MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Bravejester schreef:
So here I am once more

En niet te vergeten 1 van mijn mooiste ontdekkingen uit de Progladder tot nu toe:

Black Crippled Phoenix! Crippled Black Phoenix - Great Escape (2018)
Stom natuurlijk, notabene mijn eigen nominatie.

Traditie in Huize Meneer: paasontbijt maken met Easter op de achtergrond. Altijd een mooi ritueel wat de volle mep verdient.

meneer schreef:
Traditie in Huize Meneer: paasontbijt maken met Easter op de achtergrond. Altijd een mooi ritueel wat de volle mep verdient.

En ik maar denken dat ik de nerd was...

Beautiful: 10
Sugar Mice: 9,5

Sugar Mice: 9

Sugar Mice: 8

Had blijkbaar Number One gemist.
En niet voor het eerst want ik kende dit nummer totaal niet...

Nu dat ik gehoord heb, heb ik niet gevoel dat dit zo'n groot gemis was....
Het lijkt een aanzet tot wat een magistraal nummer had kunnen worden, maar dan is het al gedaan...
Wel een mooi sfeertje dat opgebouwd wordt en omwille van het potentieel geef ik het toch nog een 6

En dan de nieuwste bijdrage in deze topic. Ik ga superlatieven tekort komen voor mogelijks het allerbeste op mijn lievelings-Marillionplaat! Natuurlijk verdient het fenomenale Sugar Mice een 10. Daar bestaat niet het minste twijfel over...

Fish die de eenzaamheid en het gemis, weg van het gezin, tijdens het touren bezingt alsook een drankverslaving... autobiografisch of niet. Deze song grijpt mij telkens weer bij mijn nekvel.
Wanneer Fish de passage So if you want my address it's number one at the end of the bar
Where I sit with the broken angels clutching at straws and nursing our scars
zingt, gaat dat door merg en been.
Slik.
Koude rillingen!

Also:

Number One - 6
Sugar Mice - 10

c-moon schreef:

Fish die de eenzaamheid en het gemis, weg van het gezin, tijdens het touren bezingt alsook een drankverslaving... autobiografisch of niet.

Gedeeltelijk, het gezin/kind kreeg hij pas in 1994

vigil schreef:
(quote)

Gedeeltelijk, het gezin/kind kreeg hij pas in 1994

Ah, voila....
Deels dus... alleszins pakkend en overtuigende gebracht!

Beautiful : 8
Sugar Mice : 9

Vandaag: A Voice From The Past

En natuurlijk vandaag zeker een keer Easter luisteren

A Voice from the Past: 7,5

Enough is enough!

Een liedje wat H schreef voor/over John Lennon. Niet goed en niet slecht. Eigenlijk een beetje wat ik over het algemeen vind van Lennons solowerk

6,5

Beautiful : 8
Sugar Mice : 9
A Voice From The Past : 6.5

A Voice From The Past: 6

A Voice From The Past : 6

The Party: 7,8
Woke Up: 6,7
Pour My Love: 6,1
Pseudo Silk Kimono: 8,4
Enlightened: 7,2
Beautiful: 8,6
Sugar Mice: 8,1
A Voice From The Past: 7,6

vigil schreef:
Enough is enough!

Een liedje wat H schreef voor/over John Lennon. Niet goed en niet slecht. Eigenlijk een beetje wat ik over het algemeen vind van Lennons solowerk

6,5

Dit is voor het eerst dat ik lees dat dit voor en over John Lennon is vigil. ik zag op de site Songexplanations vermeld staan dat The Voice from the Past John Lennon is volgens H.... Maar inhoudelijk zie ik de link niet zo dus benieuwd naar je bronnen...

Bravejester schreef:
(quote)

Dit is voor het eerst dat ik lees dat dit voor en over John Lennon is vigil. ik zag op de site Songexplanations vermeld staan dat The Voice from the Past John Lennon is volgens H.... Maar inhoudelijk zie ik de link niet zo dus benieuwd naar je bronnen...

Ik snap je vraag niet zo, je leest t voor het eerst maar je hebt het eerder gelezen maar je snapt de link niet en welke bron ik daarvoor heb.

Oké oké, mijn bron is denk ik H die het in interviews heeft aangegeven en bij live shows dit nummer regelmatig opdraagt aan Lennon. Misschien helpt deze link nog:
SHORT INTERVIEW: STEVE HOGARTH by Great Music Stories - m.soundcloud.com

Casartelli (moderator)
Op Somewhere Else wel een van de aardiger nummers.

7,0

Sugar Mice 9,2
A Voice From The Past 7,5

Werk aan de winkel! Marillion meter inhaal-paasweekend!

Woke Up: 6
Mager nummer, net voldoende

Pour My Love: 7
Niet helemaal overtuigend, daar is het wat te lang voor

Pseudo Silk Kimono: 8
Prachtig intro, maar eigenlijk geen losstaand nummer

Enlightened: 5,5
Het begint al behoorlijk saai en dat komt niet meer goed, ondanks de opbouw en gitaarsolo

Beautiful: 9
Een favoriet en ook hier een voorkeur voor de 2019 remix, vanwege de alle keyboard arrangementen die eruit springen

Sugar Mice: 9
Mooi, maar voor mij geen 10

A Voice From The Past: 8,5
Album favoriet van een niet heel sterk werkje. Eigenlijk moet je de 'Somewhere In London' versie horen. Ja, ik hoor dit (net) liever dan Pseudo Silk Kimono

Vooruit dan maar: toch nog maar eens me vermannen een nummer uit Somewhere Else voor het eerst sinds lang een kans geven (die plaat staat hier echt zelden of nooit op).

A Voice from the Past is minder 'slecht' dan ik mij herinnerde, maar lyrisch ben ik er niet over....
Het pianospel is mooi.... de songopbouw wel ok.... en de gitaarpartij maakt veel goed...
H's zang vind ik redelijk tergend hier, veels te lijzig en jankerig .... en dat stuk na 5:30 is wel heel flauwtjes...
En het nummer duurt me ook veels te lang (en dat kan tellen bij een band die enkele meesterlijke epics on hun conto heeft staan!)

Geen hoogvlieger op een ondermaatse plaat waarvan het titelnummer nog veruit het beste is...

Maar een 5,5 wil ik er nog wel aan geven.

Mijn Spotify speelde meteen na A Voice... spontaan Easter.. .
Alsof ie het goed wou maken

A Voice from the Past - 5,5

A Voice From The Past: 6

Beetje futloos, sluit me aan bij c-moon hierboven.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:39 uur

geplaatst: vandaag om 04:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.