook altijd van een hoog niveau.
En wat te denken van: The Monkeys, The Eagles, The Beatles, Scorpions, Seal, Snoop Dog en niet te vergeten Pussycat Dolls

Rudi S schreef:
Tja het zit 'm in die dierennamen, de fabeltjeskrant was tekstueel ook altijd van een hoog niveau.
En wat te denken van: The Monkeys, The Eagles, The Beatles, Scorpions, Seal, Snoop Dog en niet te vergeten Pussycat Dolls
En Band of Horses, Frightened Rabbit, Grizzly Bear en The Black Crowes. Maar of dat allemaal tekstueel zo sterk is, is een ander verhaal.

[quote=6832557 En Band of Horses, Frightened Rabbit, Grizzly Bear en The Black Crowes. Maar of dat allemaal tekstueel zo sterk is, is een ander verhaal. [/quote]

So here I am once more

En niet te vergeten 1 van mijn mooiste ontdekkingen uit de Progladder tot nu toe:

Black Crippled Phoenix! Crippled Black Phoenix - Great Escape (2018)

Aangezien ik vorig jaar zomer iets van 150 officiële tourdownloads (gebrand op cd-r) van Marillion heb overgenomen van iemand en daardoor sindsdien extreem veel Marillion luister (je koopt ze niet voor niets nietwaar) was het tijdens het paasontbijt ook eens wat tijd voor iets anders. Radio 2 werd opgezet waar heer Beelen dienst had. We kwamen er in met het einde van Stil in Mij (je kan niet alles hebben...) maar daarna draaide hij Kayleigh wat werd opgevolgd door een klein interview met Fish en werd afgesloten met de albumversie van Heart of Lothian.

Waarmee ik met de volgende zin weer kan terugkeren naar het zojuist gestarte discussie onderwerp:
And the man in the mirror has sad eyes

Beautiful: 8,3
Sugar Mice: 8,0

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.