Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2021, 22:23 uur
Oei, ik loop een beetje achter
Sugar Mice: 10
A Voice From The Past: 7
How Can It Hurt: 6
Most Toys: 3
Memory of Water: 8
She Chameleon: 7
Sugar Mice: 10
A Voice From The Past: 7
How Can It Hurt: 6
Most Toys: 3
Memory of Water: 8
She Chameleon: 7
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 april 2021, 23:42 uur
Memory of Water
Ik kan me niet herinneren de Big Beatversie wel eens bewust opgezocht te hebben, maar wellicht zat-ie eens in een Marillion weekend of zoiets. 't Is inderdaad een behoorlijke verbetering van het origineel, dat niet echt voorbij een zesminnetje komt.
7,5
She Chameleon
Dit laatste reguliere nummer dat we van Fugazi behandelen is natuurlijk wel even andere koek. Het jengelende toetsendeuntje vond ik in den beginne helemaal het einde, op den duur vond ik de manier waarop het nummer afgemaakt werd wat minder, maar het finaleoordeel is dat het toch wel weer een topper is. Binnen de context van het album onderin de middenmoot, maar dat zegt toch vooral veel over de rest.
8,8
Ik kan me niet herinneren de Big Beatversie wel eens bewust opgezocht te hebben, maar wellicht zat-ie eens in een Marillion weekend of zoiets. 't Is inderdaad een behoorlijke verbetering van het origineel, dat niet echt voorbij een zesminnetje komt.
7,5
She Chameleon
Dit laatste reguliere nummer dat we van Fugazi behandelen is natuurlijk wel even andere koek. Het jengelende toetsendeuntje vond ik in den beginne helemaal het einde, op den duur vond ik de manier waarop het nummer afgemaakt werd wat minder, maar het finaleoordeel is dat het toch wel weer een topper is. Binnen de context van het album onderin de middenmoot, maar dat zegt toch vooral veel over de rest.
8,8
1
geplaatst: 11 april 2021, 11:23 uur
vigil schreef:
Over vergeten gesproken... dit nummer had van mij niet gehoeven, zodra H voor de 71ste keer It's not your fault inzet heb ik al gegeten en gedronken. L=M is best een aardige tussendoortje maar niet door dit nummer. Ik til er verder niet te zwaar aan, het is tenslotte geen regulier album. Dan vind ik t kwalijker.
3,5
Over vergeten gesproken... dit nummer had van mij niet gehoeven, zodra H voor de 71ste keer It's not your fault inzet heb ik al gegeten en gedronken. L=M is best een aardige tussendoortje maar niet door dit nummer. Ik til er verder niet te zwaar aan, het is tenslotte geen regulier album. Dan vind ik t kwalijker.
3,5
Mag ik hier even op terugkomen? Fijn, dank je!
Vanochtend kwam het nummer voorbij op een officiële tourdownload, uiteraard van tijdens de L=M tour en het raakte me veel meer dan voorheen. Zoals H het mooi omschreef een lullaby voor volwassenen want die hebben het vaak nog harder nodig. Het zal de fase in mijn leven zijn die ervoor zogde dat het binnenkwam. Dat is toch ook wel het mooie van muziek natuurlijk.
Anyway.. ik verhoog mijn cijfer met 100%, van nietige 3,5 naar een nette 7,0.
Sowieso zijn de downloads van de L=M tour meer dan de moeite waard, muzikaal zijn de versies beter dan op het gelijknamige album, het geluid meer dan prima maar het grote pluspunt is dat H veel extra info geeft met meerwaarde. Geen ellenlange verhalen (is er misschien een Fish in de zaal
) maar duidelijk en helder met de nodige humor en zelfreflectie.
0
geplaatst: 11 april 2021, 13:01 uur
vigil schreef:
Sowieso zijn de downloads van de L=M tour meer dan de moeite waard, muzikaal zijn de versies beter dan op het gelijknamige album, het geluid meer dan prima maar het grote pluspunt is dat H veel extra info geeft met meerwaarde. Geen ellenlange verhalen (is er misschien een Fish in de zaal
) maar duidelijk en helder met de nodige humor en zelfreflectie.
) maar duidelijk en helder met de nodige humor en zelfreflectie. H 'duidelijk en helder'. Ook wel eens leuk. In de regel kost het me altijd de grootste moeite om de praatjes van de beste man te verstaan en te begrijpen...
0
geplaatst: 11 april 2021, 13:09 uur
Brunniepoo schreef:
H 'duidelijk en helder'. Ook wel eens leuk. In de regel kost het me altijd de grootste moeite om de praatjes van de beste man te verstaan en te begrijpen...
(quote)
H 'duidelijk en helder'. Ook wel eens leuk. In de regel kost het me altijd de grootste moeite om de praatjes van de beste man te verstaan en te begrijpen...
H is erg van de Inside jokes waar Trewavas dan weer een reactie opgeeft maar doet dat naast de microfoon of die staat op dat moment zacht of niet aan. Ja ik ken mijn pappenheimers...
Maar goed die L=M concerten zijn natuurlijk in theaterzalen en scheelt al een hoop. Verder geeft hij over het algemeen wat achtergrond info en dat is prima te volgen.
0
geplaatst: 11 april 2021, 13:23 uur
vigil schreef:
H is erg van de Inside jokes waar Trewavas dan weer een reactie opgeeft maar doet dat naast de microfoon of die staat op dat moment zacht of niet aan. Ja ik ken mijn pappenheimers...
Can you keep the noise down?H is erg van de Inside jokes waar Trewavas dan weer een reactie opgeeft maar doet dat naast de microfoon of die staat op dat moment zacht of niet aan. Ja ik ken mijn pappenheimers...
0
geplaatst: 11 april 2021, 13:29 uur
vigil schreef:
(quote)
Dat inderdaad, en de helft van de tijd lijkt hij ook gewoon stoned/dronken

0
geplaatst: 11 april 2021, 13:42 uur
Brunniepoo schreef:
(quote)
Vaak klopt dat ook wel hoor, in ieder geval aangeschoten. Stoned zal t overigens niet zijn. Andere genotsmiddelen zijn niet uitgesloten

1
geplaatst: 11 april 2021, 16:07 uur
Alone again in the lap of luxury: 9
Alweer een erg mooi nummer van dit top album !
Alweer een erg mooi nummer van dit top album !

0
geplaatst: 11 april 2021, 18:16 uur
Memory of Water 8,4
She Chameleon 9,1
Alone Again in the Lap of Luxury 8,8
She Chameleon 9,1
Alone Again in the Lap of Luxury 8,8
* denotes required fields.