Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
geplaatst: 17 november 2020, 11:02 uur
...ik zie overigens dat ik inmiddels 10 volgers heb voor mijn spotify lijst. Ik kan niet zien wie dat zijn. Ik vind het wel leuk om jullie in spotify te volgen, want jullie luisteren vast ook andere muziek die ik leuk vind. Als jullie je Spotify naam willen delen dat kan dat via PM.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 november 2020, 11:02 uur
Mssr Renard schreef:
Ik ben dan weer benieuwd naar wie Mick Pointer nou echt een goede drummer vinden.
Dat niet. Maar Script for a Jester's Tear (het album) klinkt zoals-ie klinkt en dat is goed zo (kleine uitzondering voor Garden Party wellicht). Enfin, dat komt allemaal nog. Bij Arena zit-ie me al evenmin echt in de weg, maar daar kunnen we het nog over hebben als we in 2029 hier Arena Meter spelen.Ik ben dan weer benieuwd naar wie Mick Pointer nou echt een goede drummer vinden.
0
Mssr Renard
geplaatst: 17 november 2020, 11:04 uur
Ik vind Somewhere Else echt een ontzettend fijne plaat.
Marillion is hier minder hoogdravend dan op Marbles en laat de songs een beetje rocken en wat korter duren. Fijn gitaargeluid van Rothery, redelijk goede zang van Hogarth, wat interessant drumwerk van Mosley. Een fijne pop-plaat dus. De laatste echt goede plaat van de band, met een aantal waanzinnige songs, en ik snap de afkeer van deze plaat totaal niet. De productie is ook lekker warm en gezellig.
The Other Half is wel een wat standaard poprocksong, met een interessant faux-jazzy intermezzo. Maar wel gewoon een ontzettend lekkere gitaarsolo. Puntig, to the point. De band lijkt een beetje terug te grijpen naar Holidays in Eden en Afraid of Sunlight.
Een 7
Marillion is hier minder hoogdravend dan op Marbles en laat de songs een beetje rocken en wat korter duren. Fijn gitaargeluid van Rothery, redelijk goede zang van Hogarth, wat interessant drumwerk van Mosley. Een fijne pop-plaat dus. De laatste echt goede plaat van de band, met een aantal waanzinnige songs, en ik snap de afkeer van deze plaat totaal niet. De productie is ook lekker warm en gezellig.
The Other Half is wel een wat standaard poprocksong, met een interessant faux-jazzy intermezzo. Maar wel gewoon een ontzettend lekkere gitaarsolo. Puntig, to the point. De band lijkt een beetje terug te grijpen naar Holidays in Eden en Afraid of Sunlight.
Een 7
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 november 2020, 11:09 uur
En daar is de eerste bijdrage van Somewhere Else. Ik stipte het gisteren al even zijdelings aan, maar daar ben ik niet kapot van. Aan de fêtering lag het niet: ik was aanwezig bij een luisterparty en mocht er voor Progwereld een recensie over schrijven. Daar klonk nog wat meer voordeel van de twijfel in door. Het voordeel heeft nadien niet echt doorgezet.
Sterker nog: The Other Half is voor mij het enige wel beklijvende nummer gebleken. Geen nummer dat zich met de echt grote jongens kan meten, maar wel gewoon goed. Werd terecht ook live nog wel eens ten gehore gebracht.
8,0
Sterker nog: The Other Half is voor mij het enige wel beklijvende nummer gebleken. Geen nummer dat zich met de echt grote jongens kan meten, maar wel gewoon goed. Werd terecht ook live nog wel eens ten gehore gebracht.
8,0
1
geplaatst: 17 november 2020, 11:12 uur
Mssr Renard schreef:
Ik ben dan weer benieuwd naar wie Mick Pointer nou echt een goede drummer vinden.
Een goede drummer is een groot woord, maar ik heb me nooit gestoord aan het drumwerk op het debuut. Sterker nog, ik vind het (desondanks?) nog steeds hun beste album.Ik ben dan weer benieuwd naar wie Mick Pointer nou echt een goede drummer vinden.
2
geplaatst: 17 november 2020, 11:18 uur
chevy93 schreef:
Wat ik me afvraag, je leest vaak over fans van het eerste uur die de H.-periode maar niets vinden, maar zijn er ook verstokte H.-fans die juist hun beginperiode verfoeien?
Wat ik me afvraag, je leest vaak over fans van het eerste uur die de H.-periode maar niets vinden, maar zijn er ook verstokte H.-fans die juist hun beginperiode verfoeien?
Ow ja hoor, ik ben lid van de FB groep Marillion and Fans. Dit is een enorme groep van ruim 17K leden. Voor 85% van de groep is H de ultieme messias.
0
geplaatst: 17 november 2020, 11:21 uur
vigil schreef:
Ow ja hoor, ik ben lid van de FB groep Marillion and Fans. Dit is een enorme groep van ruim 17K leden. Voor 85% van de groep is H de ultieme messias.
Maar zijn er ook veel mordicus tegen de jaren '80-periode?(quote)
0
geplaatst: 17 november 2020, 11:23 uur
Somewhere Else staat in mijn denkbeeldige Marillion Albumlijst hoogstwaarschijnlijk op een een-na-laatste plek. Zo'n weinig flatteuze notering houdt niet in dat er geen slechte nummers op staan. The Other Half behoort bij de betere en is live zelfs een klein hoogtepuntje.
Studioversie 7,2
Live 8,1
Studioversie 7,2
Live 8,1
0
geplaatst: 17 november 2020, 11:24 uur
Zeer zeker! Een groot deel zelfs, plek en veren voor diegene die durft te beweren dat alleen het werk tot 1988 goed is.
0
geplaatst: 17 november 2020, 11:27 uur
Grappig, op MuMe kom ik eigenlijk alleen het tegenovergestelde tegen.
Hoewel de meesten hier volgens mij wel van beide periode houden (of helemaal niet van Marillion, maar goed, die mensen moet je niet serieus WILLEN nemen
)
Hoewel de meesten hier volgens mij wel van beide periode houden (of helemaal niet van Marillion, maar goed, die mensen moet je niet serieus WILLEN nemen
)
0
Mssr Renard
geplaatst: 17 november 2020, 11:39 uur
chevy93 schreef:
)
) Ik ben dan wel weer de enige die wat minder gecharmeerd is van het debuut.
Ik ben graag een buitenbeentje.
3
geplaatst: 17 november 2020, 11:53 uur
chevy93 schreef:
Maar zijn er ook veel mordicus tegen de jaren '80-periode?
Geldt niet voor mij. Het is een gevalletje Hans de Booy: ik hou van alle vrouwen, met één kan ik maar trouwen, en daarom trouw ik niet.Maar zijn er ook veel mordicus tegen de jaren '80-periode?
Beide zangers, de muzikale evolutie van de band in ogenschouw nemend, heb ik lief.
3
geplaatst: 17 november 2020, 12:06 uur
Wat misschien nog wel belangrijk is om te vermelden. Een groot deel van de aanwezige daar is vrouw. Je hoeft geen heel grootschalig onderzoek te doen om er achter te komen dat de H periode meer in de smaak valt bij het vrouwelijke gedeelte van de bevolking. Zowel qua muziek als qua uiterlijk.
Dit is een observatie van het gemiddelde publiek,, maak hier aub geen persoonlijke gedoe van

2
geplaatst: 17 november 2020, 13:40 uur
Van de 17500 leden van de Marillion fangroep ben ik er ook één en dat valt niet mee. Marillion fan zijn op Fakebook is een hele opgave. Overigens is daar, zoals gebruikelijk op social media, een relatief kleine groep die de toon zet. Van de 17,500 zie je vaak de zelfde namen terug komen en daar zitten zeker veel dames tussen die het heerlijk vinden in het openbaar hun liefde voor hun poepiesnoepie te uiten... Vigil zie ik in die topics niet verschijnen... Weet Vigil het al dat H een nieuwe haircut heeft, lekker vlot, joh! 
Overigens heb ik vorig jaar in England veel mensen tijdens de concerten gesproken en opvallend hoe veel mensen überhaupt de muziek met Fish niet kennen...
Grendel? wat is een Grendel???
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0

Overigens heb ik vorig jaar in England veel mensen tijdens de concerten gesproken en opvallend hoe veel mensen überhaupt de muziek met Fish niet kennen...
Grendel? wat is een Grendel???
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
0
geplaatst: 17 november 2020, 13:46 uur
Net als de vorige een nummer uit mijn 'Marillion-loze' jaren. Deze bevalt beter dan die van gisteren. Geen hoogvlieger, wel ok. 6,6
0
geplaatst: 17 november 2020, 14:13 uur
bonothecat schreef:
...ik zie overigens dat ik inmiddels 10 volgers heb voor mijn spotify lijst. Ik kan niet zien wie dat zijn. Ik vind het wel leuk om jullie in spotify te volgen, want jullie luisteren vast ook andere muziek die ik leuk vind. Als jullie je Spotify naam willen delen dat kan dat via PM.
Ik beluister dit spelletje altijd via jouw spotify lijst. Waarvoor dank. Rogyros is rogyros1 op Spotify.
1
geplaatst: 17 november 2020, 15:00 uur
SBube schreef:
Tux on: 7,5 (simpel voor Marillion-begrippen, maar oorwurm en toch een lekkere rocker):
The Answering Machine: 5.5 (na herbeluistering, niet heel veel bijzonders voor Marillion-begrippen)
The Bell in the Sea: 7.5 (ook opnieuw beluisterd, gewoon een erg lekkere non-album track)
Easter: 9.5 (misschien wel het beste nummer uit de H-periode)
Living in F E A R: 6.0 (de laatste jaren is Marillion wel van mij vervreemd of andersom)
80 Days: 7.5 (het heeft ook een beetje de vibe van Easter, mooi, maar toch niet op dat niveau)
White Russian: 8.0 (Clutching at Straws is mijn favoriete album aller tijden (ook buiten Marillion), maar dit vind ik misschien wel het minst goede nummer, concurrentie van Incommunicado.
Interior Lulu: 9.0 (Lang niet meer gehoord, maar ik dacht eraan terug met een bepaalde genegenheid, vind de opbouw ook nog steeds erg mooi, heerlijk die verfijnde gitaartonen en dan opeens die drums a la Tool, ik vind het wel een meesterwerkje)
Tux on: 7,5 (simpel voor Marillion-begrippen, maar oorwurm en toch een lekkere rocker):
The Answering Machine: 5.5 (na herbeluistering, niet heel veel bijzonders voor Marillion-begrippen)
The Bell in the Sea: 7.5 (ook opnieuw beluisterd, gewoon een erg lekkere non-album track)
Easter: 9.5 (misschien wel het beste nummer uit de H-periode)
Living in F E A R: 6.0 (de laatste jaren is Marillion wel van mij vervreemd of andersom)
80 Days: 7.5 (het heeft ook een beetje de vibe van Easter, mooi, maar toch niet op dat niveau)
White Russian: 8.0 (Clutching at Straws is mijn favoriete album aller tijden (ook buiten Marillion), maar dit vind ik misschien wel het minst goede nummer, concurrentie van Incommunicado.
Interior Lulu: 9.0 (Lang niet meer gehoord, maar ik dacht eraan terug met een bepaalde genegenheid, vind de opbouw ook nog steeds erg mooi, heerlijk die verfijnde gitaartonen en dan opeens die drums a la Tool, ik vind het wel een meesterwerkje)
Nieuwe beoordelingen:
Runaway 6,0 (Het komt mij veel te traag op gang, en de climax met de gitaren komt te laat, maar redt het nog enigszins)
Forgotten Sons 8,0 (Van het iconische eerste album en zeker een Marillion-klassieker, maar toch niet behorend bij mijn favorieten van dat album)
Asylum Satellite 2,0 (Nee, hier haak ik af, lang en doodsaai, nauwelijks variatie, zeurderig, hierom ben ik grotendeels afgehaakt de laatste jaren, mijn eerste (ruime) onvoldoende)
The other half 7,5 (dit dan weer wel, lekkere zang van H, fijn gitaarwerk van Rothery, lekker om weer eens te horen)
0
geplaatst: 17 november 2020, 15:11 uur
The Other Half:
Een wat rauwer Marillion in het begin en prettig tegendraads. Zou niet misstaan op Radiation. Het 2e gedeelte is dan vertrouwder. Mooie gitaarsolo op het eind. Toch hadden ze wat mij betreft het sterke 1e gedeelte mogen handhaven. Zoals wel meer songs betreft de Hogarth periode vind ik de overgangen/ veranderingen soms wat te drastisch. Zeker als je dat in nog geen 5 minuten propt.
Desalnietemin niet slecht: 7.2
Een wat rauwer Marillion in het begin en prettig tegendraads. Zou niet misstaan op Radiation. Het 2e gedeelte is dan vertrouwder. Mooie gitaarsolo op het eind. Toch hadden ze wat mij betreft het sterke 1e gedeelte mogen handhaven. Zoals wel meer songs betreft de Hogarth periode vind ik de overgangen/ veranderingen soms wat te drastisch. Zeker als je dat in nog geen 5 minuten propt.
Desalnietemin niet slecht: 7.2
0
geplaatst: 17 november 2020, 15:42 uur
The Other Half
Heeft in mijn ogen niet zoveel meer van doen met de Marillion wat ik voor ogen heb. Nochtans is dit een rocknummer met een goede groove en solo, wat wel in mijn straatje past.
7,3
Heeft in mijn ogen niet zoveel meer van doen met de Marillion wat ik voor ogen heb. Nochtans is dit een rocknummer met een goede groove en solo, wat wel in mijn straatje past.
7,3
0
geplaatst: 17 november 2020, 16:03 uur
Aardig nummer maar niet echt speciaal.
Na nog een keer luisteren toch een halfje erbij, een 7
Na nog een keer luisteren toch een halfje erbij, een 7
* denotes required fields.