MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Yep, april zo uit mijn hoofd

vigil schreef:
(quote)
Kans is klein dat dit nog komt. De cd box is een paar keer bijgeprint (ook recent nog) maar de lp box... ik vrees t ergste

Mssr Renard schreef:

Ik wist het gewoonweg niet. En volgens mij was ik in 2017 niet met vinyl bezig nog. Dat is een teruggekeerde hobby sinds 2 jaar.

Hierom zit ik dus, en Vigil waarschijnlijk ook, in de ouwe wijven fangroep op Fakebook. Om op de hoogte te blijven van nieuwe releases, concerten enzo. Anders mis je het gewoon, het journaal besteed er in ieder geval geen aandacht aan...

Mssr Renard
musicborst schreef:
(quote)

Hierom zit ik dus, en Vigil waarschijnlijk ook, in de ouwe wijven fangroep op Fakebook. Om op de hoogte te blijven van nieuwe releases, concerten enzo. Anders mis je het gewoon, het journaal besteed er in ieder geval geen aandacht aan...

Ik doe niet aan social media. Maar ik blijf graag op de hoogte via jullie.

Ik reken Musicmeter ook tot social media!

Mssr Renard
musicborst schreef:
Ik reken Musicmeter ook tot social media!

Oei....
Daar gaan mijn goede voornemens.

(is dit niet gewoon ouderwets een forum?)

Edit: via Discogs weet ik dan weer dat deze eraan komt: Marillion - With Friends At St David's (2020, Blu-ray) | Discogs

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik doe niet aan social media. Maar ik blijf graag op de hoogte via jullie.

Ik zal ervoor zorgen dat mijn grote Marillion-vriend musicborst je elke maand een nieuwsbrief stuurt

musicborst schreef:
(quote)

Hierom zit ik dus, en Vigil waarschijnlijk ook, in de ouwe wijven fangroep op Fakebook.

De Lucy fanclub

Mssr Renard schreef:
(quote)

Edit: via Discogs weet ik dan weer dat deze eraan komt: Marillion - With Friends At St David's (2020, Blu-ray) | Discogs

Ja, ze zijn onderweg (ook op 2 cd). Bij Musicborst zelfs al binnen!

Childhood's End.. fijn nummer, ligt lekker in het gehoor. Ook niet heel geweldig. Solide 7.

Mssr Renard schreef:

Nieuwe releases worden ook (uiteraard zou ik haast zeggen) bekend gemaakt op de Marillion site zelf: marillion.com | The Official Marillion Website

Childhood's end is een prachtig nummer, een 8,5

Childhood's End: 8,5.

"Clutching" is voor mij de beste plaat met Fish, maar lange tijd was dat Misplaced Childhood. Mijn 1e kennismaking met Marillion.
Het thema en de melancholie is raak en voor Childhood's End ga ik nog altijd voor de bijl.

8.7

SBube schreef:

Easter: 9.5 (misschien wel het beste nummer uit de H-periode)
Interior Lulu: 9.0 (Lang niet meer gehoord, maar ik dacht eraan terug met een bepaalde genegenheid, vind de opbouw ook nog steeds erg mooi, heerlijk die verfijnde gitaartonen en dan opeens die drums a la Tool, ik vind het wel een meesterwerkje)
White Russian: 8.0 (Clutching at Straws is mijn favoriete album aller tijden (ook buiten Marillion), maar dit vind ik misschien wel het minst goede nummer, concurrentie van Incommunicado.
Forgotten Sons 8,0 (Van het iconische eerste album en zeker een Marillion-klassieker, maar toch niet behorend bij mijn favorieten van dat album)
Tux on: 7,5 (simpel voor Marillion-begrippen, maar oorwurm en toch een lekkere rocker)
The other half 7,5 (dit dan weer wel, lekkere zang van H, fijn gitaarwerk van Rothery, lekker om weer eens te horen)
The Bell in the Sea: 7.5 (ook opnieuw beluisterd, gewoon een erg lekkere non-album track)
80 Days: 7.5 (het heeft ook een beetje de vibe van Easter, mooi, maar toch niet op dat niveau)
Runaway 6,0 (Het komt mij veel te traag op gang, en de climax met de gitaren komt te laat, maar redt het nog enigszins)
Living in F E A R: 6.0 (de laatste jaren is Marillion wel van mij vervreemd of andersom)
The Answering Machine: 5.5 (na herbeluistering, niet heel veel bijzonders voor Marillion-begrippen)
Asylum Satellite 2,0 (Nee, hier haak ik af, lang en doodsaai, nauwelijks variatie, zeurderig, hierom ben ik grotendeels afgehaakt de laatste jaren, mijn eerste (ruime) onvoldoende)

Nieuwe beoordeling:
Childhood's End 8,0 (heel aardig, lekker, en meezingen)

Childhood's End... heerlijk nummer, vooral in combinatie met Blind Curve. Na alle ellende die Fish daarin over je uitgestort heeft, komt de geweldige overgang naar het moment toe, dat Fish 's morgens weer wakker wordt in zijn hotelkamer. Met de passage "And it was morning..." wil je toch zelf ook elke dag wel wakker worden?

9,0

Childhood's End?: 7

vigil schreef:
(quote)

Ik zal ervoor zorgen dat mijn grote Marillion-vriend musicborst je elke maand een nieuwsbrief stuurt

Slechts één keer per maand??? Dan ben ik bang dat Mr. Renard wel een paar keer achter het net vist. Iedere week moet er op nieuw spul gecontroleerd bij dit bandje! De 1000pc puzzel is al uitverkocht en zodoende ook aan mijn neus voorbij gegaan....

Iedereen al nieuwe kerstballen ingeslagen?

marillion.com | Racket Records Store

Mssr Renard
Marillion weet wel een goede merchandise gaande te houden. Puzzels, kerstballen?

Ik wil graag Hogarth-haarelastiekjes

Childhood's End?: 9

Childhood's end :8.8

Asylum: 7

Other Half: 6.7

Childhood: 8.2

Childhood's End: 8

Ik vrees dat het virus mij nu echt weer te pakken heeft.....

Nu luister en kijk ik naar Marbles in the Park maar ik voel nu al een niet te weerstaanbare aandrang om hierna Somewhere Else in London te ondergaan..... hopelijk helpt dat medicijn voor de rest van de week

Na een Misplaced Childhood is dit waar het eindigt met oneindig kijkend naar Marillion dvd's en lettende op Fish en H hun haircuts?

Childhood's End: 9,5

Childhood's End, ook weer zo'n nummer dat gewoon in een album hoort en ik zelden, nee ik denk nog nooit apart beluisterd heb. Gek om het zo los te beluisteren. 7,2 op zichzelf, maar het geheel is meer dan de som der delen

bonothecat schreef:
...ik zie overigens dat ik inmiddels 10 volgers heb voor mijn spotify lijst. Ik kan niet zien wie dat zijn. Ik vind het wel leuk om jullie in spotify te volgen, want jullie luisteren vast ook andere muziek die ik leuk vind. Als jullie je Spotify naam willen delen dat kan dat via PM.

Ik ben één van die volgers

Gast
geplaatst: vandaag om 08:21 uur

geplaatst: vandaag om 08:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.